odklejanie wydruków od szyby

Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 27 lis 2019, 10:36

jasne, chodziło o podniesienie dyszy
Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 27 lis 2019, 19:28

Zrobiłem co miałem zrobić ale efekt marny... w zasadzie prawie nic się nie zmieniło, może ciut mniejsze zgniecenie, bo zamiast 18,95, suwmiarka pokazała 19.05, ale to prawie margines błędu pomiaru :(
Chcąc sprawdzić czy idę w dobrą stronę, podniosłem o 0.1 współrzędną Z dla HOME (M206 Z-0.1), zaowocowało to odklejeniem wydruku po ~20% (samo spłaszczenie chyba mniejsze, ale jeśli się odkleja to raczej dysza za wysoko).
Próbuje teraz inną kostkę, z pierwszych obserwacji podczas wydruku, wygląda to tak jakby 3-4 warstwa była delikatnie szersza niż wcześniejsze i późniejsze.... zobaczę jak to będzie wyglądało na koniec wydruku, a jutro przy świetle dziennym zrobię zdjęcia.

Przy okazji zauważyłem że ramie po którym porusza się karetka nie jest równoległa do stołu, po podciągnięciu max do góry gdy lewe górne kółko jest dokręcone do samej góry, odpowiadające mu kółko na prawym wsporniku znajduje sie kilka mm poniżej pozycji maksymalnej... czy to może mieć wpływ na wydruk pierwszych warstw?

A może chwilowo sobie odpuścić to dochodzenie i zacząć jeszcze raz od podstaw tzn kalibracja ekstrudera, kroków silników i flow rate, do tego na innym filamencie? mam szpulę z plastspawu (wiem że nie cieszy sie on super opiniami, ale kupiłem go zanim dowiedziałem się o tym :(, w każdym razie może jest lepszy niż chiński noname?

Mam wrażenie że zaczynam się kręcić w kółko :(
Awatar użytkownika
japim
Posty: 13
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Reprapy
x 1
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: japim » 02 gru 2019, 17:51

Kup w Rossmanie lub innej drogerii żel do włosów hegron. 15zl za 300ml. Wydruki trzymają się jak przybite. Działa z PLA, ABS z brimem 5mm też się ładnie trzyma.
Raz na 10 wydruków aplikuję na cała szybkę i wydruki przyklejają się i schodzą bez najmniejszego problemu. Butelka starczy Ci na baaaardzo długi czas.
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2561
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 470
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: virgin71 » 03 gru 2019, 00:18

Kup Need It lub klej DD i na zimnym nie będzie trzymać, a na ciepłym tak jak Hegron na ciepłym i zimnym (czyli bez sensu, bo trzyma zawsze). Wydaj drugie tyle na wygodę.
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 961
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 161

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Zepco » 05 gru 2019, 17:39

Zrób tak jak Virgin pisze. Hegronem zaciapiesz pół drukarki. Faktycznie trzyma jak głupi ale potem czyszczenie wszystkiego dookoła jest mało przyjemne.
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających (w trakcie profilowania)
3DGence One
Awatar użytkownika
Gmeracz
Posty: 211
Rejestracja: 03 lut 2017, 09:56
Lokalizacja: UK
Drukarka: ANYCUBIC Kossel Plus
x 43
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Gmeracz » 05 gru 2019, 20:41

Nie znam tego, co koledzy używają, no bo nie. Inny kraj i obyczaj. Ale od ponad 3 lat używam na szkło 250 mm w Anycubic Plus sprey'a, który spełnia swą rolę dla różnych filamentów:
Obrazek

https://www.amazon.co.uk/gp/product/B01HQ4KXZ4/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o06_s00?ie=UTF8&psc=1

Przy średnio-intensywnym drukowaniu wystarcza na ok. pół roku. Jedynie sznurówek nie wiąże...
Pozdrawiam
S.
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 961
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 161

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Zepco » 05 gru 2019, 22:15

Tu już nawet nie chodzi o specyfik tylko o formę nanoszenia. Najwygodniejszy jest pen z gąbką, wtedy się nakłada ile chce i gdzie chce bez bryzgania na wszystko dookoła.
cardjunk
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających (w trakcie profilowania)
3DGence One

Wróć do „Ender”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości