Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej

Jakość druku Cię nie zadowala?
czeczek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2021, 10:01

Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej

Post autor: czeczek »

Witam wszystkich.

Jest to mój pierwszy post na forum z racji tego że się stałem świeżym posiadaczem Endera 3 (żadnych upgrejdów). Troche zajęło mi składanie (polecam Tomb of 3D Printed Horrors na YT, ułatwia życie) i dopiero dzisiaj wziąłem się za pierwszy wydruk. Na pierwszy ogień poszła kostka kalibracyjna, na pierwszy rzut oka wygląda poprawnie. Po przyjrzeniu się znalazłem pare drobnych problemów, których pochodzenia nie mogę zidentyfikować (jeszcze :) z racji tego że zaczynam).

Zastanawiają mnie te "farfocle" które się pojawiają wzdłuż jednej krawędzi (na literce Y też jest to widoczne).
Dodatkowo wzdłuż osi Z pojawiają się w miare regularne linie dookoła kostki - czy może być coś nie tak z moją osią Z ?
IMG-2738-0.jpg
IMG-2738-2.jpg
Też pojawił się takie zgrubienie, ale podejrzewam że to jakiś fragment który mi się przykleił do głowicy jak probowałem podejść ze źle wypoziomowanym stołem.
IMG-2738-1.jpg
Na ostatniej literce widać lekką szparę - czyżby problemy z ruchem stołu ? (oś Y)
IMG-2738.jpg
Dzięki za wszelkie sugestie.

Parametry druku:
Filament: PLA Devil Design
Slicer: Cura 4.8.0, Profil domyślny
Warstwa 0.1m
Infill 30%, Grid
Temp: 200stC
Bed temp: 60stC
Szybkosc druku 50mm/s
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 8943
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 5873
Kontakt:

Re: Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej

Post autor: dziobu »

Te farfocle to wygląda jak lekki overflow (podaje za dużo materiału; dysza zgarnia nadmiar jadąc po sąsiedzku i to wypluwa gdy sie da).
Czy poziome pasy powtarzają się na tych samych wysokościach na kolejnych wydrukach?
lucash19
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 64
Rejestracja: 29 cze 2020, 20:25
x 9

Re: Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej

Post autor: lucash19 »

Zacznij od:
- naciągnięcie pasków na osi X i Y
- wyreguluj mimośrody belki osi Z: wewnętrzne kółka musza być bardzo popuszczone, ledwo co dotykać ramy, bez śruby Z belka musi grawitacyjnie spadać i musisz móc ją "podrzucić" do góry ręką
- silnik osi Z przymocuj do profilu podstawy np. https://www.thingiverse.com/thing:2932344
- w "sprzęgło" śruby Z wrzuć kulkę z łożyska
- wydrukuj porządne chłodzenie z dokupioną turbiną

i jeszcze wiele innych. Jak to zrobisz i nadal będą problemy to wtedy dopiero trzeba szukać przyczyny
czeczek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2021, 10:01

Re: Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej

Post autor: czeczek »

dziobu pisze:Te farfocle to wygląda jak lekki overflow (podaje za dużo materiału; dysza zgarnia nadmiar jadąc po sąsiedzku i to wypluwa gdy sie da).
Czy poziome pasy powtarzają się na tych samych wysokościach na kolejnych wydrukach?
Jeszcze nie podchodziłem do drugiego druku, ale znalazłem coś niepokojącego, otóż przesuwając ręcznie stół są wyczuwalne lekkie przeskoki (nie przesuwa się gładko). Okazuje się ze jedna rolka jest lekko uszkodzona (nacięta lekko) i na tym przeskakuje. Tak więc widzę że na początek czeka mnie wymiana rolki.
czeczek
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 3
Posty: 4
Rejestracja: 14 sty 2021, 10:01

Re: Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej

Post autor: czeczek »

lucash19 pisze:Zacznij od:
- naciągnięcie pasków na osi X i Y
- wyreguluj mimośrody belki osi Z: wewnętrzne kółka musza być bardzo popuszczone, ledwo co dotykać ramy, bez śruby Z belka musi grawitacyjnie spadać i musisz móc ją "podrzucić" do góry ręką
- silnik osi Z przymocuj do profilu podstawy np. https://www.thingiverse.com/thing:2932344
- w "sprzęgło" śruby Z wrzuć kulkę z łożyska
- wydrukuj porządne chłodzenie z dokupioną turbiną

i jeszcze wiele innych. Jak to zrobisz i nadal będą problemy to wtedy dopiero trzeba szukać przyczyny
Dzięki za sugestię !! Większość punktów jest jasna. Czy mógłbyś napisać coś więcej na temat sprzęgła śruby Z, zwłaszcza jeśli chodzi o kulkę ? (może jakiś link masz pod ręką ?)
Dzieki.
lucash19
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 64
Rejestracja: 29 cze 2020, 20:25
x 9

Re: Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej

Post autor: lucash19 »

czeczek pisze:
lucash19 pisze:Zacznij od:
- naciągnięcie pasków na osi X i Y
- wyreguluj mimośrody belki osi Z: wewnętrzne kółka musza być bardzo popuszczone, ledwo co dotykać ramy, bez śruby Z belka musi grawitacyjnie spadać i musisz móc ją "podrzucić" do góry ręką
- silnik osi Z przymocuj do profilu podstawy np. https://www.thingiverse.com/thing:2932344
- w "sprzęgło" śruby Z wrzuć kulkę z łożyska
- wydrukuj porządne chłodzenie z dokupioną turbiną

i jeszcze wiele innych. Jak to zrobisz i nadal będą problemy to wtedy dopiero trzeba szukać przyczyny
Dzięki za sugestię !! Większość punktów jest jasna. Czy mógłbyś napisać coś więcej na temat sprzęgła śruby Z, zwłaszcza jeśli chodzi o kulkę ? (może jakiś link masz pod ręką ?)
Dzieki.
Odkręć śrubę osi Z, w sprzęgło wrzuć kulkę stalową o średnicy ok. 7-8 mm, przykręć śrubę z powrotem. Kulkę dostaniesz najtaniej np. w sklepie rowerowym - pytaj o supporty. Za ok 3 zł kupisz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kalibracja, problemy”