[FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 6667
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 3872
Kontaktowanie:

Re: [FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Postautor: dziobu » 07 kwie 2021, 16:55

Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D | Inne
annon
Posty: 8
Rejestracja: 10 cze 2020, 09:15
Lokalizacja: Chełmsko Śląskie
Drukarka: Tatara Hayabusa
x 1

Re: [FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Postautor: annon » 07 kwie 2021, 19:06

Szybe od czasu do czasu przecieram husteczkami do okularów z Lid..a.
Awatar użytkownika
Jose
Posty: 59
Rejestracja: 24 paź 2019, 21:50
x 18

Re: [FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Postautor: Jose » 07 kwie 2021, 23:19

Kleje, spreje... A nie wygodniej zastosować stół podobny do ultrabase od anycubica?
national
Posty: 2
Rejestracja: 07 kwie 2021, 16:50

Re: [FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Postautor: national » 08 kwie 2021, 10:56

Dziękuję za podpowiedzi - szybkie pytanie do Jose czy masz na myśli coś takiego? Oprócz zwykłego, czarnego szkła 4mm mam jeszcze nowe szkło Creality takie jakby "perforowane"? - czy ono będzie lepsze? Kiedyś kupiłem, miałem założyć i zapomniałem :)

Takie jak w linku poniżej
https://www.aliexpress.com/item/1005002168254805.html
Awatar użytkownika
obrms
Posty: 102
Rejestracja: 29 cze 2020, 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: AI3M, MD16, S Pro...
x 46

Re: [FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Postautor: obrms » 08 kwie 2021, 11:03

Nawet Ultrabase nie gwarantuje Ci przyczepności w każdych warunkach. Poza tym powłoka która jest pokryta szyba w Ultrabase też się zużywa i z czasem traci swoje właściwości.
grzechotek
Posty: 35
Rejestracja: 19 kwie 2019, 12:02
x 2

Re: [FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Postautor: grzechotek » 08 kwie 2021, 15:44

Używam kleju od DD, ten z gąbką i potwierdzam bardzo dobrze się trzyma. Klej jest tak mocny, że jak oderwałem gotowy element to poszło razem z szybą. Zrobiła się dziura o głębokości 2mm, musiałem kupić nową.
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5934
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1227

Re: [FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Postautor: dragonn » 08 kwie 2021, 15:49

grzechotek pisze:Używam kleju od DD, ten z gąbką i potwierdzam bardzo dobrze się trzyma. Klej jest tak mocny, że jak oderwałem gotowy element to poszło razem z szybą. Zrobiła się dziura o głębokości 2mm, musiałem kupić nową.

Niestety to jest błąd po stronie użytkownika, albo dałeś za mało kleju, albo nie czekałeś na schłodzenie stołu poniżej 30C kiedy puszcza lub wprasowałeś pierwszą warstwę tak bardzo że zniszczyło to warstwę kleju.
Zgaduje że drukowałeś z PET-G? Przy niektórych filamentach, miedzy innymi PET-G środka adhezyjnego używa się po to żeby móc zdjąć wydruk, bo bez niczego to PET-G spaja się się nieodwracalnie z szkłem.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
grzechotek
Posty: 35
Rejestracja: 19 kwie 2019, 12:02
x 2

Re: [FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Postautor: grzechotek » 08 kwie 2021, 16:09

dragonn pisze:
grzechotek pisze:Używam kleju od DD, ten z gąbką i potwierdzam bardzo dobrze się trzyma. Klej jest tak mocny, że jak oderwałem gotowy element to poszło razem z szybą. Zrobiła się dziura o głębokości 2mm, musiałem kupić nową.

Niestety to jest błąd po stronie użytkownika, albo dałeś za mało kleju, albo nie czekałeś na schłodzenie stołu poniżej 30C kiedy puszcza lub wprasowałeś pierwszą warstwę tak bardzo że zniszczyło to warstwę kleju.
Zgaduje że drukowałeś z PET-G? Przy niektórych filamentach, miedzy innymi PET-G środka adhezyjnego używa się po to żeby móc zdjąć wydruk, bo bez niczego to PET-G spaja się się nieodwracalnie z szkłem.

Tak było to z PETG. Nie czekałem na ostygnięcie stołu, nie było czasu. Przeważnie puszczam drukowanie i idę sobie. Jak przychodzę to stół jest już zimny i wtedy ładnie bez oporów wydruki schodzi. A że detal był pilny to wyszło jak wyszło.
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5934
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1227

Re: [FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Postautor: dragonn » 08 kwie 2021, 17:21

No to tak, już wiesz od czego, nie od "klej trzyma za mocno" tylko złego użycia.
FlameRunner
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
Berg
Zasłużony
Posty: 6879
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 2262

Re: [FFF] Mój sposób, żeby wydruki trzymały się stołu, a potem łatwo się zdejmowały

Postautor: Berg » 08 kwie 2021, 18:08

raczej obstawiam brak kleju w którymś miejscu. PETG potrafi samo odejść ze szkłem jeszcze w trakcie stygnięcia jeśli detal jest ciut większy.

Wróć do „Baza wiedzy, krótkie poradniki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość