cr-10s chwale się i żalę
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2018, 02:14
- Lokalizacja: Łódź
- Drukarka: cr-10s
cr-10s chwale się i żalę
Cześć!
Kupiłem niedawno cr-10s 300mm. Jest po drobnych "ulepszeniach", wiatrak hotendu nocturne, dumpery, wydrukowałem końcówkę do cooling fan oraz zamontowałem sobie ledy. Ogólnie to jest moja pierwsza drukarka, więc ciągle coś czytam, oglądam i przestawiam w ustawieniach tzn. zapoznaje się z tym Jest kilka rzeczy któych nie jestem w stanie zrozumieć, ale mam jakieś swoje przypuszczenia. Największy problem póki co mam z nierównym stołem/lustrem oraz w g-code jak modyfikuję pod heat-tower nic nie chce działać, temperatura jest ta sama. W zwykłym starcie drukowania wiatrak nie chce mi się sam właczyć dopiero jak go w start g-code ustawiłem to działa. Tutaj jest mój pierwszy poważny wydruk, zastrzeżeń ogólnie nie mam. Ale martwi mnie ten syf w środku i nierówności na "fali" Tutaj jest ta fala co mówiłem, takie brzydkie i chropowate. Tak wygląda zamocowany wywiew i led. Martwi mnie trochę, że tak słabo dmucha. Ale to może przyzwyczajenie do większych i mocniejszych wiatraków od PC Mosty i wnętrze wydaje się ok, chociaż są stringi w infillu. Tutaj to po lewej jest nowe i już nie wygląda tak ładnie. Nic w ustawieniach nie grzebałem Wieża na rogach wyszła jak g***o, ale przy temp. 240 jest ok. Tak jak wyżej pisałem temperatury nie chciały mi się same zmieniać więc robiłem to ręcznie pokrętłem. A tutaj cała wieża, mosty z ciekawości wyrwałem zanim zdążyłem pomyśleć (mądry polak po szkodzie ) Zrobiłem 2 testy All-in-one I nie wiem czemu ale 2 się nie zrobił do końca, nic się nie odłamało i nic dookoła stołu nie znalazłem? Prążki są super na 50 stopniach, ale przy 60 już to nie wygląda tak ładnie. Lewy tester coś się popsuł i róg się podwinął, oraz nie wydrukowało sie 70 i 80 stopni Tutaj tester i te brakujące 70 i 80 stopni. O dziwo tam gdzie są braki dobrze wyszły cyferki i ogólnie cały tester. Drugi wydruk to wazon, cały wyszedł super, ale te 3 dziurki. W projekcie jest co prawda błąd, ale to drukarka nie dała by rady zrobić z tego mostu? oraz też się rogi podwineły. Starałem się jeszcze raz te g-code ustawić i coś pozmieniać, ale na nic to się nie zdało, Więc anulowałem drukowanie, bo po co mam marnować filament?
Moje ustawienia cury 3.5 to:
Layer Height= 0.2mm
Initial Layer Height= 0.3mm
Line Width= 0.5mm
Wall Thickness= 1mm
Wall Line Count= 1
Top Thickness= 0.8mm
Top Layers= 6
Bottom Thickness= 0.8mm
Bottom Layers= 6
Top/Bottom Pattern= Lines
Horizontal Expansion= 0mm
Infill Density= W zależności co drukuję przeważnie 10%-20% Oraz 100% na jakieś mniejsze rzeczy
Printing Temperature= Zazwyczaj 200C, ale nie mogę przetestować innych temperatur
Build Plate Temperature= 60C
Flow= 100%
Retraction Distance= 4.5mm
Retraction Speed= 45mm/s
Retraction Retract Speed= 45mm/s
Retraction Prime Speed 20mm/s
Print Speed= 30mm/s-60mm/s zależy co robię, jak są proste kształty jakieś długie linie to 60mm/s
Infill Speed= 60mm/s
Top/Bottom Speed= 20mm/s
Travel Speed= 80mm/s
Fan Speed= 100% zawsze
Build Plate Adhesion Type= Brim
Overhanging Wall Angle= 65 stopni Jeszcze nie miałem okazji tego testować
A sprawa z krzywym stołem to nie wiem, może nowa metalowa płytka? Jak robię test to wszędzie opór na papierze jest inny, a na środku to już w ogóle się nie da, więc lustro mam wypukłe. No i mam problem z przyczepnością filamentu do lustra, ale póki co drukuje na tasmie papierowej.
Kupiłem niedawno cr-10s 300mm. Jest po drobnych "ulepszeniach", wiatrak hotendu nocturne, dumpery, wydrukowałem końcówkę do cooling fan oraz zamontowałem sobie ledy. Ogólnie to jest moja pierwsza drukarka, więc ciągle coś czytam, oglądam i przestawiam w ustawieniach tzn. zapoznaje się z tym Jest kilka rzeczy któych nie jestem w stanie zrozumieć, ale mam jakieś swoje przypuszczenia. Największy problem póki co mam z nierównym stołem/lustrem oraz w g-code jak modyfikuję pod heat-tower nic nie chce działać, temperatura jest ta sama. W zwykłym starcie drukowania wiatrak nie chce mi się sam właczyć dopiero jak go w start g-code ustawiłem to działa. Tutaj jest mój pierwszy poważny wydruk, zastrzeżeń ogólnie nie mam. Ale martwi mnie ten syf w środku i nierówności na "fali" Tutaj jest ta fala co mówiłem, takie brzydkie i chropowate. Tak wygląda zamocowany wywiew i led. Martwi mnie trochę, że tak słabo dmucha. Ale to może przyzwyczajenie do większych i mocniejszych wiatraków od PC Mosty i wnętrze wydaje się ok, chociaż są stringi w infillu. Tutaj to po lewej jest nowe i już nie wygląda tak ładnie. Nic w ustawieniach nie grzebałem Wieża na rogach wyszła jak g***o, ale przy temp. 240 jest ok. Tak jak wyżej pisałem temperatury nie chciały mi się same zmieniać więc robiłem to ręcznie pokrętłem. A tutaj cała wieża, mosty z ciekawości wyrwałem zanim zdążyłem pomyśleć (mądry polak po szkodzie ) Zrobiłem 2 testy All-in-one I nie wiem czemu ale 2 się nie zrobił do końca, nic się nie odłamało i nic dookoła stołu nie znalazłem? Prążki są super na 50 stopniach, ale przy 60 już to nie wygląda tak ładnie. Lewy tester coś się popsuł i róg się podwinął, oraz nie wydrukowało sie 70 i 80 stopni Tutaj tester i te brakujące 70 i 80 stopni. O dziwo tam gdzie są braki dobrze wyszły cyferki i ogólnie cały tester. Drugi wydruk to wazon, cały wyszedł super, ale te 3 dziurki. W projekcie jest co prawda błąd, ale to drukarka nie dała by rady zrobić z tego mostu? oraz też się rogi podwineły. Starałem się jeszcze raz te g-code ustawić i coś pozmieniać, ale na nic to się nie zdało, Więc anulowałem drukowanie, bo po co mam marnować filament?
Moje ustawienia cury 3.5 to:
Layer Height= 0.2mm
Initial Layer Height= 0.3mm
Line Width= 0.5mm
Wall Thickness= 1mm
Wall Line Count= 1
Top Thickness= 0.8mm
Top Layers= 6
Bottom Thickness= 0.8mm
Bottom Layers= 6
Top/Bottom Pattern= Lines
Horizontal Expansion= 0mm
Infill Density= W zależności co drukuję przeważnie 10%-20% Oraz 100% na jakieś mniejsze rzeczy
Printing Temperature= Zazwyczaj 200C, ale nie mogę przetestować innych temperatur
Build Plate Temperature= 60C
Flow= 100%
Retraction Distance= 4.5mm
Retraction Speed= 45mm/s
Retraction Retract Speed= 45mm/s
Retraction Prime Speed 20mm/s
Print Speed= 30mm/s-60mm/s zależy co robię, jak są proste kształty jakieś długie linie to 60mm/s
Infill Speed= 60mm/s
Top/Bottom Speed= 20mm/s
Travel Speed= 80mm/s
Fan Speed= 100% zawsze
Build Plate Adhesion Type= Brim
Overhanging Wall Angle= 65 stopni Jeszcze nie miałem okazji tego testować
A sprawa z krzywym stołem to nie wiem, może nowa metalowa płytka? Jak robię test to wszędzie opór na papierze jest inny, a na środku to już w ogóle się nie da, więc lustro mam wypukłe. No i mam problem z przyczepnością filamentu do lustra, ale póki co drukuje na tasmie papierowej.
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2018, 02:14
- Lokalizacja: Łódź
- Drukarka: cr-10s
Re: cr-10s chwale się i żalę
Edit 1. Podczas drukowania czekoś większego słyszę takie dźwięki jakby głowica zachaczała o wydruk. To jest pewnie przez krzywy stół. Oraz znów jak robi się ściana w formie balkonu, to warstwy nie pokrywają się ładnie i wygląda to bardziej jak schody niż "równa" warstwa.
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2018, 02:14
- Lokalizacja: Łódź
- Drukarka: cr-10s
Re: cr-10s chwale się i żalę
PLA "f3d filament" kolor: sky blue 1,75mmvirgin71 pisze:Jaki materiał?
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 2
- Posty: 73
- Rejestracja: 05 mar 2018, 20:59
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Drukarka: CR-10, I3 MEGA
- x 1
Re: cr-10s chwale się i żalę
Obecnie mam podobnie na CR-10S nie wiem skąd to, nierówny stół przy tych gabarytach to u mnie norma, po podgrzaniu lekko wyginał mi się w CR-10 jak i w CR-10s, ale drukuje się na szybie nie na stole więc co jakiś czas ją wymieniam.
Przestrzegam jednak przed cura 3.5, mam też endera i nie da się czegokolwiek wydrukować na ich profilu do Endera, nawet po zmianie średnicy filamentu, nie wiem czy czegoś też nie nagrzebali w CR-10.
Obecnie wgrałem sobie Marlina na swoją 10s i kalibruję stół przed wydrukiem (oprócz podnoszenia na śrubach można softwarowo go poprawić do 2mm w 24 miejscach)
W kwestii odklejania wydruków stosuje 3 środki:
1. Na czyste szkło Coropad (bo mi się wala a na ultrabase ponownie nim nie prysne, wystarczy mi jeden stół za 150 rozwalony) - ale ogólnie środka nie polecam
2. Dimafix w sprayu w przypadku dużych wydruków, na czyste szkło całkiem sporo tego daje.
3. Dimafix w sztyfcie, w przypadku małych wydruków bo po co smarować cały stół.
Stół grzeje do 55 stopni by nie deformowało PLA od ciężaru, a żeby klej dobrze przytrzymał, oczywiście z odklejaniem czekam do wystygnięcia stołu.
Przestrzegam jednak przed cura 3.5, mam też endera i nie da się czegokolwiek wydrukować na ich profilu do Endera, nawet po zmianie średnicy filamentu, nie wiem czy czegoś też nie nagrzebali w CR-10.
Obecnie wgrałem sobie Marlina na swoją 10s i kalibruję stół przed wydrukiem (oprócz podnoszenia na śrubach można softwarowo go poprawić do 2mm w 24 miejscach)
W kwestii odklejania wydruków stosuje 3 środki:
1. Na czyste szkło Coropad (bo mi się wala a na ultrabase ponownie nim nie prysne, wystarczy mi jeden stół za 150 rozwalony) - ale ogólnie środka nie polecam
2. Dimafix w sprayu w przypadku dużych wydruków, na czyste szkło całkiem sporo tego daje.
3. Dimafix w sztyfcie, w przypadku małych wydruków bo po co smarować cały stół.
Stół grzeje do 55 stopni by nie deformowało PLA od ciężaru, a żeby klej dobrze przytrzymał, oczywiście z odklejaniem czekam do wystygnięcia stołu.
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2018, 02:14
- Lokalizacja: Łódź
- Drukarka: cr-10s
Re: cr-10s chwale się i żalę
Pobawie się moim stołem, jak nie to pojadę do szklarza dobrego i mi szybę zrobi. Marlin to jest oprogramowanie drukarki?corradoskj pisze:Obecnie mam podobnie na CR-10S nie wiem skąd to, nierówny stół przy tych gabarytach to u mnie norma, po podgrzaniu lekko wyginał mi się w CR-10 jak i w CR-10s, ale drukuje się na szybie nie na stole więc co jakiś czas ją wymieniam.
Przestrzegam jednak przed cura 3.5, mam też endera i nie da się czegokolwiek wydrukować na ich profilu do Endera, nawet po zmianie średnicy filamentu, nie wiem czy czegoś też nie nagrzebali w CR-10.
Obecnie wgrałem sobie Marlina na swoją 10s i kalibruję stół przed wydrukiem (oprócz podnoszenia na śrubach można softwarowo go poprawić do 2mm w 24 miejscach)
W kwestii odklejania wydruków stosuje 3 środki:
1. Na czyste szkło Coropad (bo mi się wala a na ultrabase ponownie nim nie prysne, wystarczy mi jeden stół za 150 rozwalony) - ale ogólnie środka nie polecam
2. Dimafix w sprayu w przypadku dużych wydruków, na czyste szkło całkiem sporo tego daje.
3. Dimafix w sztyfcie, w przypadku małych wydruków bo po co smarować cały stół.
Stół grzeje do 55 stopni by nie deformowało PLA od ciężaru, a żeby klej dobrze przytrzymał, oczywiście z odklejaniem czekam do wystygnięcia stołu.
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 2
- Posty: 73
- Rejestracja: 05 mar 2018, 20:59
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Drukarka: CR-10, I3 MEGA
- x 1
Re: cr-10s chwale się i żalę
Custom firmware, ale nie powiem że polecam bo wgranie go zrodziło więcej problemów jak na razie niż rozwiązań. Muszę jeszcze z nim powalczyć
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 7
- Posty: 7
- Rejestracja: 09 paź 2018, 02:14
- Lokalizacja: Łódź
- Drukarka: cr-10s
Re: cr-10s chwale się i żalę
Teraz skończyło się kolejne drukowania stojaka na słuchawki mały i duży. Może za dużo filamentu silniczek podaje? No i te wystające kawałki filamentu...
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 570
- Rejestracja: 18 kwie 2017, 20:56
- Lokalizacja: Szczecin
- Drukarka: Bizer
- x 105
Re: cr-10s chwale się i żalę
Zacznij może od podstaw druknij pustą kostkę 1/2 ścianki bez góry. I zmierz czy grubość tej ścianki jest dokładnie taka jak była zadana. Ogólnie na twoim miejscu wrócił bym na chwilę do podstaw kalibracji opisanych wielokrotnie. Kostka > jakiś test temperatur > jakiś test retrakcji W takiej kolejności ale przechodzisz do następnego kroku dopiero jak poprzedni wychodzi poprawnie.
- @GUTEK@
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1178
- Rejestracja: 02 lip 2018, 21:45
- Lokalizacja: Gliwice
- Drukarka: FF Dreamer, CR-10
- x 788
- Kontakt:
Re: cr-10s chwale się i żalę
Ja bym też wymienił chłodzenie. Bo już pomijając, że oryginalny wentylator jest słaby, to ten wydrukowany kanał wygląda jakby walił na dyszę a nie na wydruk.