uszkodzona dysza
uszkodzona dysza
hej jako niedoświadczona osoba próbowałem wyczyścić dyszę drukarki. Zrobiłem to chyba przesadznie bo wsadziłem igłę czym chyba (90%) powiększyłem otwór i wydruk wychodzi tragiczny i strzela. Moje pytanie brzmi wymienić samą końcówkę jak tak to czy są różnice jakieś w tych droższych czy po prostu wziąć identyczną co mam obecnie do anet8 bez udziwnień czy na wydruku coś będzie widać? Również rozkręciłem ten wiatraczek co jest z radiatorem co tam mogłem zbabrać?
- Andrzej_W
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1782
- Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
- Drukarka: 3d Pen
- x 756
Re: uszkodzona dysza
tak dla testu bawiłem się tą zepsutą dyszą wykręciłem jak na gorąco i ta rurka srebrna długa gwintowana na końcu miała jakiś plastik wyglądał jak zapchany czy coś i to też uszkodziłem ale poźniej wkręciłem tą rurkę i dyszę i od strony dyszy rozgrzałem ją palnikiem i dokręciłem z czuciem. Jakieś wskazówki porady? Tej srebrnej rurki z plastikiem nie grzać tylko po prostu wkręcić ją do pierwszego oporu tylko rozgrzać duszę u dokręcić?
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 4
- Posty: 8936
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5869
- Kontakt:
Re: uszkodzona dysza
Zawsze wykręcasz i dokręcasz na gorąco.
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
- Andrzej_W
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1782
- Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
- Drukarka: 3d Pen
- x 756
Re: uszkodzona dysza
A i tak na przyszłość łatwiej to robić nagrzewając to grzałką drukarki niż palnikiem
Dokręcając po nagrzaniu do temperatury wyższej niż tej wtórej drukujesz.
Ta plastikowa rurka w wysokich temperaturach wydziela związki niezbyt przyjazne dla zdrowia wiec granie tego palnikiem bez kontroli temperatury to tak średni pomysł
Dokręcając po nagrzaniu do temperatury wyższej niż tej wtórej drukujesz.
Ta plastikowa rurka w wysokich temperaturach wydziela związki niezbyt przyjazne dla zdrowia wiec granie tego palnikiem bez kontroli temperatury to tak średni pomysł
Abys
Re: uszkodzona dysza
ok czyli tak rurkę dokręcam do pierwszego oporu nie na chama, po czym grzeję to np do 260-280C i w drukarce już dokręcam? Brzmi jakoś za prosto??
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 4
- Posty: 8936
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5869
- Kontakt:
Re: uszkodzona dysza
Dokręcasz do oporu, grzejesz do temperatury z jaką drukujesz i wtedy dokręcasz do końca.
260 stopni zniszczy Ci PTFE; 250-255 to max.
260 stopni zniszczy Ci PTFE; 250-255 to max.
Abys
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Re: uszkodzona dysza
ok, kumam, kumam. Może coś pójść nie tak nie wiem jak za słabo dokręcę nie wiem? Bedzie coś widać od razu?
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 4
- Posty: 8936
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5869
- Kontakt:
Re: uszkodzona dysza
Jak za słabo dokręcisz to będzie szparka pomiędzy dyszą o rurką; to może spowodować blokowanie się filamentu i problemy z retrakcją.
Jak jeszcze słabiej dokręcisz to cały blok się rozszczelni i plastik wyjdzie dołem/górą (klasyczny V5/V6).
Dokręcenie za mocno, albo mocne dokręcenie przy np 230 stopniach i rozgrzanie do 290 (fullmetal) może zerwać gwint.
Są ludzie którzy to spieprzyli za pierwszym razem i wymieniali części jeszcze przed ukończeniem swojej pierwszej szpuli. Są i tacy co przedrukowali kilogramy i dyszy nie dotykali. Nie jest to chyba coś czym warto sie przejmować; jak skaszanisz to wymienisz. Fortuny to nie kosztuje.
btw.
Jakość dyszy ma znaczenie.
Jak jeszcze słabiej dokręcisz to cały blok się rozszczelni i plastik wyjdzie dołem/górą (klasyczny V5/V6).
Dokręcenie za mocno, albo mocne dokręcenie przy np 230 stopniach i rozgrzanie do 290 (fullmetal) może zerwać gwint.
Są ludzie którzy to spieprzyli za pierwszym razem i wymieniali części jeszcze przed ukończeniem swojej pierwszej szpuli. Są i tacy co przedrukowali kilogramy i dyszy nie dotykali. Nie jest to chyba coś czym warto sie przejmować; jak skaszanisz to wymienisz. Fortuny to nie kosztuje.
btw.
Jakość dyszy ma znaczenie.
morf, Abys
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne