Strona 1 z 2

cr-10s chwale się i żalę

: 09 paź 2018, 03:45
autor: wedelix
Cześć!
Kupiłem niedawno cr-10s 300mm. Jest po drobnych "ulepszeniach", wiatrak hotendu nocturne, dumpery, wydrukowałem końcówkę do cooling fan oraz zamontowałem sobie ledy. Ogólnie to jest moja pierwsza drukarka, więc ciągle coś czytam, oglądam i przestawiam w ustawieniach tzn. zapoznaje się z tym :) Jest kilka rzeczy któych nie jestem w stanie zrozumieć, ale mam jakieś swoje przypuszczenia. Największy problem póki co mam z nierównym stołem/lustrem oraz w g-code jak modyfikuję pod heat-tower nic nie chce działać, temperatura jest ta sama. W zwykłym starcie drukowania wiatrak nie chce mi się sam właczyć dopiero jak go w start g-code ustawiłem to działa.
43502985_1959179697474850_8002308874642128896_n.jpg
Tutaj jest mój pierwszy poważny wydruk, zastrzeżeń ogólnie nie mam. Ale martwi mnie ten syf w środku i nierówności na "fali"
43483741_322715558519335_2382445352960655360_n.jpg
Tutaj jest ta fala co mówiłem, takie brzydkie i chropowate.
43415380_254619215198557_5022468278438592512_n.jpg
Tak wygląda zamocowany wywiew i led. Martwi mnie trochę, że tak słabo dmucha. Ale to może przyzwyczajenie do większych i mocniejszych wiatraków od PC
43557454_328711864557340_2265530699576508416_n.jpg
Mosty i wnętrze wydaje się ok, chociaż są stringi w infillu.
43531098_1626656107439997_7019502267191525376_n.jpg
Tutaj to po lewej jest nowe i już nie wygląda tak ładnie. Nic w ustawieniach nie grzebałem :D
43519200_948823411976944_5424071617812627456_n.jpg
Wieża na rogach wyszła jak g***o, ale przy temp. 240 jest ok. Tak jak wyżej pisałem temperatury nie chciały mi się same zmieniać więc robiłem to ręcznie pokrętłem.
43384907_547916948985943_7792967654624460800_n.jpg
A tutaj cała wieża, mosty z ciekawości wyrwałem zanim zdążyłem pomyśleć (mądry polak po szkodzie :D)
43524475_509657169508127_370318093215334400_n.jpg
Zrobiłem 2 testy All-in-one I nie wiem czemu ale 2 się nie zrobił do końca, nic się nie odłamało i nic dookoła stołu nie znalazłem? Prążki są super na 50 stopniach, ale przy 60 już to nie wygląda tak ładnie.
43496546_1115986068566573_5362286400135757824_n.jpg
Lewy tester coś się popsuł i róg się podwinął, oraz nie wydrukowało sie 70 i 80 stopni
43402093_372656333275496_6909799267624288256_n.jpg
Tutaj tester i te brakujące 70 i 80 stopni. O dziwo tam gdzie są braki dobrze wyszły cyferki i ogólnie cały tester.
43456489_1552446041568167_2231388153409699840_n.jpg
Drugi wydruk to wazon, cały wyszedł super, ale te 3 dziurki. W projekcie jest co prawda błąd, ale to drukarka nie dała by rady zrobić z tego mostu? oraz też się rogi podwineły.
43397952_292337531491954_4514222138055458816_n.jpg
Starałem się jeszcze raz te g-code ustawić i coś pozmieniać, ale na nic to się nie zdało, Więc anulowałem drukowanie, bo po co mam marnować filament?

Moje ustawienia cury 3.5 to:
Layer Height= 0.2mm
Initial Layer Height= 0.3mm
Line Width= 0.5mm
Wall Thickness= 1mm
Wall Line Count= 1
Top Thickness= 0.8mm
Top Layers= 6
Bottom Thickness= 0.8mm
Bottom Layers= 6
Top/Bottom Pattern= Lines
Horizontal Expansion= 0mm
Infill Density= W zależności co drukuję przeważnie 10%-20% Oraz 100% na jakieś mniejsze rzeczy
Printing Temperature= Zazwyczaj 200C, ale nie mogę przetestować innych temperatur
Build Plate Temperature= 60C
Flow= 100%
Retraction Distance= 4.5mm
Retraction Speed= 45mm/s
Retraction Retract Speed= 45mm/s
Retraction Prime Speed 20mm/s
Print Speed= 30mm/s-60mm/s zależy co robię, jak są proste kształty jakieś długie linie to 60mm/s
Infill Speed= 60mm/s
Top/Bottom Speed= 20mm/s
Travel Speed= 80mm/s
Fan Speed= 100% zawsze
Build Plate Adhesion Type= Brim
Overhanging Wall Angle= 65 stopni Jeszcze nie miałem okazji tego testować

A sprawa z krzywym stołem to nie wiem, może nowa metalowa płytka? Jak robię test to wszędzie opór na papierze jest inny, a na środku to już w ogóle się nie da, więc lustro mam wypukłe. No i mam problem z przyczepnością filamentu do lustra, ale póki co drukuje na tasmie papierowej.

Re: cr-10s chwale się i żalę

: 09 paź 2018, 05:41
autor: wedelix
Edit 1. Podczas drukowania czekoś większego słyszę takie dźwięki jakby głowica zachaczała o wydruk. To jest pewnie przez krzywy stół. Oraz znów jak robi się ściana w formie balkonu, to warstwy nie pokrywają się ładnie i wygląda to bardziej jak schody niż "równa" warstwa.

Re: cr-10s chwale się i żalę

: 10 paź 2018, 15:06
autor: virgin71
Jaki materiał?

Re: cr-10s chwale się i żalę

: 10 paź 2018, 16:23
autor: wedelix
virgin71 pisze:Jaki materiał?
PLA "f3d filament" kolor: sky blue 1,75mm

Re: cr-10s chwale się i żalę

: 10 paź 2018, 17:06
autor: corradoskj
Obecnie mam podobnie na CR-10S nie wiem skąd to, nierówny stół przy tych gabarytach to u mnie norma, po podgrzaniu lekko wyginał mi się w CR-10 jak i w CR-10s, ale drukuje się na szybie nie na stole więc co jakiś czas ją wymieniam.
Przestrzegam jednak przed cura 3.5, mam też endera i nie da się czegokolwiek wydrukować na ich profilu do Endera, nawet po zmianie średnicy filamentu, nie wiem czy czegoś też nie nagrzebali w CR-10.

Obecnie wgrałem sobie Marlina na swoją 10s i kalibruję stół przed wydrukiem (oprócz podnoszenia na śrubach można softwarowo go poprawić do 2mm w 24 miejscach)

W kwestii odklejania wydruków stosuje 3 środki:
1. Na czyste szkło Coropad (bo mi się wala a na ultrabase ponownie nim nie prysne, wystarczy mi jeden stół za 150 rozwalony) - ale ogólnie środka nie polecam
2. Dimafix w sprayu w przypadku dużych wydruków, na czyste szkło całkiem sporo tego daje.
3. Dimafix w sztyfcie, w przypadku małych wydruków bo po co smarować cały stół.

Stół grzeje do 55 stopni by nie deformowało PLA od ciężaru, a żeby klej dobrze przytrzymał, oczywiście z odklejaniem czekam do wystygnięcia stołu.

Re: cr-10s chwale się i żalę

: 10 paź 2018, 17:41
autor: wedelix
corradoskj pisze:Obecnie mam podobnie na CR-10S nie wiem skąd to, nierówny stół przy tych gabarytach to u mnie norma, po podgrzaniu lekko wyginał mi się w CR-10 jak i w CR-10s, ale drukuje się na szybie nie na stole więc co jakiś czas ją wymieniam.
Przestrzegam jednak przed cura 3.5, mam też endera i nie da się czegokolwiek wydrukować na ich profilu do Endera, nawet po zmianie średnicy filamentu, nie wiem czy czegoś też nie nagrzebali w CR-10.

Obecnie wgrałem sobie Marlina na swoją 10s i kalibruję stół przed wydrukiem (oprócz podnoszenia na śrubach można softwarowo go poprawić do 2mm w 24 miejscach)

W kwestii odklejania wydruków stosuje 3 środki:
1. Na czyste szkło Coropad (bo mi się wala a na ultrabase ponownie nim nie prysne, wystarczy mi jeden stół za 150 rozwalony) - ale ogólnie środka nie polecam
2. Dimafix w sprayu w przypadku dużych wydruków, na czyste szkło całkiem sporo tego daje.
3. Dimafix w sztyfcie, w przypadku małych wydruków bo po co smarować cały stół.

Stół grzeje do 55 stopni by nie deformowało PLA od ciężaru, a żeby klej dobrze przytrzymał, oczywiście z odklejaniem czekam do wystygnięcia stołu.
Pobawie się moim stołem, jak nie to pojadę do szklarza dobrego i mi szybę zrobi. Marlin to jest oprogramowanie drukarki?

Re: cr-10s chwale się i żalę

: 10 paź 2018, 17:49
autor: corradoskj
Custom firmware, ale nie powiem że polecam bo wgranie go zrodziło więcej problemów jak na razie niż rozwiązań. Muszę jeszcze z nim powalczyć

Re: cr-10s chwale się i żalę

: 10 paź 2018, 17:56
autor: wedelix
Teraz skończyło się kolejne drukowania stojaka na słuchawki mały i duży. Może za dużo filamentu silniczek podaje? No i te wystające kawałki filamentu...

Re: cr-10s chwale się i żalę

: 10 paź 2018, 18:58
autor: kretu
Zacznij może od podstaw druknij pustą kostkę 1/2 ścianki bez góry. I zmierz czy grubość tej ścianki jest dokładnie taka jak była zadana. Ogólnie na twoim miejscu wrócił bym na chwilę do podstaw kalibracji opisanych wielokrotnie. Kostka > jakiś test temperatur > jakiś test retrakcji W takiej kolejności ale przechodzisz do następnego kroku dopiero jak poprzedni wychodzi poprawnie.

Re: cr-10s chwale się i żalę

: 10 paź 2018, 19:12
autor: @GUTEK@
Ja bym też wymienił chłodzenie. Bo już pomijając, że oryginalny wentylator jest słaby, to ten wydrukowany kanał wygląda jakby walił na dyszę a nie na wydruk.