Kalibracja

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 1832
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 220
Kontaktowanie:

Re: Kalibracja

Postautor: FlameRunner » 30 paź 2017, 08:39

Która wersja Slic3ra?
W 1.2.9 jest poważny problem ze znaczną nadekstruzją przy wypełnianiu szczelin, tak na oko masz właśnie z tym problem.
Spróbuj ustawić: Print Settings -> Speed -> Gap Fill: 0 mm/s, by testowo wyłączyć tę funkcję.

Marcin1415 pisze:ABSu się nie chłodzi, dlatego wydruki Ci się odklejają. Aby nie przegrzewać zmniejsz prędkość druku do 25-30mm/s albo mniej. Ja drukuję z ABSU średnio 235stopni i warstwy są sklejone.

Małe wydruki z ABS, takie jak prezentowana łódeczka, jak najbardziej można delikatnie chłodzić. Nie powinno to powodować żadnych przykrych dolegliwości jak odklejanie się wydruku w trakcie druku.
Bubble
filasklep.pl

I love the smell of ABS in the morning...
Bubble
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2017, 12:47

Re: Kalibracja

Postautor: Bubble » 30 paź 2017, 22:17

Temp: 240(100)-235(90)

Obniżyłem prędkość dość znacząco i ustawiłem Gap Fill na 0 i lekko dmuchałem max 3%. Niezaprzeczalnie widać różnicę :D
Niestety wydruk się odkleił, smaruję stół sokiem z ABS.

Widać poziome prążki ale myślę, że lepsze to niż wyciekający filament :P
Załączniki
DSC_4543.JPG
DSC_4540.JPG
Awatar użytkownika
Kopytko
Zasłużony
Posty: 2247
Rejestracja: 19 kwie 2016, 11:27
Lokalizacja: Oleśnica
Drukarka: P3Steel v4.00
x 234

Re: Kalibracja

Postautor: Kopytko » 30 paź 2017, 22:40

Daruj sobie ABS do smarowania, kup Dimafix i zobaczysz co to znaczy wygoda i oszczędności.
:arrow: Pozdrawiam Patryk.
Aktualne drukarki :
:idea: Prusa i3 w wersji p3steel v1.00 :idea: Prusa i3 2 wersji p3steel v4.00 long :idea: Replicator 1 by CTC :idea: Delta Kossel
W budowie : COSIEK 70x70x70 :devil:
Bubble
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2017, 12:47

Re: Kalibracja

Postautor: Bubble » 30 paź 2017, 22:44

Myślę, że wypróbuję kiedyś ten specyfik :D
a co do wersji Slic3ra to mam 1.2.9
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 1832
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 220
Kontaktowanie:

Re: Kalibracja

Postautor: FlameRunner » 31 paź 2017, 10:52

Dokładnie, kup Dimafix. :mrgreen:
Przy sporadycznym drukowaniu na jednej drukarce puszka wystarczy na bardzo, bardzo długo.

No to jeden problem wyjaśniony. Zmień slicera. Może być Slic3r Prusa Edition.
filasklep.pl

I love the smell of ABS in the morning...
Bubble
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2017, 12:47

Re: Kalibracja

Postautor: Bubble » 31 paź 2017, 22:32

Kto pyta nie błądzi :D
Pobrałem Slic3ra Prusa Edition, Gap fill mam ustawione na 10mm/s i jakościowo wychodzi troszkę gorzej niż jak było ustawione na 0 ale lepiej niż w slicerze 1.2.9 na 10mm/s tzn filament nie wycieka już bokami ale w niektórych miejscach widać jak by było go troszkę za dużo :P

W jaki sposób to dostosować?
Awatar użytkownika
sorgenskammer
Posty: 20
Rejestracja: 13 wrz 2017, 08:56
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Tronxy X3
x 1

Re: Kalibracja

Postautor: sorgenskammer » 14 lis 2017, 14:44

Marcin1415 pisze:ABSu się nie chłodzi, dlatego wydruki Ci się odklejają. Aby nie przegrzewać zmniejsz prędkość druku do 25-30mm/s albo mniej. Ja drukuję z ABSU średnio 235stopni i warstwy są sklejone.


A ja mam inne zdanie niż kolega. Wydruki się chłodzi lepiej bo po prostu lepiej wyglądają zwłaszcza wszystkie "zwisy". Ja w drukarce korzystam z projektu supercoolera (Tronxy X3) - są to wiatrak 2x30mm. Jeśli abs zostanie szybko schłodzony to zniwelowany zostanie skurcz w trakcie schładzania. Który jest przyczyną rozklejania warstw. Jeśli zejdziemy za bardzo z temperaturą ekstruzji to otrzymamy ABS kruchy i łatwo rozwarstwiający się. Zastosowanie dodatkowego chłodzenia i wyższej temperatury rozwiązuje ten problem. To samo tyczy się np nylonu.
Zepco
Bubble
Posty: 29
Rejestracja: 25 sie 2017, 12:47

Re: Kalibracja

Postautor: Bubble » 07 gru 2017, 23:36

Problem się powtarza, efekt jak na pierwszych zdjęciach statku(tak jak by podawał czasem za dużo filamentu), nie jest to zależne od wersji slicera Slic3r for prusa, Slic3r 1.2.9 i 1.3.0 ten sam efekt. Może być coś nie tak z Marlinem ?
Swoją drogą, nabyłem Dimafix, jestem w szoku :D

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość