Strona 1 z 2

Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

: 26 gru 2018, 13:50
autor: Gumis
Witam forumowiczów !

Mam problem z powstawaniem dziwnego wcięcia u podstawy wydruku na drukarce typu delta Flsun QQ.
Druk wykonuję na oryginalnym szkle dołączonym do drukarki.
Testowałem już wydruki z różną wysokością pierwszej warstwy, ale aktualnie to nic nie zmienia i wciąż powstaje wcięcie przy podstawie, które występuje również z opcją brim jak i bez niej.
Programy tnące, które używam to Cura, Slic3r Prusa Edition i Tronxy Slicer - w każdym z nich powstaje podobny efekt.

Jeżeli ktoś zna owy problem i jego rozwiązanie bardzo proszę o wszelkie sugestie.
Dołączam zdjęcie.

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

: 26 gru 2018, 13:55
autor: cardjunk
Jaki to materiał? wygląda odrobinę jak skurcz

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

: 26 gru 2018, 13:59
autor: Gumis
Pla od 3DActive, ale na Pla od Devil Design jest to samo.

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

: 26 gru 2018, 15:48
autor: Zepco
Jaką masz temperaturę stołu? Spróbuj zmniejszyć albo całkiem wyłączyć grzanie na próbę.
Miałem podobnie gdy po druku z PETG zostawiłem stół na 70st. Obniżenie do 55st pomogło.

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

: 26 gru 2018, 16:50
autor: rafaljot
możesz też włączyć nadmuch od drugiej warstwy, pewnie startuje Ci wyżej. No i jak pisał zepco, możliwe, że stół za ciepły.

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

: 26 gru 2018, 16:58
autor: Gumis
Co do nadmuchu to właśnie testowałem z odpalonym na full już przy początkowej warstwie i nic się nie zmieniło , a zwykle miałem ustawione chłodzenie od drugiej warstwy na pełne obroty.
Bardzo możliwe, że chodzi o temperaturę stołu gdyż ustawiam na 70 stopni bo jest problem z dobrym "trzymaniem" do szklanej powierzchni.
Będę testował mniejsze temperatury i dam znać.

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

: 26 gru 2018, 17:13
autor: rafaljot
a drukujesz na samym szkle, bez kleju? JEśli tak, to szkoda się męczyć i trzeba kupić jakiegoś dimafixa, czy choćby Hegron gel w Rossmanie.

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

: 26 gru 2018, 17:26
autor: Gumis
Zastanawiałem się nad zakupem czegoś w tym stylu jednak wciąż próbuję drukować na samym szkle.
Pierwsza próba zmiany temperatury stołu na 65 stopni i oczywiście zero przyczepności.

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

: 26 gru 2018, 17:33
autor: @GUTEK@
Kup jutro w Rossmannie Hegron, w zupełności starcza do PLA - https://www.rossmann.pl/Produkt/Zele/He ... 28905,8674

Re: Delta Flsun QQ - problem z wcięciem u podstawy wydruku

: 26 gru 2018, 17:37
autor: Gumis
Testuję jeszcze na samym szkle, ale możliwe że będzie trzeba zainwestować ;)