Prusa Mini+. Problemy początkującego po zmianie filamentu.

Wyłącznie Prusa i3 - oryginał i klony
Ravenik
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 5
Posty: 10
Rejestracja: 04 gru 2022, 20:10

Prusa Mini+. Problemy początkującego po zmianie filamentu.

Post autor: Ravenik »

Jestem początkujący. Około 10 wydruków OK :smile2: . Teraz zmieniłem filament z Sunlu Marble PLA (marmurkowy) na Sunlu Silk Biały PLA. Zostawiłem temperaturę dla kolejnych warstw taką jak poprzednio (z Sunlu Marble było OK):
Dysza 205*C / stół 64*C. Obniżyłem LiveZ o 0.15mm w porównaniu z poprzednimi ustawieniami. Model na kilka godzin wydruku i wystąpiły 2 problemy:
1) zatkana głowica (chyba) bo zaczęła jeździć w powietrzu nic nie drukując, niestety zauważyłem to dopiero po około 1 cm przerwy w osi Z i przerwałem druk. (zdjęcie)
Czy głowicę jest sens uzdatniać tzn. bez jej wymiany na nową?????
2) Warstwy chyba się przesunęły w osi X (zdjęcie)?. Nie jestem pewny czy jest to wina paska osi X, bo wydaje się że jest naciągnięty, ale dobrze się nie znam. Jak uważacie? Oś Y w miarę OK (zdjęcie)
Dyszę mam standardową 0.4mm, grubość warstwy 0.2mm. PrusaSlicer. Prusa Mini+ XI/2022.
Dotąd wydruki były całkiem OK.
20221217_002531_.png
Ravenik
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 5
Posty: 10
Rejestracja: 04 gru 2022, 20:10

Re: Prusa Mini+. Problemy początkującego po zmianie filamentu.

Post autor: Ravenik »

Czy jest sens wymienić dyszę, bo widzę że mam jedną w zapasie? Czy to się robi "na gorąco" w tej drukarce? Jak mam wkręcić dyszę do gorącej głowicy - przecież żeby złapać gwint to będę musiał palcami operować i łatwo dotknąć rozgrzanej głowicy. Chyba że mam się zaopatrzyć w jakiś specjalny klucz do tego?
Awatar użytkownika
rafly
Postów w temacie: 2
Posty: 206
Rejestracja: 04 paź 2022, 21:08
x 113

Re: Prusa Mini+. Problemy początkującego po zmianie filamentu.

Post autor: rafly »