Re: cr-10s chwale się i żalę
: 10 paź 2018, 21:00
Ja w CR-10s nakleiłem na płytę aluminiową taśmę malarską aby wyrównać szybę. (ze 3 warstwy na środku po bokach mniej).
Czy szyba jest prosto można sprawdzić linijką, przykładając ją kantem i patrząc czy da się pod spodem przesunąć kawałek kartki papieru.
(zdjęcia na dole postu)
Chłodzenie mam to:
https://www.thingiverse.com/thing:2544186
Próbowałem innych ale większość jest tylko 1mm-2mm nad dyszą i często zawadza o wydruk i go odrywa.
Co do wiatraka to domyślnie w Cura chłodzenie wydruku włącza się od 2 warstwy dzięki czemu wydruk lepiej się trzyma stołu. (zmienia się w ustawieniach cooling).
Co do Twoich ustawień to:
Line Width= 0.5mm zmień na 0.4 czyli tyle ile ma domyślna dysza CR10s. (chyba, że ją zmieniłeś na 0.5)
Build Plate Temperature= 60C
Ja mam 65c, pierwsza warstwa 70c. (PLA) i 80c przy PETG.
Temperatura wyduku 203c (PLA fiberlogy) i 227c (PETG fiberlogy)
Wall Thickness= 1mm
Wall Line Count= 1
Skasuj ręczne ustawienie ilości warstw ściany. Przy 1mm powinno automatycznie dać 2 warstwy. (ja drukuję przy wall Thickness 1.2 czyli 3 warstwy ściany. Mniej jak 2 warstwy nie warto dawać)
Top Thickness= 0.8mm
Top Layers= 6
Bottom Thickness= 0.8mm
Bottom Layers= 6
Skasuj ręczne ustawienia ilości warstw. Przy 0.8 powinno dać automatycznie 4 warstwy (ja zwykle drukuję na 3 warstwy czyli 0.6mm grubości)
Retraction Distance= 4.5mm
Retraction Speed= 45mm/s
Retraction Retract Speed= 45mm/s
Retraction Prime Speed 20mm/s
Ja mam 5-6mm, wszystkie szybkości na 70mm/s.
Build Plate Adhesion Type= Brim
Jak coś ma większą podstawę albo jest nie za wysokie to wystarczy skirt. Brim przydaje się przy małych obiektach które się odklejają albo gdy podnosi krawędzie wydruku.
Oprócz tego z ważniejszych mam ustawione:
w Infill:
Infil pattern = lines
connect Infil lines = on
infil overlap percentage = 15%
Skin overlap percentage = 35%
w material:
Retract at layer change - on
w Speed:
Initial layer speed 15mm/s - lepiej się przykleja wydruk.
print acceleration = 800-1000 mm/s
jerk = 10mm/s, travel i infil jerk = 20mm (aby zmniejszyć ghosting czyli fale przy krawędziach)
w Travel:
Combing mode = all
Retract before outer wall - on
Z hop when retracted - on (mniejsza szansa zawadzenia o wydruk przy ruchu głowicy)
Z hop only over printed parts - on
Dodatkowo sprawdź czy śrubki mocujące hotend są dobrze dokręcone. U mnie nie były przez co miałem delikatne przesunięcia w warstwach na pionowych ścianach. (no i jedna z 2 śrubek mocujących blok grzewczy do radiatora hotendu była luźna).
Do tego śrubka termistora i grzałki hotendu też była luźna. Warto trochę dokręcić ale delikatnie by nie uszkodzić.
Oprócz tego w CR10s trzeba wyrównać wysokość osi Z na każdym z silników. Mierzy się z obu stron linijką wysokość od podstawy do belki hotendu i ręcznie kręci silnikami tak by wysokości były równe. (po czym trzeba ponownie wypoziomować stół).
Czy szyba jest prosto można sprawdzić linijką, przykładając ją kantem i patrząc czy da się pod spodem przesunąć kawałek kartki papieru.
(zdjęcia na dole postu)
Chłodzenie mam to:
https://www.thingiverse.com/thing:2544186
Próbowałem innych ale większość jest tylko 1mm-2mm nad dyszą i często zawadza o wydruk i go odrywa.
Co do wiatraka to domyślnie w Cura chłodzenie wydruku włącza się od 2 warstwy dzięki czemu wydruk lepiej się trzyma stołu. (zmienia się w ustawieniach cooling).
Co do Twoich ustawień to:
Line Width= 0.5mm zmień na 0.4 czyli tyle ile ma domyślna dysza CR10s. (chyba, że ją zmieniłeś na 0.5)
Build Plate Temperature= 60C
Ja mam 65c, pierwsza warstwa 70c. (PLA) i 80c przy PETG.
Temperatura wyduku 203c (PLA fiberlogy) i 227c (PETG fiberlogy)
Wall Thickness= 1mm
Wall Line Count= 1
Skasuj ręczne ustawienie ilości warstw ściany. Przy 1mm powinno automatycznie dać 2 warstwy. (ja drukuję przy wall Thickness 1.2 czyli 3 warstwy ściany. Mniej jak 2 warstwy nie warto dawać)
Top Thickness= 0.8mm
Top Layers= 6
Bottom Thickness= 0.8mm
Bottom Layers= 6
Skasuj ręczne ustawienia ilości warstw. Przy 0.8 powinno dać automatycznie 4 warstwy (ja zwykle drukuję na 3 warstwy czyli 0.6mm grubości)
Retraction Distance= 4.5mm
Retraction Speed= 45mm/s
Retraction Retract Speed= 45mm/s
Retraction Prime Speed 20mm/s
Ja mam 5-6mm, wszystkie szybkości na 70mm/s.
Build Plate Adhesion Type= Brim
Jak coś ma większą podstawę albo jest nie za wysokie to wystarczy skirt. Brim przydaje się przy małych obiektach które się odklejają albo gdy podnosi krawędzie wydruku.
Oprócz tego z ważniejszych mam ustawione:
w Infill:
Infil pattern = lines
connect Infil lines = on
infil overlap percentage = 15%
Skin overlap percentage = 35%
w material:
Retract at layer change - on
w Speed:
Initial layer speed 15mm/s - lepiej się przykleja wydruk.
print acceleration = 800-1000 mm/s
jerk = 10mm/s, travel i infil jerk = 20mm (aby zmniejszyć ghosting czyli fale przy krawędziach)
w Travel:
Combing mode = all
Retract before outer wall - on
Z hop when retracted - on (mniejsza szansa zawadzenia o wydruk przy ruchu głowicy)
Z hop only over printed parts - on
Dodatkowo sprawdź czy śrubki mocujące hotend są dobrze dokręcone. U mnie nie były przez co miałem delikatne przesunięcia w warstwach na pionowych ścianach. (no i jedna z 2 śrubek mocujących blok grzewczy do radiatora hotendu była luźna).
Do tego śrubka termistora i grzałki hotendu też była luźna. Warto trochę dokręcić ale delikatnie by nie uszkodzić.
Oprócz tego w CR10s trzeba wyrównać wysokość osi Z na każdym z silników. Mierzy się z obu stron linijką wysokość od podstawy do belki hotendu i ręcznie kręci silnikami tak by wysokości były równe. (po czym trzeba ponownie wypoziomować stół).