Detrakcja

Jakość druku Cię nie zadowala?
porlock
Posty: 85
Rejestracja: 14 wrz 2017, 22:45
x 2

Re: Detrakcja

Postautor: porlock » 16 kwie 2018, 17:46

tak jak juz pisalem :) teraz 3ci raz.. problem występuje nawet gdy retrakcja jest WYŁĄCZONA. :)

Dodatkowo nagrałem filmik z pracy ekstrudera, ale nie widzę tu żadnych problemów.
https://www.youtube.com/watch?v=-o4V1o2r_ic
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 1689
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 456
Kontaktowanie:

Re: Detrakcja

Postautor: dziobu » 16 kwie 2018, 18:00

To się nie zrozumielismy ;) Jeśli dobrze widzę na filmiku to podczas jazdy do początku plastik z dyszy leci. Dobrze widzę?
To włącz retrakcję (może być 0.0mm) ale ustaw extra distance on restart czy jak to się u Ciebie nazywa - żeby skompensować to co Ci wyleciało podczas jazdy.

Pisałeś że wymieniłęś PTFE - rozumiem że masz ją w hotendzie. Czy jesteś pewien że rurka którą dałeś ma dobrą długość?
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2844
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 501
Kontaktowanie:

Re: Detrakcja

Postautor: FlameRunner » 16 kwie 2018, 21:00

Zanim zacznie drukować ten wybrakowany fragment, dużo jeździ od wyspy do wyspy. Przy wyłączonej retrakcji, w takich warunkach wytracasz ciśnienie w dyszy (oozing). Jeśli masz włączoną retrakcję, ale korzystasz z przejazdów wewnątrz modelu bez robienia retrakcji, efekt będzie taki sam.

Z jakiego slicera korzystasz?
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 3135
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 453

Re: Detrakcja

Postautor: rafaljot » 16 kwie 2018, 21:19

ja bym zrobił po prostu test retrakcji na tym samym filamencie i temperaturze.
na przykład ten
https://www.thingiverse.com/thing:909901

bo to co widzę, to może być też zupełnie co innego. Na przykład strasznie cieknie z dyszy, nie robi retrakcji przed przejściem do zewnętrznego obrysu i zanim do niego przejdzie, to spora część filamentu wypływa w postaci nitki. Potem gdy startuje obrys to po prostu brakuje tego wyciekniętego wcześniej filamentu. Zwłaszcza jeśli tniesz np Slicerem i ten zewnętrzny obrys jest domyślnie cieńszy.

Innymi słowy ilość retrakcji, detrakcji nie ma znaczenia bo obstawiam, żę w tym miejscu całkiem nie robi retrakcji.
Lume, Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2844
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 501
Kontaktowanie:

Re: Detrakcja

Postautor: FlameRunner » 16 kwie 2018, 21:26

Widzę, że Slic3r PE.
Spróbuj:

only_retract_when_crossing_perimeters = 0
retract_length = 1
wipe = 0
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 3135
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 453

Re: Detrakcja

Postautor: rafaljot » 16 kwie 2018, 21:44

albo robi retrakcję tylko masz poluzowaną śrubkę przy radełku albo innego rodzaju luz na ekstruderze, czy za szybka retrakcja/detrakcja - w detrakcji, która zazwyczaj idzie trudniej gubi kroki.
Lume, Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
porlock
Posty: 85
Rejestracja: 14 wrz 2017, 22:45
x 2

Re: Detrakcja

Postautor: porlock » 18 kwie 2018, 14:23

właczylem retrkacje ale to nic nie pomogło, tak wyglada pracujacy ekstruder z retrkacją na i wylączonym wipem.

https://youtu.be/9EnKRZK8KRU

Juz tracę siłe powoli :(
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2844
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 501
Kontaktowanie:

Re: Detrakcja

Postautor: FlameRunner » 18 kwie 2018, 14:25

FlameRunner pisze:only_retract_when_crossing_perimeters = 0
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
porlock
Posty: 85
Rejestracja: 14 wrz 2017, 22:45
x 2

Re: Detrakcja

Postautor: porlock » 18 kwie 2018, 16:31

Mam te opcje wyłączoną.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 2844
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 501
Kontaktowanie:

Re: Detrakcja

Postautor: FlameRunner » 18 kwie 2018, 16:35

Załącz g-code. Około dwudziestej sekundy następuje coś, co wygląda na dość długi przejazd bez retrakcji.
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości