Kalibracja

Jakość druku Cię nie zadowala?
Bubble
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2017, 12:47

Kalibracja

Postautor: Bubble » 25 sie 2017, 12:59

Z góry mówię, że jestem zielony więc proszę nie krzyczeć :P

Mam drukarkę prusa i2, co jest nie tak z kalibracją ?
https://drive.google.com/open?id=0Bzuaw ... 3Z6cm9wUGc
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 2220
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 181

Re: Kalibracja

Postautor: dragonn » 25 sie 2017, 13:02

Pewnie warto zacząć od tego:
viewtopic.php?f=8&t=68&view=unread#unread
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Bubble
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2017, 12:47

Re: Kalibracja

Postautor: Bubble » 25 sie 2017, 13:13

Szukałem odpowiedzi wcześniej.
Według tego postu mam wszystko jak należy.
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 1739
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 184

Re: Kalibracja

Postautor: rafaljot » 25 sie 2017, 13:29

1. wyłącz grzanie stołu w połowie wydruku
jeśli to robi różnicę to trzeba przejść na PID
2.wydrukuj druga kostkę z takimi samymi ustawieniami ale 50% większą. Jeśli paski będą w innych odstępach to albo kłopot z radelkiem na ekstruderze albo ze stabilnością temperatury.
3.Jak takiej samej to problem z prowadzeniem osi Z.
4. znowu wydrukuj taka sama kostkę ale dwa razy szybciej. jeśli paski będą rzadziej to znaczy, że kłopot ze stabilnością temp, co może być widać od razu na wyświetlaczu albo nie jeśli winny jest termistor.
5. powtórz test na innym filamencie

to raczej wyczerpuje temat pasków
Lume 1.0++
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Bubble
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2017, 12:47

Re: Kalibracja

Postautor: Bubble » 27 sie 2017, 19:07

Zwiększyłem temp z 200 do 210-220 dla PLA i drukuje o niebo lepiej. Na rolce z filamentu mam napisane 190-235 stopni
Bubble
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2017, 12:47

Re: Kalibracja

Postautor: Bubble » 29 paź 2017, 19:58

Próba wydruków z ABS i kolejny problem :D

Wydruk został przerwany ponieważ się odkleił.

Prusa i2
Slicer: Slic3r
Temp: 230(100) - 225(90) (Na filamencie napisane 255-225)
Dysza 0.4
Ustawiłem chłodzenie na 25% ponieważ poprzednie wydruki mi się rozpływały i szło zajefajnie do pewnego momentu, kiedy wychodziła taka kupa było słychać chrobotanie dyszy po wydruku więc zmniejszyłem obroty wentylatora do 2%, potem zaczęło znów iść dobrze.

Perimeters był ostawiony na 2. Jak za pierwszym razem jedzie to jedzie powoli, a za drugim szybciej. Możliwe, że podaje za dużo filamentu w tym miejscu jak jedzie powoli?
Załączniki
DSC_4534.JPG
DSC_4539.JPG
DSC_4538.JPG
DSC_4536.JPG
DSC_4535.JPG
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1028
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 145

Re: Kalibracja

Postautor: McKee » 29 paź 2017, 20:33

Krawędzie łuków ci się podnoszą i głowica o nie zahacza.
Efektem jest oderwanie drukowanego elementu albo przesunięcie warstw (gdyby się oderwać jednak nie dało).
Na wstępie zmniejsz temperaturę.
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Bubble
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2017, 12:47

Re: Kalibracja

Postautor: Bubble » 29 paź 2017, 20:59

już przy tej temp warstwy słabo się spajają ale spróbuje
Bubble
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2017, 12:47

Re: Kalibracja

Postautor: Bubble » 29 paź 2017, 21:23

Przy 220st silnik gubi już kroki
Awatar użytkownika
Marcin1415
Posty: 208
Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:44
Lokalizacja: Kielce
x 14

Re: Kalibracja

Postautor: Marcin1415 » 29 paź 2017, 23:50

ABSu się nie chłodzi, dlatego wydruki Ci się odklejają. Aby nie przegrzewać zmniejsz prędkość druku do 25-30mm/s albo mniej. Ja drukuję z ABSU średnio 235stopni i warstwy są sklejone.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kretu i 3 gości