odklejanie wydruków od szyby

Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 26 lis 2019, 18:17

no w sumie to nie wiem, ale tak na chłopski rozum to wydawało mi się że odległość powinna być porównywalna z grubością warstwy, bo inaczej dysza będzie rozsmarowywała filament.
Ale nie będę się spierał, w końcu to ja tu jestem żółtodziobem :)
idę poprawić ustawienie stołu
mcxmcx
Posty: 999
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 54

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: mcxmcx » 26 lis 2019, 18:19

Zależnie slicera ;)
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5283
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1329
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: FlameRunner » 26 lis 2019, 18:28

Karolus pisze:odległość powinna być porównywalna z grubością warstwy, bo inaczej dysza będzie rozsmarowywała filament.

O to zadba slicer. Praktycznie pierwsze, co robi slicer to jest pojechanie głowicą do pozycji startu druku, na przykład X80.6 Y32.2 Z0.2.
Jeśli ustawisz Z=0 na wysokości 0,1 mm nad stołem, to Z=0.2 w rzeczywistości będzie 0,3 mm nad stołem. A podawanie materiału jest policzone tak, jakby między dyszą a stołem było 0,2 mm.

mcxmcx pisze:Zależnie slicera ;)

Czy znasz slicer, który zachowuje się inaczej niż wyżej opisałem?
Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 26 lis 2019, 18:33

jasne, teraz rozumie, nie wiedziałem że slicer sam robi taką poprawkę.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5283
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1329
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: FlameRunner » 26 lis 2019, 18:38

To nie jest poprawka.
Karolus
Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 26 lis 2019, 18:41

jak zwał tak zwał, ważne że slicer to robi, a o tym nie wiedziałem i dlatego ustawiałem głowicę za wysoko, zaraz puszcze jeszcze raz wydruk....
Swoją drogą to jeśli dysze ustawia się "na zero" to na czym polega problem z "rozsmarowywaniem" pierwszych warstw?
Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 27 lis 2019, 08:40

Po wielu walkach w końcu udało się wydrukować testową kostkę i... No cóż szału nie ma, ale pewnie gorzej też mogło być ;)
Zdjęcia w załączeniu.uzysksny wymiar to 19.9x19.92x18.95 ostatnia to wysokość.
Najbardziej martwi mnie zgniecemie pierwszych warstw (temperatura?, za blisko dysza?, czy jeszcze inny babol? )
Druga sprawa to zaokrąglone krawędzie pionowe.
Pewnie poprawka kalibracji ekstrudera, silników i flow ratę trochę pomoże, ale chyba nie na pierwszych warstwach... Więc tu w pierwszej kolejności prosiłbym o pomoc.
Dla przypomnienia filaments PLA (jaki dostałem w zestawie) , temperatura 200/60, grubość warstwy 0.2mm, slicer cura (ustawienia domyślne profilu), wydruk na szybie (dla pewności posmarowałem klejem w sztyfcie)
Załączniki
IMG_20191127_080958.jpg
IMG_20191127_080937.jpg
IMG_20191127_081029.jpg
IMG_20191127_081104.jpg
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5283
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1329
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: FlameRunner » 27 lis 2019, 08:46

Ile Ty ten stół podniosłeś? Bo to jest właśnie piękny przykład problemu zbytniego rozsmarowania pierwszej warstwy, o który pytałeś. ;)

  1. Nagrzej stół, nagrzej głowicę.
  2. Home Z
  3. Podnieś Z do 0,1 mm.
  4. I wtedy ustaw stół tak, żeby kartka przechodziła z lekkim oporem między dyszą a stołem.
Chodzi oczywiście nadal o to, żeby Z=0 to faktycznie było zero, tylko troszkę inna metoda.
Abys
Karolus
Posty: 16
Rejestracja: 24 lis 2019, 10:02

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: Karolus » 27 lis 2019, 09:12

Wiesz, wydawało mi się że zrobiłem dobrze :)
Być może podstawowym błędem jaki do tej pory robiłem było ręczne przesuwanie głowicy od punktu do punktu... dziś podczepię laptopa i będę ustawiał położenie dyszy zdalnie. Wtedy chociaż będę mógł mieć gwarancję że pomiary robię w tym samym miejscu no i że nie ruszam dyszy w osi Z.
Do tej pory zawsze tez poziomowałem na zimnym stole, (pewnie tu jest głównie pies pogrzebany).
Podsumowując, rozumiem że zrobić tak:
1. podgrzać 200/60
2. auto home
3. move Z - 0.1
4. delikatnie podkręcić śruby poziomujące tak żeby kartka wchodziła z wyczuwalnym oporem.

po powrocie do domu, ustawie i zapuszczę wydruk jeszcze raz, teraz mam już z czym porównywać więc liczę na to że z każdym wydrukiem będzie lepiej.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5283
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1329
Kontaktowanie:

Re: odklejanie wydruków od szyby

Postautor: FlameRunner » 27 lis 2019, 09:18

Karolus pisze:Być może podstawowym błędem jaki do tej pory robiłem było ręczne przesuwanie głowicy od punktu do punktu... dziś podczepię laptopa i będę ustawiał położenie dyszy zdalnie. Wtedy chociaż będę mógł mieć gwarancję że pomiary robię w tym samym miejscu no i że nie ruszam dyszy w osi Z.

No to dość istotne jest. :D

Karolus pisze:3. move Z - 0.1

Dla jasności: move Z + 0.1
Rozumiem, że to miał być myślnik, a nie minus, ale to niefortunne miejsce na myślnik. ;)
Abys

Wróć do „Ender”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości