Poziome prążki X3D XS.

Jakość druku Cię nie zadowala?
mcxmcx
Posty: 295
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 12

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: mcxmcx » 04 paź 2017, 22:24

I temperatura.
xyzyx
Posty: 87
Rejestracja: 02 sie 2017, 06:22
Drukarka: Hypercube PrusaI3Box
x 3

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: xyzyx » 04 paź 2017, 22:28

bigb pisze:
FlameRunner pisze:Kostki 1 obrys? Tam, gdzie odstaje, jest szersza ścieżka i odstaje we wszystkie strony tak samo (w tym do wnętrza kostki)? Jeśli tak, nie jest to problem z ruchami w płaszczyźnie XY.

Te kostki miały po 3 obrysy i wewnątrz odstaje mniej.

FlameRunner pisze:Na początek sprawdziłbym prowadnice i łożyska stołu. Może znowu coś jest - ogólnie rzecz ujmując - krzywo. Może też któreś łożysko mieć dość.
Odłącz silnik i poruszaj stołem. Zdejmij pasek i poruszaj stołem.

Wszystkie łożyska chodzą "delikatnie" nie ma żadnych zacięć, a stół jest dość sztywny.

Właśnie znalazłem czas i drukuję kostki na 1 obrysie i w trybie wazy.
IMG_20170813_185654.jpg

1 obrys


Pokaż jeszcze tę samą kostkę w środku, jak dasz rade zrobić fotkę.
Awatar użytkownika
corristo25
Posty: 58
Rejestracja: 30 wrz 2017, 15:44
Lokalizacja: BB
Drukarka: własny twór :)
x 7

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: corristo25 » 04 paź 2017, 22:32

Też miałem różnorakie prążki na warstwach. Jest dużo lepiej po podwyższeniu temperatury z 200 na 205 i zmniejszenie flow na 98%.
Jedyne co mi zostało to startowe bloby po retrakcji...
xyzyx
Posty: 87
Rejestracja: 02 sie 2017, 06:22
Drukarka: Hypercube PrusaI3Box
x 3

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: xyzyx » 04 paź 2017, 22:48

Nie zauważyłem, że temat z sierpnia więc pewnie fotki już nie zrobisz :D
Czy ekstruder jest dobrze wyregulowany i pracuje poprawnie? Mi to wygląda na nadmierną ekstruzję z jednoczesnym gubieniem kroków lub ślizganiem się filamentu.
Podobny objaw mógłby dawać zacinający się stół w osi Z/reakcja sprzęgła silnika osi Z jeśli masz.
bigb
Posty: 7
Rejestracja: 01 maja 2016, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Drukarka: X3D XS

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: bigb » 04 paź 2017, 23:01

Kostka z drugiej drukarki:
IMG_20171004_225517.jpg

Temp głowicy: 205°C
Temp stołu: brak
Pozdrawiam, Bartosz
Awatar użytkownika
sorgenskammer
Posty: 20
Rejestracja: 13 wrz 2017, 08:56
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Tronxy X3
x 1

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: sorgenskammer » 15 lis 2017, 13:33

A nie jest to przypadkiem wina nieregularnosci filamentu. Może za dobrze masz ustawioną drukarkę - stąd problemy z ekstruzją? Sprawdzałeś na innych materiałach ABS, PETG?. Jaki przebieg ma dysza? Kiedy do niej zaglądałeś?

btw: ja mam podobne prążki a jednym filamencie PETG na ABS od wolfixa nie mam takich problemów.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość