cr-10s chwale się i żalę

Jakość druku Cię nie zadowala?
Aditu
Posty: 17
Rejestracja: 20 wrz 2018, 00:42
x 5

Re: cr-10s chwale się i żalę

Postautor: Aditu » 10 paź 2018, 21:00

Ja w CR-10s nakleiłem na płytę aluminiową taśmę malarską aby wyrównać szybę. (ze 3 warstwy na środku po bokach mniej).
Czy szyba jest prosto można sprawdzić linijką, przykładając ją kantem i patrząc czy da się pod spodem przesunąć kawałek kartki papieru.
(zdjęcia na dole postu)

Chłodzenie mam to:
https://www.thingiverse.com/thing:2544186
Próbowałem innych ale większość jest tylko 1mm-2mm nad dyszą i często zawadza o wydruk i go odrywa.

Co do wiatraka to domyślnie w Cura chłodzenie wydruku włącza się od 2 warstwy dzięki czemu wydruk lepiej się trzyma stołu. (zmienia się w ustawieniach cooling).

Co do Twoich ustawień to:
Line Width= 0.5mm zmień na 0.4 czyli tyle ile ma domyślna dysza CR10s. (chyba, że ją zmieniłeś na 0.5)

Build Plate Temperature= 60C
Ja mam 65c, pierwsza warstwa 70c. (PLA) i 80c przy PETG.
Temperatura wyduku 203c (PLA fiberlogy) i 227c (PETG fiberlogy)

Wall Thickness= 1mm
Wall Line Count= 1

Skasuj ręczne ustawienie ilości warstw ściany. Przy 1mm powinno automatycznie dać 2 warstwy. (ja drukuję przy wall Thickness 1.2 czyli 3 warstwy ściany. Mniej jak 2 warstwy nie warto dawać)

Top Thickness= 0.8mm
Top Layers= 6
Bottom Thickness= 0.8mm
Bottom Layers= 6

Skasuj ręczne ustawienia ilości warstw. Przy 0.8 powinno dać automatycznie 4 warstwy (ja zwykle drukuję na 3 warstwy czyli 0.6mm grubości)

Retraction Distance= 4.5mm
Retraction Speed= 45mm/s
Retraction Retract Speed= 45mm/s
Retraction Prime Speed 20mm/s

Ja mam 5-6mm, wszystkie szybkości na 70mm/s.

Build Plate Adhesion Type= Brim
Jak coś ma większą podstawę albo jest nie za wysokie to wystarczy skirt. Brim przydaje się przy małych obiektach które się odklejają albo gdy podnosi krawędzie wydruku.


Oprócz tego z ważniejszych mam ustawione:
w Infill:
Infil pattern = lines
connect Infil lines = on
infil overlap percentage = 15%
Skin overlap percentage = 35%

w material:
Retract at layer change - on

w Speed:
Initial layer speed 15mm/s - lepiej się przykleja wydruk.
print acceleration = 800-1000 mm/s
jerk = 10mm/s, travel i infil jerk = 20mm (aby zmniejszyć ghosting czyli fale przy krawędziach)

w Travel:
Combing mode = all
Retract before outer wall - on
Z hop when retracted - on (mniejsza szansa zawadzenia o wydruk przy ruchu głowicy)
Z hop only over printed parts - on


Dodatkowo sprawdź czy śrubki mocujące hotend są dobrze dokręcone. U mnie nie były przez co miałem delikatne przesunięcia w warstwach na pionowych ścianach. (no i jedna z 2 śrubek mocujących blok grzewczy do radiatora hotendu była luźna).
Do tego śrubka termistora i grzałki hotendu też była luźna. Warto trochę dokręcić ale delikatnie by nie uszkodzić.

Oprócz tego w CR10s trzeba wyrównać wysokość osi Z na każdym z silników. Mierzy się z obu stron linijką wysokość od podstawy do belki hotendu i ręcznie kręci silnikami tak by wysokości były równe. (po czym trzeba ponownie wypoziomować stół).
Załączniki
dr1.jpg
dr2.jpg
wedelix
Posty: 7
Rejestracja: 09 paź 2018, 02:14
Lokalizacja: Łódź
Drukarka: cr-10s

Re: cr-10s chwale się i żalę

Postautor: wedelix » 10 paź 2018, 21:59

Czarny filament to barrus. Ustawienia w curze są pozmieniane, wydrukuję sobie coś trochę bardziej wymagającego przy twoich ustawieniach. A wiecie mozę czemu jak modyfikuję g-code w cura 3.5 Przy użyciu "ChangeAtZ" nic się nie zmienia, mówię tutaj o automatycznej zmianie temperatury do wieży. Ale teraz wydrukowałem 4 kostki przy temperaturach: 220, 210, 200, 190. Według mnie 190 wyszło najlepiej, na każdej temp. widać "echo".
Tutaj zdjęcie kostki 220 (lewa) oraz 210 stopni ( prawa)
43635920_1495424557261952_2570659809237925888_n.jpg

A tutaj 200 (lewa) oraz 190 (prawa)
43582831_476169642888966_8687026523909128192_n.jpg

A tutaj zdjęcia kostki 190 stopni
43612907_273252659981517_1275437181892034560_n.jpg
43582740_238886776803265_1471199282982813696_n.jpg
43542716_179530116264747_6684358422827106304_n.jpg
43554522_1740189286089971_4289975594814275584_n.jpg
Aditu
Posty: 17
Rejestracja: 20 wrz 2018, 00:42
x 5

Re: cr-10s chwale się i żalę

Postautor: Aditu » 10 paź 2018, 22:38

"echo" można zmniejszyć na kilka sposobów:
1. Usztywniając konstrukcję drukarki. (ja mam zamontowane to: https://www.thingiverse.com/thing:2876059)
2. Zmniejszając szybkość wydruku.
3. Zmniejszając masę elementów ruchomych, czyli np. można drukować bez szyby tylko bezpośrednio na taśmie naklejonej na stół aluminiowy.
4. Zmniejszając jerk czyli jak szybko drukarka może przyspieszać i zwalniać.

Można też nieco przytłumić echo zmieniając jego częstotliwość przez dodanie amortyzacji pod nóżki drukarki. (gąbkę albo jakieś gumki amortyzujące)
wedelix
Posty: 7
Rejestracja: 09 paź 2018, 02:14
Lokalizacja: Łódź
Drukarka: cr-10s

Re: cr-10s chwale się i żalę

Postautor: wedelix » 11 paź 2018, 00:39

Aditu pisze:"echo" można zmniejszyć na kilka sposobów:
1. Usztywniając konstrukcję drukarki. (ja mam zamontowane to: https://www.thingiverse.com/thing:2876059)
2. Zmniejszając szybkość wydruku.
3. Zmniejszając masę elementów ruchomych, czyli np. można drukować bez szyby tylko bezpośrednio na taśmie naklejonej na stół aluminiowy.
4. Zmniejszając jerk czyli jak szybko drukarka może przyspieszać i zwalniać.

Można też nieco przytłumić echo zmieniając jego częstotliwość przez dodanie amortyzacji pod nóżki drukarki. (gąbkę albo jakieś gumki amortyzujące)

O to super, o usztywnieniu już myślałem przy zakupie. Ale na 100% zrobię amortyzację :)

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość