Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
Jackoboo
Posty: 79
Rejestracja: 12 kwie 2018, 09:31
Lokalizacja: Rzeszów
Drukarka: Anet A8 AM8
x 6

Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: Jackoboo » 11 lut 2019, 18:48

Witam. Czy tylko ja nie umiem korzystać z podkładek adhezyjnych?
Dzisiaj nakleiłem kolejną (już trzecią) na szkło (które swoją drogą też jest kolejne bo poszło do piekła razem z drugą podkładką)
chcę oderwać wydruk, (który nie przylega aż taką dużą powierzchnią) i chusteczka.
Podkładka do wywalenia po magicznych 2h od naklejenia.
Powiedzcie mi co robię nie tak.
Filament PET-G F3D. Głowica:235, Stół: I warstwa 50, reszta wyłączony.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Anet A8 + AM8 + J-HEAD + MKS GEN 1.4 + TMC2208 + TITAN EKSTRUDER
i można tak w nieskończoność :D
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2345
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 396
Kontaktowanie:

Re: Problem z odklejeniem wydruku podkładką adhezyjną (BIQU)

Postautor: virgin71 » 11 lut 2019, 18:49

Kalibracja Z?
Awatar użytkownika
Jackoboo
Posty: 79
Rejestracja: 12 kwie 2018, 09:31
Lokalizacja: Rzeszów
Drukarka: Anet A8 AM8
x 6

Re: Problem z odklejeniem wydruku podkładką adhezyjną (BIQU)

Postautor: Jackoboo » 11 lut 2019, 18:52

virgin71 pisze:Kalibracja Z?


W jakim sensie?
Anet A8 + AM8 + J-HEAD + MKS GEN 1.4 + TMC2208 + TITAN EKSTRUDER
i można tak w nieskończoność :D
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2345
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 396
Kontaktowanie:

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: virgin71 » 11 lut 2019, 18:53

Nie kalibrujesz przypadkiem na czystą szybę i dopiero naklejasz naklejkę? Przez kilka lat zużyłem zaledwie 2 Buildtaki.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4813
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1145
Kontaktowanie:

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: FlameRunner » 11 lut 2019, 19:46

Imponujący efekt! Podejrzewam, że stanowczo za mocno wprasowałeś pierwszą warstwę w podkładkę.
Czy po nagrzaniu głowicy i stołu oraz ustawieniu pozycji Z=0,2 mm możesz swobodnie przesunąć kartkę papieru między dyszą a podkładką w dowolnej pozycji X,Y?
Czy w pozycji Z=0,1 mm i powyższym teście, kartka przechodzi z lekkim oporem?

Też nie lubię tego typu naklejek, ale jednak da się na nich drukować.
Podejrzewam, że popełniasz jakiś istotny błąd i dobrze by było, żebyś w pierwszej kolejności go wychwycił i poprawił, a dopiero później zastanowił się, na czym chcesz drukować.
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
Jackoboo
Posty: 79
Rejestracja: 12 kwie 2018, 09:31
Lokalizacja: Rzeszów
Drukarka: Anet A8 AM8
x 6

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: Jackoboo » 11 lut 2019, 21:17

FlameRunner pisze:Imponujący efekt!

Dziękuję :D

FlameRunner pisze:Czy po nagrzaniu głowicy i stołu oraz ustawieniu pozycji Z=0,2 mm możesz swobodnie przesunąć kartkę papieru między dyszą a podkładką w dowolnej pozycji X,Y?

Kalibruję paragonem.
Tak, bez najmniejszego oporu.

FlameRunner pisze:Czy w pozycji Z=0,1 mm i powyższym teście, kartka przechodzi z lekkim oporem?

Tak, ma lekki opór, nie duży ale wyczuwalny.

Jestem z siebie dumny, nawet skalpelem nie potrafię oddzielić Skirtu od podkładki. :rotfl:
Anet A8 + AM8 + J-HEAD + MKS GEN 1.4 + TMC2208 + TITAN EKSTRUDER
i można tak w nieskończoność :D
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 532
Rejestracja: 20 lis 2017, 21:48
Lokalizacja: RJA
Drukarka: P3S, Prusa i3 MK3
x 62
Kontaktowanie:

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: artur_n » 11 lut 2019, 21:20

Paragon jest za cienki. Używaj zwykłej kartki.
virgin71
P3Steel
Prusa i3 MK3S + OctoPrint
Awatar użytkownika
Jackoboo
Posty: 79
Rejestracja: 12 kwie 2018, 09:31
Lokalizacja: Rzeszów
Drukarka: Anet A8 AM8
x 6

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: Jackoboo » 11 lut 2019, 21:22

artur_n pisze:Paragon jest za cienki. Używaj zwykłej kartki.

Tak zrobię. Podwędziłem siostrze Hegron, zaraz przetestuję. :D
Potrzebuję tylko instrukcji w jaki sposób go nałożyć, żeby się nie okazało, że znowu coś robię źle.
Anet A8 + AM8 + J-HEAD + MKS GEN 1.4 + TMC2208 + TITAN EKSTRUDER
i można tak w nieskończoność :D
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4813
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1145
Kontaktowanie:

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: FlameRunner » 11 lut 2019, 21:30

Nie.
Czekaj.
Najpierw kartka.
Zwykły papier do drukarki, 80 g/m^2.

Jeśli przy Z=0,1 mm paragon przechodzi już z oporem, to zaczynasz drukować za nisko.

Jak za bardzo rozprasowujesz pierwszą warstwę na stole, to jest to problem który i tak trzeba rozwiązać - i trzeba to IMO zrobić w pierwszej kolejności.
virgin71
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4813
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1145
Kontaktowanie:

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: FlameRunner » 11 lut 2019, 21:35

Wywaliłem z tematu offtop. (Ale rzeź!)
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości