Właściwości supportu przy druku ABS

Jakość druku Cię nie zadowala?
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 03 gru 2018, 10:50

I tak to wygląda. Dolne 4 próbki od dołu 250 stopni do 235 stopni wentylator 30% górne 4 próbki te same temp od dołu 250 do 235 wentylator 50 procent. Tyle tylko że góra wyszła wizualnie zdecydowanie lepiej ale mogę ręcznie zgiąć model i puszcza na warstwach.

Będę kombinować z ustawieniami wentylatora pomiędzy 30-50% tak żeby uzyskać kompromis miedzy wyglądem a wytrzymałością.

Czy może coś więcej mogę jeszcze zrobić ? Np podnieść temp obudowy ?
Załączniki
IMG_20181203_102507.jpg
IMG_20181203_102504.jpg
IMG_20181203_102500.jpg
IMG_20181203_102455.jpg
IMG_20181203_102441.jpg
SQ9KRD
Posty: 489
Rejestracja: 29 sty 2017, 10:00
Lokalizacja: Godów
Drukarka: XYZ PRO 1.0 3in1
x 80

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: SQ9KRD » 03 gru 2018, 11:21

Daj proszę link do tego modelu
Drukarki:
Da Vinci 1.0 Pro 3in1 - dla ABS`u , AnyCubic I3 Mega - dla PLA ,Anycubiq Delta Kossel - Linear - dla zabawy
Ultimaker 2 ext - progress 65%
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 03 gru 2018, 11:24

Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 3419
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 681
Kontaktowanie:

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: FlameRunner » 03 gru 2018, 11:45

StudioKamar pisze:Czy może coś więcej mogę jeszcze zrobić ? Np podnieść temp obudowy ?

Tak.
O ile dobrze pamiętam, Sanladererowi wyszło*, że w dostatecznie ciepłej komorze, nawiew na ABS poprawia zespojenie warstw.

* Pogrubienie celowe - powtarzam tylko z pamięci coś, co kiedyś słyszałem. Mogę się mylić. Źródło może się mylić.
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 1530
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | Lume+
x 226
Kontaktowanie:

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: virgin71 » 03 gru 2018, 15:07

Ja mam nawiew 15% chyba. Poniżej 12% wentylator nie startuje i trzeba zrobić kickstart.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2544
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 711
Kontaktowanie:

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: dziobu » 05 gru 2018, 13:49

StudioKamar pisze:Tak to wyglądało 3 warstwy przerwy pod PETG
Wspominałem że przy okazji wstawię przykład imho dobrego supportu:
PLA (firmowane Julianowymi 3Drukarkami), 0.25mm, przerwa 1 warstwy:
Przed:
w1.jpg
w2.jpg

(btw - niech nikt się nie sugeruje tym supportem; jego układ to pomyłka tylko zapomniałem przestawić)

Po:
w3.jpg
w4.jpg
W rzeczywistości powierzchnia jest dość równa i szpar nie widać; tu ustawiłem lampę tak żeby to jednak rzucało się w oczy. Poza zdjęciem supportu i przejechaniem opalarką (kolor) nie robiłem nic.
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
Pajacyk0v
Posty: 860
Rejestracja: 02 kwie 2018, 15:18
Drukarka: Tatara A6
x 111

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: Pajacyk0v » 05 gru 2018, 16:23

W przypadku powierzchni równoległych do stołu daje dość rzadki suport + interfejs gruby na 1mm (grid 0.8-1.0mm). Odłazi całkiem ładnie na PLA i ABS.

PS.
Do tej wieży w skali 100% to bez wentylatora nawet nie podchodź.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2544
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 711
Kontaktowanie:

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: dziobu » 05 gru 2018, 16:26

A ja zupełnie to przegapiłem - dałem taki jaki poszedł do poprzedniego modelu, czyli gęsty i jeszcze skrzyżowany co ileś warstw. Choć czasem, jak się uda, taki kloc odchodzi na raz ;)
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 06 gru 2018, 13:37

Co do tej wieżyczki to usiłowałem pożniej zrobić wydruki w 245 i różnymi wartościami wentylatora od 30 do 48 procent bodajrze i przy 30-40 procent niewielka jest różnica w wyglądzie dopiero od 45 daje ładny efekt ale będzie trzeba to selektywnie stosować bo osłabia wiązanie warstw. Próbowałem też zwiększyć temperaturę komory do 30 ale dało to też nie aż takie wielkie rezultaty bo poprzednio komora miała 28.

Wieżyczka jest mała i warstwy są też małe dlatego efekt taki widoczny zapewne jak będzie drukowało większy model czy wiele modeli jednocześnie nie będzie to tak odczuwalny problem.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości