Detrakcja

Jakość druku Cię nie zadowala?
porlock
Posty: 85
Rejestracja: 14 wrz 2017, 22:45
x 2

Detrakcja

Postautor: porlock » 16 kwie 2018, 00:25

Ewidentnie problem detrakcja po retrakcji , tyle że retrakcje mam 2mm i 50mm/s
Jestem pewien że nigdy wcześniej tak nie miałem, wymieniłem dysze i rurkę teflonowa ale to nie pomogło, ustawień slicera nie zmieniałem, nie rozumiem ki diabeł :(
Załączniki
IMG_20180415_160942472.jpg
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1891
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 340

Re: Detrakcja

Postautor: McKee » 16 kwie 2018, 05:11

porlock pisze:retrakcje mam 2mm i 50mm/s

Dlaczego tak dużo?
Ja mam 0.7mm i 40mm/s i jest OK
(ale to nie są jedyne parametry - tam jest tego więcej - może ci np. podawać więcej lub mniej diamentu niż cofnęło).
Te ustawienia są w zasadzie pod konkretny filament - może masz inny, który wymaga innych ustawień?
Motto na dziś: "How may I amuse you?"
porlock
Posty: 85
Rejestracja: 14 wrz 2017, 22:45
x 2

Re: Detrakcja

Postautor: porlock » 16 kwie 2018, 09:16

prędkość retrakcji sprawdziłem od 20mm/s do 80mm/s ale to nic nie dało, tak wiem ze można dać dodatkową detrakcję, tylko ze małych elementach gdzie wydruk zwalnia do powiedzmy 20mm/s problem nie występuje tu by mi się bloby robiły. Sprawdzałem na kilku filamnetach, a przede wszystkim na takim na którym problem wcześniej nie występował.
porlock
Posty: 85
Rejestracja: 14 wrz 2017, 22:45
x 2

Re: Detrakcja

Postautor: porlock » 16 kwie 2018, 10:53

a teraz nalepsze, bo wylaczylem retrakcje w ogole... i problem dalej występuje .. wtf
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 3403
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 677
Kontaktowanie:

Re: Detrakcja

Postautor: FlameRunner » 16 kwie 2018, 11:02

Pokaż model, pokaż g-code.
Może na przykład jedna ścieżka generuje się bardzo cienka (z bardzo małym podawaniem).
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
porlock
Posty: 85
Rejestracja: 14 wrz 2017, 22:45
x 2

Re: Detrakcja

Postautor: porlock » 16 kwie 2018, 13:41

Hej, stl i gcode w załączniku (pliki.zip)

generalnie problem wykryłem na modelu z thingverse, obudowy do wyświetlacza, pozniej zaprojektowałem sobie coś mniejszego co pozwoliłoby mi odtworzyć problem, bo przecież nie będę za każdym razem drukował obudowy takiej dużej :)
Załączniki
IMG_20180416_133721887_LL.jpg
pliki.zip
(9.2 KiB) Pobrany 4 razy
porlock
Posty: 85
Rejestracja: 14 wrz 2017, 22:45
x 2

Re: Detrakcja

Postautor: porlock » 16 kwie 2018, 14:16

dodam ze gdy wydruk jest wolniejszy tak powiedzmy poniższej 30mm/s to problemu nie ma, na moją logikę to może zmniejszyć acceleration lub jerk tylko który z tych parametrów, druga opcja to acceleration lub jerk dla extrudera zmienić, i tu to już nie wiem czy zwiększyć czy zmniejszyć. No i jeszcze jest feedrate, które defacto nie wiem za co odpowiada.. czy to jest to samo co extrusion multipler co sie w slicerze ustawia ?
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 1891
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 340

Re: Detrakcja

Postautor: McKee » 16 kwie 2018, 14:36

Ale ja pytałem: dlaczego retrakcji tak dużo, bo 2mm to bardzo dużo moim zdaniem.
Prędkość to zupełnie inna sprawa, ale 50mm/s mnie nie dziwi.
Motto na dziś: "How may I amuse you?"
porlock
Posty: 85
Rejestracja: 14 wrz 2017, 22:45
x 2

Re: Detrakcja

Postautor: porlock » 16 kwie 2018, 15:03

McKee to nie ma w tym momencie znaczenia, przy wyłączone w ogolę retrakcji problem również występuje.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2531
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 709
Kontaktowanie:

Re: Detrakcja

Postautor: dziobu » 16 kwie 2018, 17:20

Po retrakcji podaje Ci za mało plastiku (albo raz podał za mało - kolejne warstwy leciały w powietrzu stąd cała fala).
Radełko masz czyste?
Nie "klika" przy retrakcji?
Dodaj minimalną ilość plastiku po retrakcji i zobacz co Ci wyjdzie.
Ewentualnie zwiększ temperaturę o 5 stopni.
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości