Witam wszystkich
Postanowiłem kupić swoją pierwszą drukarkę. Wybór padł na Endera 3 S1. Po otrzymaniu przesyłki złożyłem ją zgodnie z instrukcją i puściłem Benchiego w ramach testu. Drukarka działa, wydruk się odkleił, ale nie o tym w sumie chcę pisać.
Drukarka stojąc na stole się chybotała. Postanowiłem się jej dokładniej przyjrzeć i porównać z informacjami zawartymi w internecie. Okazało się że rama osi Z nie ma kątów prostych, karetka przesuwa się ze zbyt dużym oporem, a jednocześnie jest luźna, stół się rusza. Znalazłem na Youtube informacje jak należy to wyregulować. Z ciekawości odkręciłem przedni panel podstawy, aby zobaczyć co jest w środku i trochę się zdziwiłem.
Wygląda to dokładnie tak jak na zdjęciu (obiektyw nie zniekształca)
Profile konstrukcyjne są minimalnie okręcone na zewnątrz, blacha obudowy, która pełni jednocześnie rolę konstrukcji (bo przykręcona jest do niej prowadnica stołu) wygięta jest w banana.
Okiem laika jest to ewidentna wada, ale postanowiłem spytać się mimo wszystko Was o opinię, bo może a nuż te Endery tak mają
Ender 3 S1 - krzywa podstawa
- Andrzej_W
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1783
- Rejestracja: 16 lut 2020, 20:25
- Drukarka: 3d Pen
- x 757
Re: Ender 3 S1 - krzywa podstawa
Tak ten typ tak ma. Niestety to loteria przy zakupie jakiej jakości części będą.
- TDI-CAD
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1545
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
- x 568
Re: Ender 3 S1 - krzywa podstawa
A może da się poluzować śruby i na płaskiej powierzchni poskręcać od nowa?
Re: Ender 3 S1 - krzywa podstawa
Jak blacha jest już pokrzywiona, to jej nie naprostuję. Na płaskiej powierzchni będę teraz skręcał drukarkę od nowa. Jeśli się okaże, że płaszczyzna stołu jest prostopadła do profili osi Z to powinno być ok.
Re: Ender 3 S1 - krzywa podstawa
Zgodnie z sugestią , ustawiłem drukarkę na szybie i poluzowałem śruby. Rama się wyprostowała. Ustawiłem mimośrody na rolkach i wypoziomowałem oś X kręcąc jedną z prowadnic. Blacha pelniąca rolę obudowy okazała się niewłaściwie pozaginana, więc nie przykręcałem jej we wszystkich punktach, aby nie było naprężeń.
Puściłem już kilka wydruków testowych i elementów, które chciałem docelowo drukować.
Filament na start: PLA Rosa Start
Drukowałem w temperaturach 185-200 st, z retrakcjami 0,6-1,5mm i prędkościami retrakcji 25-45mm/s (w opcjach drukarki ustawione 25mm/s, ale już to zmieniłem). Prędkości dla wież to 50 mm/s i 150 mm/s dla ruchu jałowego. Efekt jest taki, że wszystkie wyglądają tak samo.
Benchy: 185st, ściany 70mm/s, wypełnienie 100mm/s, jałowy 150 mm/s, retrakcja 1,2mm
Czy jest jeszcze jakiś parametr, który miałby wpływ na nitkowanie?
Puściłem już kilka wydruków testowych i elementów, które chciałem docelowo drukować.
Filament na start: PLA Rosa Start
Drukowałem w temperaturach 185-200 st, z retrakcjami 0,6-1,5mm i prędkościami retrakcji 25-45mm/s (w opcjach drukarki ustawione 25mm/s, ale już to zmieniłem). Prędkości dla wież to 50 mm/s i 150 mm/s dla ruchu jałowego. Efekt jest taki, że wszystkie wyglądają tak samo.
Benchy: 185st, ściany 70mm/s, wypełnienie 100mm/s, jałowy 150 mm/s, retrakcja 1,2mm
Czy jest jeszcze jakiś parametr, który miałby wpływ na nitkowanie?
Re: Ender 3 S1 - krzywa podstawa
Oprócz bardziej szczegółowych ustawień samej retrakcji można jeszcze obczaić:Kozioł pisze:Czy jest jeszcze jakiś parametr, który miałby wpływ na nitkowanie?
- kalibrację e-steps,
- flowrate,
- wilgotność filamentu (najlepiej spróbować na innym),
- czy hotend jest dobrze złożony.