Brzydkie zadry na wydrukach

Jakość druku Cię nie zadowala?
Konwenans
Postów w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 23 lis 2023, 15:10
x 1

Brzydkie zadry na wydrukach

Post autor: Konwenans »

Witam
Mam problem z takimi zadrami na wydrukach. Ktoś wie co mogę zrobić? Pla, prędkość druku 100
Załączniki
1715726610913.jpg
1715726610898.jpg
1715726610879.jpg
Awatar użytkownika
JGFTW
Drukarz
Postów w temacie: 1
Posty: 1384
Rejestracja: 14 sie 2019, 05:19
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ender 3 v3 SE
x 758

Re: Brzydkie zadry na wydrukach

Post autor: JGFTW »

Abys
Awatar użytkownika
denior
Postów w temacie: 1
Posty: 441
Rejestracja: 04 maja 2020, 15:26
Lokalizacja: Kraków
x 167

Re: Brzydkie zadry na wydrukach

Post autor: denior »

Nie bardzo widzę o co ci chodzi
morf
Drukarka Ender 3 Pro
Direct custom extruder + hydra
chłodzenie hydra 2x5015
Dual Z
#############################
Bambulab P1S
lukk
Postów w temacie: 1
Posty: 291
Rejestracja: 30 sie 2022, 08:40
x 141

Re: Brzydkie zadry na wydrukach

Post autor: lukk »

Dokładnie, potrzeba fotek wyostrzonych na tym, co się chce pokazać :)
Stopa słonia na pewno, a poza tym - jeżeli są jakieś blopy randomowe to może po prostu szew? Może lekko zawilgnięty materiał?
Awatar użytkownika
PrzemoS
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 732
Rejestracja: 01 sie 2016, 12:11
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: Switchwire,Delta,X1C
x 727

Re: Brzydkie zadry na wydrukach

Post autor: PrzemoS »

Widzę koledze chodzi o to, ze kiedy zaczyna drukować TOP (np 4 ostatnie warstwy) to obrysy wychodzą min na zew i nie są idealnie równe jak poniższe warstwy które były drukowane z Infillem np 15%. TOP to inaczej cala gorna warstwa 100%. Więc za dużo nadlewa na obrysy.
Możesz zmniejszyć infill overlap. A dla testu zmień w slicerze jeszcze, aby obrysy były drukowane przed infillem :)
"Z pozdrowieniami Przemek" :git: :git:

Drukarki:
Delta :yahoo: :yahoo: // Voron Switchwire :devil: // Bambu Lab X1-Carbon AMS :crazy:
Konwenans
Postów w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 23 lis 2023, 15:10
x 1

Re: Brzydkie zadry na wydrukach

Post autor: Konwenans »

PrzemoS pisze: 15 maja 2024, 12:07 Widzę koledze chodzi o to, ze kiedy zaczyna drukować TOP (np 4 ostatnie warstwy) to obrysy wychodzą min na zew i nie są idealnie równe jak poniższe warstwy które były drukowane z Infillem np 15%. TOP to inaczej cala gorna warstwa 100%. Więc za dużo nadlewa na obrysy.
Możesz zmniejszyć infill overlap. A dla testu zmień w slicerze jeszcze, aby obrysy były drukowane przed infillem :)
tak, dokładnie o to mi chodzi, infill overlap ustawiony na 0, obrysy już drukują się przed infillem, na petg ten sam problem
Awatar użytkownika
PrzemoS
Zasłużony
Postów w temacie: 2
Posty: 732
Rejestracja: 01 sie 2016, 12:11
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: Switchwire,Delta,X1C
x 727

Re: Brzydkie zadry na wydrukach

Post autor: PrzemoS »

Konwenans pisze: 15 maja 2024, 12:32
PrzemoS pisze: 15 maja 2024, 12:07 Widzę koledze chodzi o to, ze kiedy zaczyna drukować TOP (np 4 ostatnie warstwy) to obrysy wychodzą min na zew i nie są idealnie równe jak poniższe warstwy które były drukowane z Infillem np 15%. TOP to inaczej cala gorna warstwa 100%. Więc za dużo nadlewa na obrysy.
Możesz zmniejszyć infill overlap. A dla testu zmień w slicerze jeszcze, aby obrysy były drukowane przed infillem :)
tak, dokładnie o to mi chodzi, infill overlap ustawiony na 0, obrysy już drukują się przed infillem, na petg ten sam problem
Sprawdź tez czy górne kilka warstw drukują się w takim samym kierunku z ruchem jak poprzednie dolne warstwy. Looknij w podglądzie Slicera.
Na początku myślałem tez ze to stopa słonia ale z tego co tak ogladam to raczej TOP. Pobaw sie tez z flow i zobaczymy co wyjdzie :) Overlap i tak bedziesz musial dac wiecej bo widze ze nie naklada do obrysów otwory itp :) np 5%
"Z pozdrowieniami Przemek" :git: :git:

Drukarki:
Delta :yahoo: :yahoo: // Voron Switchwire :devil: // Bambu Lab X1-Carbon AMS :crazy:
Konwenans
Postów w temacie: 3
Posty: 6
Rejestracja: 23 lis 2023, 15:10
x 1

Re: Brzydkie zadry na wydrukach

Post autor: Konwenans »

gcode pokazuje taką samą pozycje, flow kalibrowałem na paru różnych filamentach i wychodzi wciąż to samo
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kalibracja, problemy”