Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 878
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 140

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: Zepco » 26 gru 2018, 20:53

Nie męcz się, najszybciej będzie Ci jutro kupić Hegron, a jak się nie sprawdzi to dimafix. Możesz testowo spróbować wody z cukrem lub kleju biurowego tak na teraz.
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających (w trakcie profilowania)
3DGence One
Awatar użytkownika
cardjunk
Posty: 91
Rejestracja: 28 lip 2018, 22:19
Lokalizacja: szczecin/wrocław
x 25

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: cardjunk » 26 gru 2018, 21:07

u mnie hegron działa doskonale
Gumis
Posty: 13
Rejestracja: 25 gru 2018, 14:44
x 1

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: Gumis » 26 gru 2018, 21:46

Próbowałem kilku różnych ustawień temperatury stołu, a nawet zmiany flow na pierwszej warstwie i gdy już wydruk w końcu jakoś złapał przyczepność do stołu to po jego ukończeniu efekt wcięcia pozostał.
Wydrukowałem też wersję z raft by sprawdzić czy problem ten zachodzi tylko przy styku elementu ze stołem i może docelowy wydruk powstający już na gotowej podstawce będzie bez wcięcia, niestety ono i tak powstało.
Załączniki
Zdjecie8.jpg
Andrew162
Posty: 8
Rejestracja: 11 sty 2019, 13:27
Lokalizacja: Zgorzelec
Drukarka: Anet A6
Kontaktowanie:

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: Andrew162 » 11 sty 2019, 14:15

Wygląda jakby drastyczne temperatury występowały na tym odcinku
Wydrukuj to samo na jednostajnej temperaturze bed bez chłodzenia extrudera ale powoli aby sam zdążył sobie wyschnąć
albo za szybko zaczynasz drukować po nagrzaniu bed i szkło dopiero po czasie nabiera "mocy"
Awatar użytkownika
dziobu
Zasłużony
Posty: 3934
Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: ZMorph 2.0(S)
x 1435
Kontaktowanie:

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: dziobu » 11 sty 2019, 14:27

Gumis pisze:Próbowałem kilku różnych ustawień temperatury stołu
A hotendu? Może masz za niską i plastik się ciągnie.
Drukujesz ściany od wewnątrz czy od zewnątrz (najpierw obrys środkowy czy zewnętrzny)?

Gumis pisze:Wydrukowałem też wersję z raft by sprawdzić czy problem ten zachodzi tylko przy styku elementu ze stołem i może docelowy wydruk powstający już na gotowej podstawce będzie bez wcięcia, niestety ono i tak powstało.
Jaką masz ogledłość detalu od raftu? Jakie wypełnienie raftu na górze?

Taka stopka powstaje też gdy powietrze które ma chłodzić wydruk zasuwa po stole i zgarnia ciepłe powietrze na detal. Dlatego występuje to tylko nisko nad stołem (raft nie ma znaczenia bo to raptem 2-3 warstwy - przyjmuje temperaturę stołu.
Wrzuc zdjęcie nawiewu jaki masz.

No i na koniec - temperturę stołu masz stabilną?

Andrew162 pisze:Wydrukuj to samo na jednostajnej temperaturze bed bez chłodzenia extrudera
Wydruku
Andrew162 pisze:ale powoli aby sam zdążył sobie wyschnąć
wystygnąć
Andrew162 pisze:albo za szybko zaczynasz drukować po nagrzaniu bed
stołu
Andrew162 pisze: i szkło dopiero po czasie nabiera "mocy"
Wtedy detal by mu się nie trzymał. A problem jest w chłodzeniu kilku pierwszych warstw.
Pozdrawiam
Paweł

Moje twory w 3D | Inne
Awatar użytkownika
olo2000pm
Posty: 891
Rejestracja: 26 mar 2018, 12:48
Lokalizacja: Poznań
Drukarka: Delta Riva
x 186

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: olo2000pm » 11 sty 2019, 14:41

Gumiś z jaką temperaturą dyszy drukujesz PLA?
Gumis
Posty: 13
Rejestracja: 25 gru 2018, 14:44
x 1

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

Postautor: Gumis » 30 maja 2019, 19:06

Witam !
Przepraszam za tak długą nieobecność na forum i brak odpowiedzi na wszelkie pytania.
W końcu posłuchałem rady forumowiczów i zamiast lakieru do włosów itp. zakupiłem preparat 3DLAC, który jak się okazuje działa rewelacyjnie. Wydruk doskonale przywiera do szkła nawet przy sporej ilości ostrych narożników, gdzie wcześniej bez tego specyfiku właściwie było to marzeniem.
Problem z wcięciem u podstawy wydruku już nie występuje, prawdopodobnie również i tutaj miał wpływ 3DLAC.
morf

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości