Właściwości supportu przy druku ABS

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2544
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 711
Kontaktowanie:

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: dziobu » 28 lis 2018, 17:35

StudioKamar pisze:No dobra ale jak zrobiłem 2 warstwy przerwy to wogole nie można bylo tego supportu oderwać.

dziobu pisze:To zmniejsz flow dla warstw budowanych nad supportem; albo zwiększ szybkość; albo dodaj nadmuch dla tych przejazdów.

:)
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
Awatar użytkownika
zouk
Posty: 96
Rejestracja: 30 sty 2017, 07:03
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
x 15

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: zouk » 28 lis 2018, 17:36

StudioKamar pisze:.. nie można bylo tego supportu oderwać.



Zawsze możesz użyć innego rodzaju podpory, np. drzewka generowane w meshmixer.
To nie jest rozwiązanie Twoich problemów tylko taka "inna" droga.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 3419
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 681
Kontaktowanie:

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: FlameRunner » 28 lis 2018, 17:37

Zacznijmy od podstaw:
- jaka wysokość warstwy?
- jaka średnica dyszy?
- jaka szerokość ścieżki?
- który slicer i jakie ustawienia podpór (poza liczbą warstw odstępu)?
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 28 lis 2018, 17:39

https://www.youtube.com/watch?v=Y0OPx9yV_98

tak od 9:30 mówi o supportach w PETG wyrażnie zaznacza że w PETG drukuje się z większym odstępem. Więc chyba nie jestem taka mniejszość skoro taki prosucnt filamentów tak radzi.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 3419
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 681
Kontaktowanie:

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: FlameRunner » 28 lis 2018, 17:45

Ale nie trzy-cztery warstwy. :P
Filip Misztal
filasklep.pl | właściciel

I love the smell of ABS in the morning...
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 28 lis 2018, 17:46

no przy dwoch jeszcze kleiło przy 3 jest ok
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 29 lis 2018, 14:11

FlameRunner pisze:Zacznijmy od podstaw:
- jaka wysokość warstwy?
- jaka średnica dyszy?
- jaka szerokość ścieżki?
- który slicer i jakie ustawienia podpór (poza liczbą warstw odstępu)?


Wysokość 0.12 ale podpory drukowane co 0.2
Dysza 0.4
Szerokość manualnie 0.48
Simplify 3D podpory na 30 procent z 3ma warstwami na 70% pod elementem.

I wyszło fatalnie w ogóle nie mogę zerwać supportu.

Mógłby ktoś wrzucić foto elementu który jest dobrze zrobiony żebym wiedział tak na pewno jak to ma wyglądać ?

Poza tym teraz puściłem wydruk z odstępem dwóch warstw i na 10 stopni mniejszej temperaturze bo przy tej wysokości warstwy i mniejszych warstwach w miejscu startu i zatrzymania warstwy widać było że plastik się topił więc mniemam że trochę za ciepło drukowałem.

Drukowane ABS-X z Finnotechu na 245 teraz próbuje 235 z obudową doprowadzoną do 30stopni.

No bo nadmuch przy absie np w wypadku takich malutkich warstw w minimalnej ilości jest dopuszczalny czy absolutnie nadmuchu nie powinno się stosować ? Bo ASA z kolei bardzo bliska pochodna ABS wymaga minimalnego chłodzenia czytałem.

Na zdjęciu jest to przegrzanie. Powinien być ostry kant w tym miejscu. Za wysoka temperatura ?
Załączniki
IMG_20181129_140930.jpg
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 30 lis 2018, 12:47

Ktoś mi podpowie co mogę robić żle ? Myślałem że to temperatura ale wydrukowałem w całym zakresie temperatur zalecanych przez producenta i nic nie wyszło dobrze. Co mnie dziwi trochę bo jak drukowałem kostkę do ustawienia flowrate wyszło dosłownie super.
Załączniki
IMG_20181130_124306.jpg
IMG_20181130_124242.jpg
Awatar użytkownika
zouk
Posty: 96
Rejestracja: 30 sty 2017, 07:03
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
x 15

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: zouk » 30 lis 2018, 21:21

StudioKamar pisze: Co mnie dziwi trochę bo jak drukowałem kostkę do ustawienia flowrate wyszło dosłownie super.


Czyli Twoje problemy to nie podpory tylko całokształt druku z tego co widać na zdjęciach. Nie żebym się czepiał ale trochę pokory w postach a nie "należy mi się"
;)

btw: nie czepiam się ( mam infill 40%) :)
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 30 lis 2018, 22:41

zouk pisze:
StudioKamar pisze: Co mnie dziwi trochę bo jak drukowałem kostkę do ustawienia flowrate wyszło dosłownie super.


Czyli Twoje problemy to nie podpory tylko całokształt druku z tego co widać na zdjęciach. Nie żebym się czepiał ale trochę pokory w postach a nie "należy mi się"
;)

btw: nie czepiam się ( mam infill 40%) :)

A Tobie o co chodzi z tym należy mi się ? Pytam poprostu czy ktoś jest mi w stanie pomoc.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości