Anycubic Photon (S) - wielkość ekranu, ustawienia slicera, rzeczywisty obszar zadruku?

Drukarki tworzące wydruki poprzez naświetlanie żywic.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 10
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Anycubic Photon (S) - wielkość ekranu, ustawienia slicera, rzeczywisty obszar zadruku?

Post autor: FlameRunner »

Wgrałem właśnie najnowszy firmware, by drukarka pracowała z plikami .photon (tylko takie generuje Z-Suite) i w praktyce przetestowałem oba warianty plików wygenerowanych w Z-Suite. Tak na oko, na wyświetlaczu roboczym drukarki oba warianty wyglądają identycznie. Do testów posłużyły pliki z czterema kostkami w rogach.

PS Jeśli kostki były ucięte przy krawędziach ekranu, to tego nie widać na oko.
Załączniki
cztery.png
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 7
Posty: 8935
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5869
Kontakt:

Re: Anycubic Photon (S) - wielkość ekranu, ustawienia slicera, rzeczywisty obszar zadruku?

Post autor: dziobu »

Takie rzeczy testuje się dając niesymetryczny obiekt. Inaczej dopiero na pierwszym spapranym wydruku się dowiesz że program ekran przerzuca a nie obraca. Np. w Formware mam zaznaczone "Flip X".
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 10
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Anycubic Photon (S) - wielkość ekranu, ustawienia slicera, rzeczywisty obszar zadruku?

Post autor: FlameRunner »

Masz rację.
Sprawdziłem z innym modelem, też jest dobrze w obu wariantach.
niesym.png
W związku z tym ustawiam:
  • X: 120.96
  • Y: 68.04
  • horizontal resolution: 1440
  • vertical resolution: 2560
W ten sposób zdaje się działać poprawnie, a wizualizacja stołu jest praktyczniejsza.
dziobu
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 10
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Anycubic Photon (S) - wielkość ekranu, ustawienia slicera, rzeczywisty obszar zadruku?

Post autor: FlameRunner »

Odkryłem dzisiaj, że ta drukarka (Photon S) najwyraźniej nie jest w stanie zadrukować całego obszaru 120,96 x 68,04 mm.

Przygotowałem prosty model testowy, cztery walce w samych rogach obszaru roboczego jw.

Kod: Zaznacz cały

$fn=159;
cylinder (r=2, h=1);
translate ([120.96-4,0,0]) cylinder (r=2, h=1);
translate ([0,68.04-4,0])cylinder (r=2, h=1);
translate ([120.96-4,68.04-4,0])cylinder (r=2, h=1);
Wynikowy STL (do pobrania niżej) ma wymiary zewnętrzne 120,96 x 68,04 mm.
12096 6804.stl
(416.38 KiB) Pobrany 128 razy
Model testowo pociąłem w Photon Workshop i w Z-Suite.
W obu przypadkach na podglądzie generowanym przez Photon Workshop widać w całości oba cylindry, przy samych krawędziach ekranu:
12096 6804 podglad.png
Jednak na wyświetlaczu roboczym drukarki widać taki obraz:

(Na jednym zdjęciu widać próbę druku z pliku wygenerowanego przez Photon Workshop, na drugim - Z-Suite. Nie widzę różnicy. Nie wiem nawet, które zdjęcie przedstawia którą próbę.)
BD1F5FD3-D2CD-4742-8E1D-DA01928C7E1D.jpeg
0755E8EF-9188-4640-898B-B7F105E1255C.jpeg
A tak wygląda model testowy po załadowaniu do slicerów:
Photon Workshop:
photon workshop 12096 6804 wizualizacja stolu.png
Cały prostokąt przedstawiający powierzchnię roboczą najwyraźniej ma pełne 120,96 x 68,04 mm, ale kratownica ma tylko 115 x 65 mm i modele wystające poza nią są wyszarzone.
Z-Suite:
zsuite 12096 6804 wizualizacja stolu.png
Prostokąt przedstawiający powierzchnię roboczą najwyraźniej ma pełne 120,96 x 68,04 mm, a Z-Suite nie ma żadnego problemu z tym, że wydruk jest dosunięty do samej krawędzi. Ale dlaczego miałby mieć, skoro nikt mu nie powiedział, że rzeczywisty obszar roboczy jest trochę mniejszy? ;)
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 7
Posty: 8935
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5869
Kontakt:

Re: Anycubic Photon (S) - wielkość ekranu, ustawienia slicera, rzeczywisty obszar zadruku?

Post autor: dziobu »

Czyli odkryłeś że obszar roboczy podany w specyfikacji (115x65) odpowiada temu co oferuje stojąca przed Tobą drukarka :brawo:
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 7
Posty: 8935
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5869
Kontakt:

Re: Anycubic Photon (S) - wielkość ekranu, ustawienia slicera, rzeczywisty obszar zadruku?

Post autor: dziobu »

Tu żeby było jasne:

Slicer MUSI znać wielkość pola (w jednostkach!) które zajmuje podana rozdzielczość; jeśli podajemy gdzieś że wyświetlacz ma rozdzielczość 1440x2560 to w sąsiednich polach TRZEBA wpisać rzeczywistą wielkość pola tego wyświetlacza (68.040x120.960mm w tym wypadku) nawet jeśli pół jest zasłonięte jakąś maskownicą. Te wartość to nie jest faktyczne pole robocze, tylko definicja panelu pozwalająca zachować prawidłowe rozmiary detali.

W przypadku podania innego pola roboczego tzreba proporcjonalnie zmodyfikować rozdzielczość tak żeby rzeczywista wielkość piksela została taka sama.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Postów w temacie: 10
Posty: 6568
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2056

Re: Anycubic Photon (S) - wielkość ekranu, ustawienia slicera, rzeczywisty obszar zadruku?

Post autor: FlameRunner »

Ustaliłem, jak należy ustawić Z-Suite do pracy z Anycubic Photon S. Być może powoli i dzieląc przy tym włos na czworo, ale ustaliłem! :P Należy podać pełne wymiary aktywnego obszaru wyświetlacza oraz jego pełną rozdzielczość, a potem ręcznie dbać o zachowanie marginesów, bo Z-Suite niestety nie posiada w tej chwili funkcji pozwalającej na ustawienie przy dodawaniu drukarki, że "wyświetlacz jest taki, ale obszar zadruku trochę mniejszy".

Tak jak napisałem na samym końcu pierwszego posta, to właśnie chciałem rozpracować.

PS Oceń fachową metodą "na oko" screenshot i zdjęcia z mojego poprzedniego posta. Wygląda, że dałoby się zadrukować jakieś 118 x 65 mm.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Drukarki 3D "żywicowe" - UV-LCD, MSLA, DLP, SLA itp.”