Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Jakość druku Cię nie zadowala?
Gumis
Posty: 9
Rejestracja: 25 gru 2018, 14:44

Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: Gumis » 26 gru 2018, 13:50

Witam forumowiczów !

Mam problem z powstawaniem dziwnego wcięcia u podstawy wydruku na drukarce typu delta Flsun QQ.
Druk wykonuję na oryginalnym szkle dołączonym do drukarki.
Testowałem już wydruki z różną wysokością pierwszej warstwy, ale aktualnie to nic nie zmienia i wciąż powstaje wcięcie przy podstawie, które występuje również z opcją brim jak i bez niej.
Programy tnące, które używam to Cura, Slic3r Prusa Edition i Tronxy Slicer - w każdym z nich powstaje podobny efekt.

Jeżeli ktoś zna owy problem i jego rozwiązanie bardzo proszę o wszelkie sugestie.
Dołączam zdjęcie.
Załączniki
Zdjęcie 7.jpg
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 84
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/wrocław
x 19

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: cardjunk » 26 gru 2018, 13:55

Jaki to materiał? wygląda odrobinę jak skurcz
Gumis
Posty: 9
Rejestracja: 25 gru 2018, 14:44

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: Gumis » 26 gru 2018, 13:59

Pla od 3DActive, ale na Pla od Devil Design jest to samo.
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 743
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 107

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: Zepco » 26 gru 2018, 15:48

Jaką masz temperaturę stołu? Spróbuj zmniejszyć albo całkiem wyłączyć grzanie na próbę.
Miałem podobnie gdy po druku z PETG zostawiłem stół na 70st. Obniżenie do 55st pomogło.
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających (w trakcie profilowania)
3DGence One
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 4050
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 698

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: rafaljot » 26 gru 2018, 16:50

możesz też włączyć nadmuch od drugiej warstwy, pewnie startuje Ci wyżej. No i jak pisał zepco, możliwe, że stół za ciepły.
Lume, Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Gumis
Posty: 9
Rejestracja: 25 gru 2018, 14:44

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: Gumis » 26 gru 2018, 16:58

Co do nadmuchu to właśnie testowałem z odpalonym na full już przy początkowej warstwie i nic się nie zmieniło , a zwykle miałem ustawione chłodzenie od drugiej warstwy na pełne obroty.
Bardzo możliwe, że chodzi o temperaturę stołu gdyż ustawiam na 70 stopni bo jest problem z dobrym "trzymaniem" do szklanej powierzchni.
Będę testował mniejsze temperatury i dam znać.
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 4050
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 698

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: rafaljot » 26 gru 2018, 17:13

a drukujesz na samym szkle, bez kleju? JEśli tak, to szkoda się męczyć i trzeba kupić jakiegoś dimafixa, czy choćby Hegron gel w Rossmanie.
Lume, Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Gumis
Posty: 9
Rejestracja: 25 gru 2018, 14:44

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: Gumis » 26 gru 2018, 17:26

Zastanawiałem się nad zakupem czegoś w tym stylu jednak wciąż próbuję drukować na samym szkle.
Pierwsza próba zmiany temperatury stołu na 65 stopni i oczywiście zero przyczepności.
Awatar użytkownika
@GUTEK@
Posty: 270
Rejestracja: 02 lip 2018, 21:45
Lokalizacja: Gliwice
Drukarka: Creality CR-10 bez S
x 68
Kontaktowanie:

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: @GUTEK@ » 26 gru 2018, 17:33

Kup jutro w Rossmannie Hegron, w zupełności starcza do PLA - https://www.rossmann.pl/Produkt/Zele/He ... 28905,8674
Gumis
Posty: 9
Rejestracja: 25 gru 2018, 14:44

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: Gumis » 26 gru 2018, 17:37

Testuję jeszcze na samym szkle, ale możliwe że będzie trzeba zainwestować ;)

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość