Anet A8 - nowe życie.

Awatar użytkownika
arkomania.pl
Postów w temacie: 3
Posty: 832
Rejestracja: 10 mar 2017, 13:08
Lokalizacja: RADOM
x 373

Anet A8 - nowe życie.

Post autor: arkomania.pl »

Mania budowania drukarek spowodowała, że trochę się tego uzbierało.
Wypadałoby którąś z drukarek uśmiercić, a jej organy przekazać innym.
Z początku padło na ANET A8, pierwszą moją drukarkę, dzięki której
rozpocząłem przygodę z drukiem 3D. Ponieważ drukuje naprawdę
przyzwoicie trochę zrobiło mi się jej żal. Przecież jest jaką częścią
mojego życia.

Postanowiłem jednak nie rozbierać jej, lecz dać jej nowe życie.
Przecież niedługo Anet A8 będzie jak syrenka Okrasy.
Drukarka Retro.

Została mi płyta SKR V1.1
Na oś X i Y poszły ST820 - ustawione na 128 mikrokroków.
Na oś DUAL Z 2xA4988 - ustawione na 16 mikrokroków.
Na E - LV8729 - 64 ustawione na 64 mikrokroków.

Wyświetlacz MKS MINI 12864
Marlin 2.0.x jedna z ostatnich edycji.

Naprawdę drukarka odżyła.
Jedyne, co mi trochę przeszkadza, to brak tego popiskiwania przy wydruku.

Zaprojektowałem adapter przejścia płyty ANET A8 na SKR1.1/1.3
Zaprojektowałem adapter/maskownicę wyświetlacza z 2004 na MKS MINI 12864.

Przełożenie elektroniki zajęło mi kilkanaście minut.

Maskownica wyświetlacza została wydrukowana już na nowej elektronice.
Powierzchnia wyszła taka gładka, że nie była przed malowaniem nawet szlifowana.
Wydruk z PLA pociągnięty 3 razy sprayem czarnym matowym z OBI.
Na zdjęciu brak wydrukowanego przycisku reset.

Jestem zadowolony ze swojej decyzji, jak dr Religa z udanej operacji.
Załączniki
20191125_144112.jpg
LCD_MINI.jpg
Abys
Pozdrawiam Arek G. arkomania
Awatar użytkownika
panWiadr0
Postów w temacie: 1
Posty: 1255
Rejestracja: 25 sty 2019, 14:06
Drukarka: niesforny reprap
x 839

Re: Anet A8 - nowe życie.

Post autor: panWiadr0 »

Dawaj jakiś wydruk z tej skarpety!
Abys
Awatar użytkownika
arkomania.pl
Postów w temacie: 3
Posty: 832
Rejestracja: 10 mar 2017, 13:08
Lokalizacja: RADOM
x 373

Re: Anet A8 - nowe życie.

Post autor: arkomania.pl »

Będę za parę dni coś drukował to wrzucę.
Pozdrawiam Arek G. arkomania
Awatar użytkownika
arkomania.pl
Postów w temacie: 3
Posty: 832
Rejestracja: 10 mar 2017, 13:08
Lokalizacja: RADOM
x 373

Re: Anet A8 - nowe życie.

Post autor: arkomania.pl »

Zapomniałem jeszcze o dodaniu do Marlina funkcji której mi brakowało
a mają ją prawie wszystkie wyświetlacze LCD TFT.

Chodzi mi o czysty proces poziomowania stołu bez Probingu i Autolevelingu.
W Marlinie nie ma tej funkcji, każdy Leveling powiązany jest z Probingiem (ręcznym lub przy pomocy czujnika).

Mi chodziło o to, aby naciskając jeden z 4 itemów wybieram przemieszczanie się głowicy do
wybranego rogu (z podnoszeniem i opuszczaniem głowicy).

Funkcja jest dostępna z wyświetlacza dopiero po zrobieniu Homing-u osi.

Ponieważ z miesiąca na miesiąc są różne mutacje wersji 2.0.x

postanowiłem opisać co trzeba zrobić aby taki Homing mieć.

Należy dopisać linie zaczynające się i kończące łańcuchem znakowym //REPRAPY

Itemy zostały umieszczone w takiej kolejności aby łatwo było przemieszczać się
po przekątnych stołu (tak powinno się ustawiać poziomowanie stołu), raz
jednej przekątnej parę razy i drugiej przekątnej parę razy.

w pliku /marlin/scr/lcd/language/language_en.h

Kod: Zaznacz cały

...
...
...
  PROGMEM Language_Str MSG_BRICKOUT                        = _UxGT("Brickout");
  PROGMEM Language_Str MSG_INVADERS                        = _UxGT("Invaders");
  PROGMEM Language_Str MSG_SNAKE                           = _UxGT("Sn4k3");
  PROGMEM Language_Str MSG_MAZE                            = _UxGT("Maze");
[color=#0000BF]
//REPRAPY
  PROGMEM Language_Str MSG_LEVEL_P1                       = _UxGT("Front [* ______]");
  PROGMEM Language_Str MSG_LEVEL_P2                       = _UxGT("Front [ ______*]");     
  PROGMEM Language_Str MSG_LEVEL_P3                       = _UxGT("Rear  [ ______*]");   
  PROGMEM Language_Str MSG_LEVEL_P4                       = _UxGT("Rear  [* ______]");
//REPRAPY
[/color]
...
...
...
*******************************************************************************************************
w pliku /marlin/scr/lcd/menu/menu_motion.cpp

Kod: Zaznacz cały

...
...
...
#if HAS_LEVELING
  #include "../../module/planner.h"
  #include "../../feature/bedlevel/bedlevel.h"
#endif
[color=#0000BF]
//stol w ANET A8 ma 215x215mm wybralem 4 narozniki odlegle od rogow o 25x25
//mozna to dowolnie zmienic
//REPRAPY 
void poziomowanie(){
	START_MENU();
	BACK_ITEM(MSG_LEVEL_BED);
	GCODES_ITEM(MSG_LEVEL_P1, PSTR("G90\nG1 Z5\nG1 X25 Y25\nG1 Z-5"));
	GCODES_ITEM(MSG_LEVEL_P3, PSTR("G90\nG1 Z5\nG1 X190 Y190\nG1 Z-5"));
	GCODES_ITEM(MSG_LEVEL_P2, PSTR("G90\nG1 Z5\nG1 X190 Y25\nG1 Z-5"));
	GCODES_ITEM(MSG_LEVEL_P4, PSTR("G90\nG1 Z5\nG1 X25 Y190\nG1 Z-5"));
	END_MENU();
}
//REPRAPY
[/color]
extern millis_t manual_move_start_time;
extern int8_t manual_move_axis;


...
...
...
    #if ENABLED(DELTA)
      else
        ACTION_ITEM(MSG_FREE_XY, [](){ line_to_z(delta_clip_start_height); ui.synchronize(); });
    #endif

    SUBMENU(MSG_MOVE_Z, [](){ _menu_move_distance(Z_AXIS, lcd_move_z); });
[color=#0000BF]
//REPRAPY
SUBMENU(MSG_LEVEL_BED, poziomowanie);
//REPRAPY
[/color]
  }
  else
    GCODES_ITEM(MSG_AUTO_HOME, PSTR("G28"));
...
...
...
*******************************************************************************************************

w pliku configuration_adv.h

możemy zmienić czas powrotu z menu (wydłużyć)

Ja wydłużyłem do 90s.

Kod: Zaznacz cały

// The timeout (in ms) to return to the status screen from sub-menus
#define LCD_TIMEOUT_TO_STATUS 90000


*******************************************************************************************************

https://drive.google.com/file/d/1TT4lkB ... sp=sharing
Pozdrawiam Arek G. arkomania
ODPOWIEDZ

Wróć do „Anet”