Poziome prążki X3D XS.

Jakość druku Cię nie zadowala?
bigb
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2016, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Drukarka: X3D XS

Poziome prążki X3D XS.

Postautor: bigb » 12 sie 2017, 21:35

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów!
Jak w tytule posiadam problem z poziomymi prążkami, który wcześniej nie występował. Głowica czyszczone na ciepło i zimno, wszystkie wymiary się zgadzają (w miejscach bez prążków). Przeczytałem większość postów na ten temat jednak nic nie pomaga.
Drukarka X3D XS bez żadnych modyfikacji, paski ponaciągane,
głowica E3D v6 oryginał dysza 0.4,
ekstruder bezpośredni silnik 200 kroków.
Złota kostka PLA DD temp. druku 204, stół 60,
niebieska kostka PLA Wolfix temp. druku 196, stół 60
Załączniki
IMG_20170812_212948.jpg
Pozdrawiam, Bartosz
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 1449
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 131
Kontaktowanie:

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: FlameRunner » 12 sie 2017, 21:52

bigb pisze:Przeczytałem większość postów na ten temat jednak nic nie pomaga.

Czego konkretnie próbowałeś, poza czyszczeniem głowicy?
filasklep.pl

I love the smell of ABS in the morning...
bigb
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2016, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Drukarka: X3D XS

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: bigb » 12 sie 2017, 22:08

FlameRunner pisze:Czego konkretnie próbowałeś, poza czyszczeniem głowicy?

Poza wymienionymi ektrudowałem zadaną długość filamentu, drukowałem na różnych temperaturach, prędkościach, akceleracjach, warstwach.
Drukarkę mam ponad rok na początku też występował ten problem jednak problemem okazały się nieliniowo ustawione łożyska w plastikach teraz jest wszystko sztywne.
Pozdrawiam, Bartosz
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 1449
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 131
Kontaktowanie:

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: FlameRunner » 12 sie 2017, 22:43

Kostki 1 obrys? Tam, gdzie odstaje, jest szersza ścieżka i odstaje we wszystkie strony tak samo (w tym do wnętrza kostki)? Jeśli tak, nie jest to problem z ruchami w płaszczyźnie XY.

Na początek sprawdziłbym prowadnice i łożyska stołu. Może znowu coś jest - ogólnie rzecz ujmując - krzywo. Może też któreś łożysko mieć dość.
Odłącz silnik i poruszaj stołem. Zdejmij pasek i poruszaj stołem.
filasklep.pl

I love the smell of ABS in the morning...
bigb
Posty: 5
Rejestracja: 01 maja 2016, 19:13
Lokalizacja: Poznań/Luboń
Drukarka: X3D XS

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: bigb » 13 sie 2017, 18:52

FlameRunner pisze:Kostki 1 obrys? Tam, gdzie odstaje, jest szersza ścieżka i odstaje we wszystkie strony tak samo (w tym do wnętrza kostki)? Jeśli tak, nie jest to problem z ruchami w płaszczyźnie XY.

Te kostki miały po 3 obrysy i wewnątrz odstaje mniej.

FlameRunner pisze:Na początek sprawdziłbym prowadnice i łożyska stołu. Może znowu coś jest - ogólnie rzecz ujmując - krzywo. Może też któreś łożysko mieć dość.
Odłącz silnik i poruszaj stołem. Zdejmij pasek i poruszaj stołem.

Wszystkie łożyska chodzą "delikatnie" nie ma żadnych zacięć, a stół jest dość sztywny.

Właśnie znalazłem czas i drukuję kostki na 1 obrysie i w trybie wazy.
IMG_20170813_185654.jpg

1 obrys
Pozdrawiam, Bartosz
Awatar użytkownika
borek
Posty: 63
Rejestracja: 17 lut 2017, 12:14
x 6

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: borek » 15 sie 2017, 23:25

Xs na jednym mocowaniu stołu w osi Z ? Ustaw wydruk bliko prowadnicy, a nie na samym końcu. Dodatkowo zmniejsz temp. o kilka stopni. i zmniejsz prędkośc na 35mm/s
Awatar użytkownika
way
Posty: 106
Rejestracja: 06 paź 2016, 10:57
Lokalizacja: Galicja
Drukarka: Corexy X3D XL
x 7

Re: Poziome prążki X3D XS.

Postautor: way » 19 sie 2017, 19:24

Jak z temperaturą stołu- nie skacze? Spróbuj drukować na zimnym stole albo wyłączyć grzanie w trakcie wydruku.

Wróć do „Kalibracja”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: samezrp i 1 gość