Właściwości supportu przy druku ABS

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2544
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 711
Kontaktowanie:

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: dziobu » 30 lis 2018, 22:43

StudioKamar pisze:Ktoś mi podpowie co mogę robić żle ? Myślałem że to temperatura ale wydrukowałem w całym zakresie temperatur zalecanych przez producenta i nic nie wyszło dobrze. Co mnie dziwi trochę bo jak drukowałem kostkę do ustawienia flowrate wyszło dosłownie super.

Mówisz o podwinającym się ABSie i ogólnej brzydocie na rogach? Ja bym tu trochę chłodził. Bylejaki nawiew z ABSem potrafi zdziałać cuda. Ale bylejaki - za duży rozwali Ci wydruk.
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 30 lis 2018, 22:49

dziobu pisze:
StudioKamar pisze:Ktoś mi podpowie co mogę robić żle ? Myślałem że to temperatura ale wydrukowałem w całym zakresie temperatur zalecanych przez producenta i nic nie wyszło dobrze. Co mnie dziwi trochę bo jak drukowałem kostkę do ustawienia flowrate wyszło dosłownie super.

Mówisz o podwinającym się ABSie i ogólnej brzydocie na rogach? Ja bym tu trochę chłodził. Bylejaki nawiew z ABSem potrafi zdziałać cuda. Ale bylejaki - za duży rozwali Ci wydruk.


No widzisz a ja gdzie bym nie czytał o ABS ie to wszędzie pisali że absolutnie nie chłodzić że nawet drobny przeciąg może zaszkodzić. Narazie wydrukowałem tylko z 20 metrów tego ABS u i testuję jak to ugryżć i mówiąc szczerze to drukowałem dwie wierze jedną bez nadmuchu właśnie tą a drugą z nadmuchem 30% bo to minimum w wiatraku anetki co by ruszył (chyba że rozpędzić bardziej i zjechać na 25 to też trzyma obroty) ale się niestety nie wydrukowała druga bo drukowałem selektywnie miało skończyć tą i zacząć następną ale chyba deko za blisko je ustawiłem i wydrukowało się spagetti.

Pokombinuje z lekkim nadmuchem chwilowo zająłem się ASA i tutaj efekty znacznie prostsze do uzyskania są.
Awatar użytkownika
zouk
Posty: 96
Rejestracja: 30 sty 2017, 07:03
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
x 15

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: zouk » 30 lis 2018, 22:52

StudioKamar pisze:A Tobie o co chodzi z tym należy mi się ? Pytam poprostu czy ktoś jest mi w stanie pomoc.


Chodzi o wykazanie więcej chęci bo to Twoja drukarka i Twój problem z wydrukiem.
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 2544
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 711
Kontaktowanie:

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: dziobu » 30 lis 2018, 22:55

Tak, ja też tak czytałem. I świadomie się do tego nie stosuje a drukuję w większości z ABSu ;)
Przeciąg to nie to samo co nadmuch.

I takich rzeczy nie drukuje się jednocześnie. Powietrze ma to do siebie że leci wszędzie - to że dmuchasz bo akurat leci jakis most czy coś to ma też wpływ na sporą okolicę - trzeba mieć to na uwadze przy układaniu wydruku na stole i korzystaniu z tego nadmuchu. Czasem warto nawet wstawić jakąś ścianę (tak - osobny model) który osłoni część wydruku przed nadmuchem. Dlatego drukowanie z ABSu nie uchodzi za łatwe.
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 30 lis 2018, 22:58

zouk pisze:
StudioKamar pisze:A Tobie o co chodzi z tym należy mi się ? Pytam poprostu czy ktoś jest mi w stanie pomoc.


Chodzi o wykazanie więcej chęci bo to Twoja drukarka i Twój problem z wydrukiem.


No i przez ostatnie dwa dni ta drukarka drukuje różne próbki co by dojść do przyzwoitych rezultatów. A na forum wstawiam zdjęcia żeby podpytać skąd te problemy kolegów co pewnie przedrukowali już setki metrów tego materiału.
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 30 lis 2018, 23:01

dziobu pisze:Tak, ja też tak czytałem. I świadomie się do tego nie stosuje a drukuję w większości z ABSu ;)
Przeciąg to nie to samo co nadmuch.

I takich rzeczy nie drukuje się jednocześnie. Powietrze ma to do siebie że leci wszędzie - to że dmuchasz bo akurat leci jakis most czy coś to ma też wpływ na sporą okolicę - trzeba mieć to na uwadze przy układaniu wydruku na stole i korzystaniu z tego nadmuchu. Czasem warto nawet wstawić jakąś ścianę (tak - osobny model) który osłoni część wydruku przed nadmuchem. Dlatego drukowanie z ABSu nie uchodzi za łatwe.


Wiesz ja też się domyśliłem że przy mniejszych warstwach trzeba by było trochę przychłodzić bo jak drukuje większą to ten plastik zdoła się wychłodzić ale nie zdążyłem jeszcze tego wyprobować. Ale faktycznie ABS należy do trudniejszych ale ma też swoje niezaprzeczalne plusy.
Awatar użytkownika
zouk
Posty: 96
Rejestracja: 30 sty 2017, 07:03
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
x 15

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: zouk » 30 lis 2018, 23:51

StudioKamar pisze:Wiesz ja też się domyśliłem że przy mniejszych warstwach ....

Ja cały czas o tym, że Ty nie słuchasz. Posłuchaj "ich" ich to mam na myśli ludzi którzy się znają na tym. Dziobu, FlameRunner ( jeśli kogoś pominąłem to przepraszam). Dawno już byś swój problem rozwiązał..
To nie chodzi aby wejść z nimi w dyskusję tylko po prostu wykonać to co doradzają.
tak po prostu...
StudioKamar
Posty: 202
Rejestracja: 14 sty 2018, 18:34
Lokalizacja: Żnin
Drukarka: Anet A8
x 10

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: StudioKamar » 01 gru 2018, 14:54

zouk pisze:
StudioKamar pisze:Wiesz ja też się domyśliłem że przy mniejszych warstwach ....

Ja cały czas o tym, że Ty nie słuchasz. Posłuchaj "ich" ich to mam na myśli ludzi którzy się znają na tym. Dziobu, FlameRunner ( jeśli kogoś pominąłem to przepraszam). Dawno już byś swój problem rozwiązał..
To nie chodzi aby wejść z nimi w dyskusję tylko po prostu wykonać to co doradzają.
tak po prostu...


Ty jak bys czytal to co pisze to bys tez wiedzial ze robie to co piszą tylko nie siedze 24 na dobę przy drukarce żeby jej wrzucać wydruki. Wiec bardzo Cie proszę jak nie masz nic do powiedzenia w temacie to sie powstrzymaj od tego offtopu
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 1530
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | Lume+
x 226
Kontaktowanie:

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: virgin71 » 01 gru 2018, 23:14

Potwierdzam chłodzenie. Na zdjęciach widać więcej problemów niż support.
Awatar użytkownika
zouk
Posty: 96
Rejestracja: 30 sty 2017, 07:03
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
x 15

Re: Właściwości supportu przy druku ABS

Postautor: zouk » 01 gru 2018, 23:49

StudioKamar pisze: to sie powstrzymaj od tego offtopu

Już się powstrzymałem, w końcu to Twój problem z drukiem a nie mój.
Powodzenia:)

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości