Walka z powijaniem rogów
Walka z powijaniem rogów
Od jakiegoś czasu walczę z podwijaniem się modeli z Slic3r PE.
Drukuje PLA w 180*c na zimnym stole. Klon Prusa i3.
Próbowałem taśmy malarskiej z klejem - odrywa sie od taśmy albo razem z taśmą.
Teraz drukuje na szkle, gdzie na szkle wyczyszczone octem - nie trzyma, z lakierem do włosów - nie trzyma, woda z cukrem (w którymś z postów wyczaiłem) - trzyma ale już na wyższych warstwach powoli się odrwają krawędzie mimo to.
Bawiłem się z różnymi prędkościami i mam wrażenie, że to nic nie zmienia.
Mam zamiar wyprubować jeszcze plexi - w drodze pocztą.
Może to wina chłodzenia wydruku ?
Drukowałem wcześniej Curą i tam praktycznie wydruki ledwo odchodziły od stołu. Ale musiałem z niej zrezygnować bo mi coś się filament czopował w połowie większych wydruków ;/
Może ktoś pomoże ?:)
Drukuje PLA w 180*c na zimnym stole. Klon Prusa i3.
Próbowałem taśmy malarskiej z klejem - odrywa sie od taśmy albo razem z taśmą.
Teraz drukuje na szkle, gdzie na szkle wyczyszczone octem - nie trzyma, z lakierem do włosów - nie trzyma, woda z cukrem (w którymś z postów wyczaiłem) - trzyma ale już na wyższych warstwach powoli się odrwają krawędzie mimo to.
Bawiłem się z różnymi prędkościami i mam wrażenie, że to nic nie zmienia.
Mam zamiar wyprubować jeszcze plexi - w drodze pocztą.
Może to wina chłodzenia wydruku ?
Drukowałem wcześniej Curą i tam praktycznie wydruki ledwo odchodziły od stołu. Ale musiałem z niej zrezygnować bo mi coś się filament czopował w połowie większych wydruków ;/
Może ktoś pomoże ?:)
- Marcin1415
- Postów w temacie: 3
- Posty: 433
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:44
- Lokalizacja: Kielce
- x 48
Re: Walka z powijaniem rogów
Temat wałkowany tyle razy. Dimafix + szyba 60stopni. Sama szyba 60stopni przetarta octem do pisku. Trzyma tak że wydruk potrafi się oderwać z kawałkiem szyby. Na zimno to raczej ciężka sprawa chyba że na plexi.
Re: Walka z powijaniem rogów
Nie każdy ma grzany stół przecież, a kolega pisał, że z curą było OK.
Moim zdaniem należałoby sprawdzić/porównać prędkość drukowania i wysokość pierwszej warstwy.
Podejrzewam, że profil slic3r-a,ma szybsze drukowanie pierwszej warstwy, więc nie klei tak jak w Cura.
Czy możesz porównać profile? Może też sprawdź / porównaj nagłówki gotowych plików g-code (zakładam że masz stare z cury) - tam masz też parametry druku.
PS.: Na początek zmniejsz prędkość druku o połowę tego co na screen, a prędkość 1-szej warstwy ustaw na 10mm/s (tak - bardzo wolno - ale to dla testu)
Moim zdaniem należałoby sprawdzić/porównać prędkość drukowania i wysokość pierwszej warstwy.
Podejrzewam, że profil slic3r-a,ma szybsze drukowanie pierwszej warstwy, więc nie klei tak jak w Cura.
Czy możesz porównać profile? Może też sprawdź / porównaj nagłówki gotowych plików g-code (zakładam że masz stare z cury) - tam masz też parametry druku.
PS.: Na początek zmniejsz prędkość druku o połowę tego co na screen, a prędkość 1-szej warstwy ustaw na 10mm/s (tak - bardzo wolno - ale to dla testu)
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
- guzio14
- Postów w temacie: 1
- Posty: 84
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 12:38
- Lokalizacja: Lublin
- Drukarka: Printo h2
- x 6
Re: RE: Re: Walka z powijaniem rogów
Tu kolega ma rację mi odeszło z odpryskiem szkła . Ja robię tak:Marcin1415 pisze:Temat wałkowany tyle razy. Dimafix + szyba 60stopni. Sama szyba 60stopni przetarta octem do pisku. Trzyma tak że wydruk potrafi się oderwać z kawałkiem szyby. Na zimno to raczej ciężka sprawa chyba że na plexi.
Rozgrzewający się stół (szkło) przecieram octem, do tego celu używam spryskiwacza takiego jak po płynie do szyb i ręcznika papierowego. Stół rozgrzewam do 50°C i czekam ok 10 minut, po czym zaczynam drukowanie. Chyba nie trzeba mówić by stół był wypoziomowany i skalobruowany (wysokość pierwszej warstwy...). Wydruki trzymają się tak że muszę studzic tafle szklaną, Delikatnie maczam pędzelek w wodzie i smaruje przy samym wydruku wodą tak by ta została wciągnięta pod wydruk. Wtedy łatwo odchodzi (prawie sam) gotowe
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Re: Walka z powijaniem rogów
Dimafix (na grzanym stole) jest właśnie po to żeby szkło nie odbywało się razem z wydrukiem.
Ale jeszcze raz zwracam uwagę, że chodzi o wydruk na ZIMNYM stole.
PS.: 7hebill: zapomniałem wcześniej: HERGON potrafi mocno na zimnym stole trzymać. Próbowałeś?
I jeszcze: czy tego samego filamentu używasz co wczesniej? Może to inny filament inaczej trzyma?
Ale jeszcze raz zwracam uwagę, że chodzi o wydruk na ZIMNYM stole.
PS.: 7hebill: zapomniałem wcześniej: HERGON potrafi mocno na zimnym stole trzymać. Próbowałeś?
I jeszcze: czy tego samego filamentu używasz co wczesniej? Może to inny filament inaczej trzyma?
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
- artur_n
- Postów w temacie: 1
- Posty: 950
- Rejestracja: 20 lis 2017, 21:48
- Lokalizacja: RJA
- Drukarka: P3Steel, Prusa MK4
- x 172
Re: Walka z powijaniem rogów
Używam kaptonu i wydruki trzymają się mocno, przed drukiem odtłuszczające powierzchnie acetonem.
Re: Walka z powijaniem rogów
@McKee Dzięki za utrzymanie wątku w obrębie zimnego stołu Grzanie obecnie mnie nie interesuje mimo, że mam owy stół.
Próbowałem w nocy drukowania o połowę wolniej ale nie widziałem różnucy. Plexi zamówione idzie pocztą wiec musze kilka dni odczekać, poki co probowałem taśmy dwu stronnej ale mimo to rogi się jeszcze delikatnie odrywają. Pokombinuję troche z tym filamentem może temperatury i chłodzenie dodatkowe filamentu. Możliwe, że to chłodzenie co mam jest mało wydajne. Czy w ogole chłodzenie odgrywa tutaj bardzo wazną rolę? To jest moja pierwsza szpulka filamentu wcześniej nie miałem innej. Mam co najwyżej 10m sampla od innego sprzedawcy może zrobie małe porównianie dzisiaj w nocy
Zauważyłem że odrywaja sie te rogi dopiero na wyższych warstwach powiedzmy gdzieś na 1-2cm wysokości wydruku. Może jest po przydatna informacja.
@artur_n
Kapton chyba też zamowie sobie jakąś niewielką ilość do testów.
Próbowałem w nocy drukowania o połowę wolniej ale nie widziałem różnucy. Plexi zamówione idzie pocztą wiec musze kilka dni odczekać, poki co probowałem taśmy dwu stronnej ale mimo to rogi się jeszcze delikatnie odrywają. Pokombinuję troche z tym filamentem może temperatury i chłodzenie dodatkowe filamentu. Możliwe, że to chłodzenie co mam jest mało wydajne. Czy w ogole chłodzenie odgrywa tutaj bardzo wazną rolę? To jest moja pierwsza szpulka filamentu wcześniej nie miałem innej. Mam co najwyżej 10m sampla od innego sprzedawcy może zrobie małe porównianie dzisiaj w nocy
Zauważyłem że odrywaja sie te rogi dopiero na wyższych warstwach powiedzmy gdzieś na 1-2cm wysokości wydruku. Może jest po przydatna informacja.
@artur_n
Kapton chyba też zamowie sobie jakąś niewielką ilość do testów.
- Marcin1415
- Postów w temacie: 3
- Posty: 433
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:44
- Lokalizacja: Kielce
- x 48
Re: Walka z powijaniem rogów
Plexa zalatwi sprawę. Miałem kiedyś zamiast hotbeda ale gruba cos kolo 10mm. Abs tez sie klei na zimna plexe ale nieda rady bez grzania, pęka na warstwach.
Ps. Tutaj masz watek na starym forum. http://www.mojreprap.pl/viewtopic.php?f ... &start=190
Ps. Tutaj masz watek na starym forum. http://www.mojreprap.pl/viewtopic.php?f ... &start=190
Ostatnio zmieniony 11 lut 2018, 23:44 przez Marcin1415, łącznie zmieniany 1 raz.
- Marcin1415
- Postów w temacie: 3
- Posty: 433
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 18:44
- Lokalizacja: Kielce
- x 48
Re: Walka z powijaniem rogów
Zobacz moja odpowiedzv wyżej edytowalem. Ja miałem cały stolik z plexi 10mm aby byl równy. 2mm nie wyrównasz chyba ze na jakas równa powierzchnie polzysz. Nie wiem jaki masz stolik.