Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
Jackoboo
Posty: 78
Rejestracja: 12 kwie 2018, 09:31
Lokalizacja: Rzeszów
Drukarka: Anet A8 AM8
x 6

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: Jackoboo » 11 lut 2019, 22:08

Dobra, dla Z=0.1mm karta papieru przechodzi z lekkim oporem.
Czekam na dalsze instrukcje.
Anet A8 + AM8 + J-HEAD + MKS GEN 1.4 + TMC2208 + TITAN EKSTRUDER
i można tak w nieskończoność :D
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4813
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1145
Kontaktowanie:

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: FlameRunner » 11 lut 2019, 22:16

Wydrukować coś. :P
Dokładnie tak samo, jak do tej pory. Na gołej podkładce. Temperatura głowicy i stołu bez zmian.

Tylko jeszcze dla pewności opowiedz, jakie masz ustawienia w slicerze:
- czy masz ustawiony jakiś z-offset?
- jaką masz wysokość pierwszej warstwy?
- jaką masz szerokość ścieżki dla pierwszej warstwy? (i jaką masz dyszę w drukarce?)
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
Jackoboo
Posty: 78
Rejestracja: 12 kwie 2018, 09:31
Lokalizacja: Rzeszów
Drukarka: Anet A8 AM8
x 6

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: Jackoboo » 11 lut 2019, 22:26

Offsetu nigdy nie ustawiałem, domyślam się, że jest zerowy.
Pierwsza warstwa 0.2, jak dobrze pójdzie spróbuje na 0.1 .
Dysza 0.4 (E3D), cura: szerokość linii pierwszej warstwy 142%, flow pierwszej warstwy 60%.
(To i tak bez znaczenia bo trzeba to ustawić ponownie).
A prosząc o instrukcje miałem na myśli jak rozpylić ten środek na szkle.
Stół zimny,ciepły? Jak grubo? Jaka ma być powierzchnia?
Anet A8 + AM8 + J-HEAD + MKS GEN 1.4 + TMC2208 + TITAN EKSTRUDER
i można tak w nieskończoność :D
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4813
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1145
Kontaktowanie:

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: FlameRunner » 11 lut 2019, 22:31

Jackoboo pisze:Pierwsza warstwa 0.2, jak dobrze pójdzie spróbuje na 0.1

Ale na razie zostaw 0,2 mm.

Jackoboo pisze:szerokość linii pierwszej warstwy 142%, flow pierwszej warstwy 60%.

Ustawić oba na 100%.
A jakie masz szerokości ścieżek obrysów i top/bottom?

Jackoboo pisze:A prosząc o instrukcje miałem na myśli jak rozpylić ten środek na szkle.
Stół zimny,ciepły? Jak grubo? Jaka ma być powierzchnia?

Nic nie rozpylać. Pisałem przecież: "na gołej podkładce".
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
Jackoboo
Posty: 78
Rejestracja: 12 kwie 2018, 09:31
Lokalizacja: Rzeszów
Drukarka: Anet A8 AM8
x 6

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: Jackoboo » 11 lut 2019, 22:44

FlameRunner pisze:Pisałem przecież: "na gołej podkładce".

Podkładce Masz na myśli szkło, bo adhezyjna już leży w koszu.

FlameRunner pisze:A jakie masz szerokości ścieżek obrysów i top/bottom?.

Wszystko na 0.4

Gdzie mogę pobrać forumową kostkę kalibracyjną?
Anet A8 + AM8 + J-HEAD + MKS GEN 1.4 + TMC2208 + TITAN EKSTRUDER
i można tak w nieskończoność :D
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4813
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1145
Kontaktowanie:

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: FlameRunner » 11 lut 2019, 22:59

Aaa, myślałem, że masz kolejną podkładkę lub możesz jeszcze potestować na starej.
W takim razie umyłbym szkło, psiknął (w miarę możliwości poza drukarką) i drukował.

Kostka: viewtopic.php?f=60&t=1069 - ale to nie jest to, czego Ty teraz potrzebujesz. :P
To znaczy może być i ta kostka, ale drukuj normalnie, z pełnymi dolnymi warstwami.
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
Jackoboo
Posty: 78
Rejestracja: 12 kwie 2018, 09:31
Lokalizacja: Rzeszów
Drukarka: Anet A8 AM8
x 6

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: Jackoboo » 12 lut 2019, 00:31

Wydrukowałem kostkę. Pierwsza warstwa jak się można spodziewać... fatalna+
Widać, że dysza przejeżdżała po 3/4 grubości poprzedniej linii.
IMAG0299.jpg


Przez moją zapominalskość, spryskałem ciepły stół. 75st
Uzyskałem taką powierzchnię. Bardzo dobrze przywarło.
(Smugi są po przeciwnej stronie).

IMAG0298.jpg


Kończę na dzisiaj, jutro biorę się za coś poważniejszego.
Anet A8 + AM8 + J-HEAD + MKS GEN 1.4 + TMC2208 + TITAN EKSTRUDER
i można tak w nieskończoność :D
Fcek
Posty: 38
Rejestracja: 02 maja 2018, 22:50
x 3

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: Fcek » 12 lut 2019, 00:54

Na przyszłość przy druku z PET-G posmaruj podkładkę klejem do papieru w sztyfcie, spowoduje to, że wydruk nie przyklei się do niej na zawsze.
Awatar użytkownika
Jackoboo
Posty: 78
Rejestracja: 12 kwie 2018, 09:31
Lokalizacja: Rzeszów
Drukarka: Anet A8 AM8
x 6

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: Jackoboo » 14 lut 2019, 22:03

IMAG0345.jpg


Dzisiaj wydrukowałem kwadrat 17x17cm z użyciem Hegronu. Stół 75°C .
Przywarło rewelacyjnie a po zakończeniu wydruku na ciepłym stole w ogólę nie chciało się odkleić! Rewelacja.
Dodatkowe moje spostrzeżenia. Matowy fragment kwadratu to druk 80mm/s, błyszczący 30.
Po stronie matowej warstwy rozrywają się z łatwością, natomiast po błyszczącej jest to bardzo trudne.
Wniosek jest jeden:
keep  calm.png
Bardzo chciałem to wstawić :D
keep calm.png (11.37 KiB) Przejrzano 417 razy
Anet A8 + AM8 + J-HEAD + MKS GEN 1.4 + TMC2208 + TITAN EKSTRUDER
i można tak w nieskończoność :D
Awatar użytkownika
artur_n
Posty: 532
Rejestracja: 20 lis 2017, 21:48
Lokalizacja: RJA
Drukarka: P3S, Prusa i3 MK3
x 62
Kontaktowanie:

Re: Problem z odklejeniem wydruku (podkładka adhezyjna BIQU)

Postautor: artur_n » 14 lut 2019, 22:09

Pierwszą warstwę zawsze drukuj wolno to taka zasada. Wydrukuj coś większego i po zakończeniu wydruku poczekaj do ostygnięcia stołu zobaczysz jak fajnie odchodzą wydruki.
P3Steel
Prusa i3 MK3S + OctoPrint

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości