Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
- Stanley_B
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 2
- Posty: 306
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 00:22
- Lokalizacja: UK
- Drukarka: Kossel Plus
- x 88
Re: Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
Ja używam tego tytana z głowicą Trianglelab i nie mam problemu do 200 mm/s. Ale to też zapewne zależy od skuteczności jego chłodzenia.
- Bemko
- Postów w temacie: 3
- Posty: 34
- Rejestracja: 02 cze 2020, 19:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: Anycubic 4 Max Pro
- x 42
- Kontakt:
Re: Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
200mm/s, ale z jaką dyszą, szerokością ścieżki i grubością warstwy? Istotny jest flow wolumetryczny, więc sama szybkość liniowa niewiele mówi. 200mm/s przy warstwie 0,1mm a 0,2mm to dwukrotna różnica w ilości przetapianego plastiku w jednostce czasu.
Re: Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
Stanley_B czyli rozumiem że masz tą wersję ?Stanley_B pisze:Ja używam tego tytana z głowicą Trianglelab i nie mam problemu do 200 mm/s. Ale to też zapewne zależy od skuteczności jego chłodzenia.
https://pl.aliexpress.com/item/10050027 ... 34d5vsM01P
Re: Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
Cały miedziany jest z jednego kawałka? Można zrobić z końcówki prądowej Mig Mag. Jak tak zrobiłem na filament 3mm ale ścianka przewężki była dość gruba to radiator się grzał szybko. Mogę spróbować cieńszą.lucash19 pisze:Panowie (i Panie),
uprzejmie proszę o odpowiedź na pytanie który łącznik jest lepszy: czy ten cały miedziany czy ten z tytanem na gwincie wkręcanym w blok grzewczy ?
- konradsdev1
- Postów w temacie: 1
- Posty: 455
- Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:55
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: VORON 0
- x 178
Re: Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
Raczej sama nazwa bimetal to wyklucza. Rurka w środku jest z tytanu.jzagaja pisze:Cały miedziany jest z jednego kawałka?
"Everybody needs a hobby" (Tony Stark).
VORON V0.2 (BTT SKR Pico + RPi 4B + Phaetus x Voron Dragon Hotend ST)
DIY MK4 + VORON Stealthburner (BTT SKR PRO V1.1 + RPi Zero 2 W)
VORON V0.2 (BTT SKR Pico + RPi 4B + Phaetus x Voron Dragon Hotend ST)
DIY MK4 + VORON Stealthburner (BTT SKR PRO V1.1 + RPi Zero 2 W)
Re: Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
Miedż jest bardzo dobry przewodnikiem ciepła więc cały łącznik nie jest dobrym pomysłem, końcówki prądowe do migomata są w wymiarach chyba od 0.8 mm ( otwory zresztą bardzo często nie są centryczne)więc nie ma sensu robić jak można kupić gotowejzagaja pisze:Cały miedziany jest z jednego kawałka? Można zrobić z końcówki prądowej Mig Mag. Jak tak zrobiłem na filament 3mm ale ścianka przewężki była dość gruba to radiator się grzał szybko. Mogę spróbować cieńszą.lucash19 pisze:Panowie (i Panie),
uprzejmie proszę o odpowiedź na pytanie który łącznik jest lepszy: czy ten cały miedziany czy ten z tytanem na gwincie wkręcanym w blok grzewczy ?
H-bot w ciągłej budowie
Re: Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
Gotowe kapkę kosztują. Jeśli dobre hotendy kosztują teraz kole 300zl to opłaca się samemu poeksperymentować.
Re: Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
Można eksperymentować ale mając dostęp do tokarek czy frezarek, dobrych materiałów bo jednak z gów... batów nie ukręcisz. Sam dorabiałem blok grzewczy z mosiądzu czy łączniki do ekstrudera OMG ale miałem dostęp do maszyn CNC i kolegę w narzędziowni.jzagaja pisze:Gotowe kapkę kosztują. Jeśli dobre hotendy kosztują teraz kole 300zl to opłaca się samemu poeksperymentować.
H-bot w ciągłej budowie
Re: Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
To pochwal się co zrobiłeś. Sam mam OMG v2 ale w tej chwili na zwykłym silniku Nema17 i blok to Phaetus HIC (krotki bowden).
- Stanley_B
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 2
- Posty: 306
- Rejestracja: 16 kwie 2020, 00:22
- Lokalizacja: UK
- Drukarka: Kossel Plus
- x 88
Re: Który heatbreake bimetal do e3d V6 ?
OK. 200 mm/s przy warstwie 0.3, dysza 0.4, temp. podniesiona - co oczywiste do 215-225 dla PLA. Ale dla 0.2 warstwy też działa, tyle że tak dłuuugoooBemko pisze:200mm/s, ale z jaką dyszą, szerokością ścieżki i grubością warstwy? Istotny jest flow wolumetryczny, więc sama szybkość liniowa niewiele mówi. 200mm/s przy warstwie 0,1mm a 0,2mm to dwukrotna różnica w ilości przetapianego plastiku w jednostce czasu.
Flow? Nie ma znaczenia na początku. To liczysz dopiero przy testach na wymiar. Każda drukarka ma inną dokładność. Mogę ci zrobić taką jak ja, a ja mam teraz 92% a twoja może mieć 98%. I co to ci da? Wpływ ma każda śrubka BTW.
Tyle, że użyłeś ciut innej wytłaczarki, albo silników. Albo nie masz takiej słynnej angielskiej wilgotności ze wschodu, jak ja :):)
Przy większych dyszach trzeba już bardziej kombinować, bo ich transport ciepła (lub jak to zwał) jest inny. Można wtedy pomyśleć o innych dyszach, albo nawet modyfikować swoje, jak pokazał ostatnio kolega z Niemiec - https://www.youtube.com/watch?v=RWDErj-pE1c&t=1s
Ja zrobiłem udane wydruki tak jak podałem i było bardzo dobrze. Ale to wymagało wcześniej wymiany głowicy (chłodzenia, ramion, stołu, dodania obudowy, wymiany płyty myślącej, stepów, silników i jeszcze paru pierduł). Do tego porządne zasilanie (z dużym zapasem od Chin), chłodzeniem tego, co trzeba (stepy 2209) i żeby przy tym było cicho (może wydajna Nema albo coś innego na niskie obroty?)...
Dlatego to moja już może, nie twoja (jeszcze).
Podałem tylko, że mogłem wycisnąć to z normalnymi detalami tyle. A reszta to kolejne kombinacje i testy. Ja w swojej zmieniłem już wszystko oprócz kątowników i samych wózków. BTW - te też przerabiałem. viewtopic.php?p=136957#p136957
I ciągle kombinuję. Uznaj to za rodzaj hobby i pogoń za ideałem...
A prawie najważniejsze, że żonka już nie reaguje na wydruk w salonie hahaha... Przyzwyczaiła się i tylko reklamuje, że chiński zasilacz piszczy po włączeniu. Tego nie mogę jeszcze zlokalizować...
Adinfo