Ender5plus
-
- Postów w temacie: 1
- Posty: 507
- Rejestracja: 10 maja 2020, 17:28
- Lokalizacja: Okolice Poznania
- Drukarka: Ender 3, V-Core2 i 3
- x 170
Re: Ender5plus
A tak na serio to warto zacząć od wymiany wiatraków od zasilacza, hotendu i elektroniki. Dobre ciche i w miarę tanie są Silentium PC. Na elektronikę polecam dać trochę większy niż 40mm to będzie mógł kręcić się wolniej (czytaj ciszej) z tą samą wydajnością. Potem zmieniasz elektronikę na taką z cichymi stepstickami (obecnie moim zdaniem najciekawiej wypada TMC2226). To zapewni ciszę. Potem wymieniasz hotend na coś lepszego typu v6/dragon/mosquito i będziesz zadowolony.
Re: Ender5plus
Ender 5 plus już ma ciche stepstciki.Mati pisze:A tak na serio to warto zacząć od wymiany wiatraków od zasilacza, hotendu i elektroniki. Dobre ciche i w miarę tanie są Silentium PC. Na elektronikę polecam dać trochę większy niż 40mm to będzie mógł kręcić się wolniej (czytaj ciszej) z tą samą wydajnością. Potem zmieniasz elektronikę na taką z cichymi stepstickami (obecnie moim zdaniem najciekawiej wypada TMC2226). To zapewni ciszę. Potem wymieniasz hotend na coś lepszego typu v6/dragon/mosquito i będziesz zadowolony.
- JGFTW
- Drukarz
- Postów w temacie: 2
- Posty: 1354
- Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: Ender 3 v3 SE
- x 723
Re: Ender5plus
Różnie bywa z tymi sterownikami, zależy co jest na płycie markerem napisane:
https://support.th3dstudio.com/hc/produ ... /?seq_no=2
Jak masz ciche to może nawet elektroniki nie trzeba wymieniać.
Tak jak napisał Pjoter można dużo i długo (wymieniać graty w drukarce oczywiście)
Jednak jest parę rzeczy, które usprawnią prace drukarki i nie kosztują majątku (oznaczę je gwiazdką).
Zgadzam się z Mati wentylatory warto wymienić, ale również usprawnić przepływ powietrza chłodzącego radiator głowicy, więc drukowanie nowej karetki ekstrudera moim zdaniem jest konieczne. W OEM wersji przepływ powietrza jest za mało wydajny. Poprawienie go, poprzez zmiane tunelu chłodzącego np drukowanego to jak dla mnie powinien być priorytet.
* Tak jak wentylatory chłodzące elektronikę można zmienić na ten np silentiumPC (mam zephyr 120x120mm i jestem mega zadowolony, zaskakująco cichy) albo AAB to jednak wentylator chłodzący radiator jak i wentylatory boczne (4010) warto zmienić na mocniejsze, takie, które wieją a nie buczą (i niekoniecznie są bardzo ciche) np wentylator osiowy 4010 (np 40101VX-1000U-A99, MF40101V2-A99) i turbine 5015 Sunona (polecany na forum to MF50151VX-B00U-A99) - możesz je kupić na allegro.pl albo https://www.tme.eu/pl/
* Najprostsza i chyba najtańsza modyfikacja to podłożenie pod drukarkę płyty betonowej z liroya/castoramy/obi
https://www.castorama.pl/plyta-chodniko ... 28082.html
https://www.leroymerlin.pl/architektura ... ,l303.html
Pod to jakąś gumę (elastomer). Taką modyfikacją wyciszasz sprzęt kilkukrotnie i niektórym to wystarcza (czytaj mi na przykład) na tyle, że nie ma potrzeby inwestować w cichą elektronikę. Jeżeli jednak masz tą drukarkę parę metrów od siebie to jednak może być słychać, najlepiej wtedy taką drukarkę wywalić do innego pokoju w innym wypadku raczej konieczna będzie kolejna inwestycja.
- Elektronika i ciche sterowniki to np TMC2209, żeby móc te sterowniki do drukarki zamontować to płyta musi mieć wymienne sterowniki, jak te poniżej:
SKR 1.4/1.4T https://pl.aliexpress.com/item/4000470048293.html
SKR e3 DIP https://pl.aliexpress.com/item/33047897679.html
Oczywiście wtedy sterowniki osobno trzeba dokupić (wybrać w aukcji płyty albo dokupić w innym miejscu).
Ewentualnie można kupić płytę główną ze sterownikami TMC już wlutowanymi na stałe:
SKR e3 v2 z tmc2209 https://pl.aliexpress.com/item/4001050145015.html
Podlinkowane płyty są najbardziej popularne i sprawdzone.
Ostatnio BTT wypuściło SKR v2:
https://pl.aliexpress.com/item/1005002399360105.html
(dokumentacja: https://github.com/bigtreetech/SKR-2)
Dodatkowo jak przyjrzysz się to SKR e3 DIP a SKR 1.4 różnią się jednym gniazdem sterownika silnika więcej (w tym drugim), obecnie masz oba silniki na osi Z podłączone do jednego sterownika, a przy SKR 1.4 możesz podłączyć każdy silnik do osobnego sterownika - plusem przemawiającym za takim rozwiązaniem jest ustawienie w Marlinie opcji Z stepper auto align https://marlinfw.org/docs/gcode/G034.html.
* Zazwyczaj warto wymienić łącznik https://tdi-cad.pl/czesci/glowice_hoten ... acke_ender, ewentualnie jeżeli drukujesz tylko i wyłącznie z PLA i nie planujesz nic o wyższej temperaturze to taki z PTFE w środku: https://tdi-cad.pl/czesci/glowice_hoten ... _heatbrake
Zostając przy ekstruderze typu Bowden warto kupić jakieś porządne złączki: https://tdi-cad.pl/czesci/mechaniczne/z ... ciskowa_m6
https://tdi-cad.pl/czesci/mechaniczne/zlaczka__r1_8_4mm
* W e5 stół jest całkiem spory, więc zaizolowanie go od spodu może sie przydać - tutaj jest milion opcji jak to można zrobić - zrób z tego co masz i na co Ci pozwoli sumienie (styropian, aerożel, wełna mineralna, plecionka do tłumików samochodowych albo gotowe rozwiązanie https://pl.aliexpress.com/wholesale?cat ... insulation)
* Przy okazji stołu sądzę, że warto zmienić pokrętła od stołu - na takie, do których można dołożyć nakrętki samohamowne albo chociaż same nakrętki dołożyć, żeby nie pozwoliły się luzować/odkręcać. Ten model wydrukowałem u siebie i sprawdza się to dobrze; https://www.thingiverse.com/thing:2824131
https://support.th3dstudio.com/hc/produ ... /?seq_no=2
Jak masz ciche to może nawet elektroniki nie trzeba wymieniać.
Tak jak napisał Pjoter można dużo i długo (wymieniać graty w drukarce oczywiście)
Jednak jest parę rzeczy, które usprawnią prace drukarki i nie kosztują majątku (oznaczę je gwiazdką).
Zgadzam się z Mati wentylatory warto wymienić, ale również usprawnić przepływ powietrza chłodzącego radiator głowicy, więc drukowanie nowej karetki ekstrudera moim zdaniem jest konieczne. W OEM wersji przepływ powietrza jest za mało wydajny. Poprawienie go, poprzez zmiane tunelu chłodzącego np drukowanego to jak dla mnie powinien być priorytet.
* Tak jak wentylatory chłodzące elektronikę można zmienić na ten np silentiumPC (mam zephyr 120x120mm i jestem mega zadowolony, zaskakująco cichy) albo AAB to jednak wentylator chłodzący radiator jak i wentylatory boczne (4010) warto zmienić na mocniejsze, takie, które wieją a nie buczą (i niekoniecznie są bardzo ciche) np wentylator osiowy 4010 (np 40101VX-1000U-A99, MF40101V2-A99) i turbine 5015 Sunona (polecany na forum to MF50151VX-B00U-A99) - możesz je kupić na allegro.pl albo https://www.tme.eu/pl/
* Najprostsza i chyba najtańsza modyfikacja to podłożenie pod drukarkę płyty betonowej z liroya/castoramy/obi
https://www.castorama.pl/plyta-chodniko ... 28082.html
https://www.leroymerlin.pl/architektura ... ,l303.html
Pod to jakąś gumę (elastomer). Taką modyfikacją wyciszasz sprzęt kilkukrotnie i niektórym to wystarcza (czytaj mi na przykład) na tyle, że nie ma potrzeby inwestować w cichą elektronikę. Jeżeli jednak masz tą drukarkę parę metrów od siebie to jednak może być słychać, najlepiej wtedy taką drukarkę wywalić do innego pokoju w innym wypadku raczej konieczna będzie kolejna inwestycja.
- Elektronika i ciche sterowniki to np TMC2209, żeby móc te sterowniki do drukarki zamontować to płyta musi mieć wymienne sterowniki, jak te poniżej:
SKR 1.4/1.4T https://pl.aliexpress.com/item/4000470048293.html
SKR e3 DIP https://pl.aliexpress.com/item/33047897679.html
Oczywiście wtedy sterowniki osobno trzeba dokupić (wybrać w aukcji płyty albo dokupić w innym miejscu).
Ewentualnie można kupić płytę główną ze sterownikami TMC już wlutowanymi na stałe:
SKR e3 v2 z tmc2209 https://pl.aliexpress.com/item/4001050145015.html
Podlinkowane płyty są najbardziej popularne i sprawdzone.
Ostatnio BTT wypuściło SKR v2:
https://pl.aliexpress.com/item/1005002399360105.html
(dokumentacja: https://github.com/bigtreetech/SKR-2)
Dodatkowo jak przyjrzysz się to SKR e3 DIP a SKR 1.4 różnią się jednym gniazdem sterownika silnika więcej (w tym drugim), obecnie masz oba silniki na osi Z podłączone do jednego sterownika, a przy SKR 1.4 możesz podłączyć każdy silnik do osobnego sterownika - plusem przemawiającym za takim rozwiązaniem jest ustawienie w Marlinie opcji Z stepper auto align https://marlinfw.org/docs/gcode/G034.html.
* Zazwyczaj warto wymienić łącznik https://tdi-cad.pl/czesci/glowice_hoten ... acke_ender, ewentualnie jeżeli drukujesz tylko i wyłącznie z PLA i nie planujesz nic o wyższej temperaturze to taki z PTFE w środku: https://tdi-cad.pl/czesci/glowice_hoten ... _heatbrake
Zostając przy ekstruderze typu Bowden warto kupić jakieś porządne złączki: https://tdi-cad.pl/czesci/mechaniczne/z ... ciskowa_m6
https://tdi-cad.pl/czesci/mechaniczne/zlaczka__r1_8_4mm
* W e5 stół jest całkiem spory, więc zaizolowanie go od spodu może sie przydać - tutaj jest milion opcji jak to można zrobić - zrób z tego co masz i na co Ci pozwoli sumienie (styropian, aerożel, wełna mineralna, plecionka do tłumików samochodowych albo gotowe rozwiązanie https://pl.aliexpress.com/wholesale?cat ... insulation)
* Przy okazji stołu sądzę, że warto zmienić pokrętła od stołu - na takie, do których można dołożyć nakrętki samohamowne albo chociaż same nakrętki dołożyć, żeby nie pozwoliły się luzować/odkręcać. Ten model wydrukowałem u siebie i sprawdza się to dobrze; https://www.thingiverse.com/thing:2824131
BabaYaga
Re: Ender5plus
W standardzie ma 8 bitową płytę i głośne stepsticki. Można kupić nową płytę główną oznaczoną 2.1.1 (taka czarna cała) i tam już są 2208 i jest po prostu cicho ale dalej jest to 8 bitowa płyta.kaluza pisze: Ender 5 plus już ma ciche stepstciki.
Ja w swoim Ender 5 Plus wymieniłem wszystkie wiatraki na 120mm Silentum PC, zasilacz i płytę główną wywaliłem z obudowy i przymocowałem do sklejki na tylnej ścianie drukarki, z wydrukowanych elementów. Teraz wszelkie modyfikacje są wygodne... Bardzo.
BabaYaga
Re: Ender5plus
no chyba jednak ma cichą płytę to samo co 5pro prównanie:marviz pisze:W standardzie ma 8 bitową płytę i głośne stepsticki. Można kupić nową płytę główną oznaczoną 2.1.1 (taka czarna cała) i tam już są 2208 i jest po prostu cicho ale dalej jest to 8 bitowa płyta.kaluza pisze: Ender 5 plus już ma ciche stepstciki.
Ja w swoim Ender 5 Plus wymieniłem wszystkie wiatraki na 120mm Silentum PC, zasilacz i płytę główną wywaliłem z obudowy i przymocowałem do sklejki na tylnej ścianie drukarki, z wydrukowanych elementów. Teraz wszelkie modyfikacje są wygodne... Bardzo.
https://www.creality.com/blog-detail/en ... nder-5-pro
ta sama 2,2v ta sama co w cr 10s z TMC2208
BabaYaga
Re: Ender5plus
Ja mam tą drukarkę obok siebie i to kupioną dość niedawno. W standardzie siedzi płyta 2.2 (wcześniej pomyłka w poście) a można wymienić ją na oryginalną Creality 2.2.1 do Ender 5 Plus (drop in replacement, po prostu się wsadza i podłącza, wszystko działa).kaluza pisze:no chyba jednak ma cichą płytę to samo co 5pro prównanie:marviz pisze:W standardzie ma 8 bitową płytę i głośne stepsticki. Można kupić nową płytę główną oznaczoną 2.1.1 (taka czarna cała) i tam już są 2208 i jest po prostu cicho ale dalej jest to 8 bitowa płyta.kaluza pisze: Ender 5 plus już ma ciche stepstciki.
Ja w swoim Ender 5 Plus wymieniłem wszystkie wiatraki na 120mm Silentum PC, zasilacz i płytę główną wywaliłem z obudowy i przymocowałem do sklejki na tylnej ścianie drukarki, z wydrukowanych elementów. Teraz wszelkie modyfikacje są wygodne... Bardzo.
https://www.creality.com/blog-detail/en ... nder-5-pro
ta sama 2,2v ta sama co w cr 10s
I właśnie tą cichą (2.2.1) sobie kupiłem po jakimś czasie. Jest cicha i tyle bo siedzą w niej 2208, ale to nadal 8 bitowa płyta, tak jak poprzednia (różnią się tylko stepstickami)
Nie ma w standardzie Ender 5 plus żadnej cichej płyty i to 32 bitowej.
Mam obie stare płyty (2.2 i 2.2.1), teraz siedzi u mnie SKR 1.4 Turbo na 2209.
BabaYaga