odklejanie wydruków od szyby

Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 26 lis 2019, 17:11

Pomocy!
Postanowiłem dziś zamienić podkładkę na szybę (kupioną w zestawie z enderem), nie dość że musiałem podnieść krańcówkę żeby wypoziomować stół, to mam totalny problem z przyczepnością do szyby, na stronie chropowatej tragedia, odkleja się praktycznie natychmiast, na stronie błyszczącej trochę lepiej, ale po 3-4 warstwach nastąpiło odklejenie :(
filament PLA (ten który dostałem w zestawie), temperatura 200/60C. szybę przemyłem najpierw płynem do mycia szyb, potem płynem do mycia naczyń, potem mydłem, po każdym myciu ten sam efekt... co robię źle????

wiem że najlepiej byłoby kupić klej, ale go nie mam a chciałem przetestować druk na szybie, nie da się? :(
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 121
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/wrocław
x 33

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: cardjunk » 26 lis 2019, 17:30

Filament, który przyszedł w zestawie bardzo często do niczego się nie nadaje, ogarnij sobie normalne pla.

Ja drukuję na szybie i mimo, że używam kleików(dla pewności) to nigdy nie miałem problemu z przyczepnością na gołej, czystej szybie więc upewnij się czy na pewno dobrze wypoziomowałeś stół.(jak nie to to stawiałbym na te chińskie pla)

a na szybę możesz psiknąć byle lakier do włosów i powinno pomóc
Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 26 lis 2019, 17:38

drukarka stoi w tym samym miejscu co przy wcześniejszym druku na podkładce, stół poziomowałem dłuuuugo, więc chyba w miarę dokładnie....
lakier hmmmmmm ciekawe czy żonka ma jakiś ;)
gdzieś widziałem info o używaniu kleju w sztyfcie.... chyba spróbuje, to pewnie u córki wyproszę.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5283
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1329
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: FlameRunner » 26 lis 2019, 17:39

O jakiej szybie mówimy? "Strona chropowata" to jest zmatowione szkło? Czy to jakaś szyba z czymś fabrycznie naklejonym/naniesionym?

Niezależnie od powyższego, musisz wiedzieć, że nawet na zwykłym gładkim szkle – jeśli tylko będzie bardzo czyste i podgrzane do około 50°C – PLA powinno się ładnie trzymać.

Może opowiedz nam, w jaki sposób poziomujesz stół i regulujesz odległość dyszy do stołu? Jak wygląda Twoja pierwsza warstwa?
Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 26 lis 2019, 17:55

To oryginalna szyba creality, jedna strona jest z takimi nadrukowanymi kropkami, druga całkowicie gładka.
Szybę myłem ale nie jakoś tak super dokładnie, raczej było to "psik" środkiem na ręczniczek i wycieranie szyby, może to za mało?
Co do poziomowania.... samego stołu to chyba nie da się poziomować, drukarka stoi na komodzie która ustawiona jest "na poziomicę", odległość dyszy reguluję na kartkę papieru z drukarki, tak żeby dało się wyczuwać opór przy poruszaniu, ustawiam każdy róg potem ze 2-3 kolejne iteracje, na koniec sprawdziłem jeszcze odległość w środkowej części, musiałem lekko oddalić narożniki bo na środku dysza praktycznie ryła w szybie. Więc w efekcie w narożach mam odstęp ~1,5-2 grubości kartki, na środku ~1 grubość, drukuje kostkę testową 20x20x20mm więc bardziej zależało mi na dokłądności w środku stołu (miejscu wydruku)
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5283
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1329
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: FlameRunner » 26 lis 2019, 18:01

Czyli w pozycji Z=0 masz między dyszą a stołem od jednej do dwóch dziesiątych milimetra odstępu? ;)
Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 26 lis 2019, 18:04

jeżeli kartka z drukarki ma 0,1mm to tak
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5283
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1329
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: FlameRunner » 26 lis 2019, 18:08

No to przecież całkiem bez sensu jest. ;)

Proponuję, żebyś w tym momencie, nic innego nie ruszając, podniósł stół o te 0,1 mm.

Ender-3 ma stół na śrubach M4x0,7, a nakrętka do regulacji stołu ma 14 wypustek, a więc obrót o jedną wypustkę to podniesienie lub obniżenie stołu o 0,05 mm, dwie wypustki to 0,10 mm i tak dalej.
Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 26 lis 2019, 18:11

podnieść??? wtedy dysza będzie na "zero"
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5283
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1329
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: FlameRunner » 26 lis 2019, 18:11

A jak ma być? :P

Wróć do „Ender”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość