alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Jakość druku Cię nie zadowala?
Stefek96
Posty: 16
Rejestracja: 13 mar 2019, 12:18

alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Postautor: Stefek96 » 19 kwie 2019, 11:16

Cześć wam,

mam taki problem że niektóre modele źle się drukują. Mają takie fale jak na zdjęciach(tylko od niektórych stron).
Dołączam również inne wydruki jako przykłady że drukuje jak dla mnie przyzwoicie(kotek, łódka).
Ciekawe jest też to że jak drukuje coś okrągłego to pojawia się taka kreska idąca przez cały model wzdłużnie(nabój, "rączka" mikrofonu)

Drukuje https://www.thingiverse.com/thing:2544186 bo myślę że może to być problem chłodzenia jednostronnego.

Filament: ekofilament devil design (szary)

Rolki i Ekstruder wyregulowany, stół szklany, cięty na miarę

Jeśli macie jakieś pytania to bardzo chętnie odpowiem
Załączniki
57908865_734478330281298_801773452456361984_n.jpg
Temperatura dyszy 230 stopni Celsiusza
Temperatura stołu 60 stopni
Wypełnienie 20%
Wysokość warstwy 0,1 mm
56542898_2345004819068494_9189395422454480896_n.jpg
Dostarczone na karcie razem z drukarką(kreska na wydruku owalnym o którym mówiłem)
57338807_368521773874359_3705776097422475264_n.jpg
Dostarczone na karcie razem z drukarką
56691484_2244932002238990_4709719342743289856_n.jpg
Dostarczone na karcie razem z drukarką
57198844_993299940873996_1428588006201098240_n.jpg
Prędkość wydruku 40 mm/s
Temperatura dyszy 230 stopni Celsiusza
Temperatura stołu 60 stopni
Wypełnienie 80%
Wysokość warstwy 0,1 mm
57383171_434727757289803_3224225386397171712_n.jpg
Prędkość wydruku 40 mm/s
Temperatura dyszy 230 stopni Celsiusza
Temperatura stołu 60 stopni
Wypełnienie 80%
Wysokość warstwy 0,1 mm
57240579_2428703867362772_352387863179952128_n.jpg
Prędkość wydruku 40 mm/s
Temperatura dyszy 230 stopni Celsiusza
Temperatura stołu 60 stopni
Wypełnienie 80%
Wysokość warstwy 0,1 mm
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4972
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1215
Kontaktowanie:

Re: alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Postautor: FlameRunner » 19 kwie 2019, 11:23

„Kreska” - chodzi o szew?

Braki w podawaniu - jakie masz ustawienia retrakcji?
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2437
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 422
Kontaktowanie:

Re: alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Postautor: virgin71 » 19 kwie 2019, 11:42

230 dla PLA to dużo za dużo.
Niedoekstruzja to może ustawienie średnicy 2.85 w Cura?
To nie retrakcja, bo model o którym mowa jej nie wymaga za dużo.
Dysza dokręcona? Może też powstała szczelina.
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 2134
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 432

Re: alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Postautor: McKee » 19 kwie 2019, 11:57

Tak na oko: Łódka i kotek są na warstwie 0.2mm, a te nieudane wydruki 0.1mm - spróbuj jednak na 0,2 - zwłaszcza ten ostatni, który zdaje się powinien być wytrzymały, a warstwa 0.1mm jest przecież słabsza (mechanicznie) od 0.2mm (tak, wiem, że to nie jest odpowiedź na pytanie dlaczego jest źle, ale to moim zdaniem brak doświadczenia po prostu a nie "wybrakowany materiał" (inna sprawa, że drukarka strasznie nierówno drukuje nawet na tych przykładowych wydrukach - mechanicznie do poprawienia, ale nie wiem czy może alfawise "tak ma", czy tylko Twój egzemplarz jest kiepsko poskładany)).

Szew na pierwszym wydruku - ten typ tak ma - poczytaj sobie o tym (ang.: "seam" - znajdziesz w parametrach slicera)
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 4972
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
x 1215
Kontaktowanie:

Re: alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Postautor: FlameRunner » 19 kwie 2019, 12:28

virgin71 pisze:Niedoekstruzja to może ustawienie średnicy 2.85 w Cura?
To nie retrakcja, bo model o którym mowa jej nie wymaga za dużo.

Średnicę ma na 99% dobrze ustawioną. Miejscami wydruk wychodzi dobrze. Przy ustawieniu 2.85 zamiast 1.75 nie byłoby takiej możliwości.
Jeśli ma stanowczo za długą (na przykład domyślne 6,5 mm z ogólnych profili zaszytych w Cura), to nie musi ich być dużo. ;) Na pewno warto zapytać, jakie ma parametry.

Niemniej jednak, zwierzaczek z karty chyba powinien wyjść lepiej? To by zdecydowanie wskazywało, że faktycznie trzeba się w pierwszej kolejności zająć drukarką samą w sobie, a nie profilami druku.
Filip Misztal
filasklep.pl - sklep z filamentem
drukarnia 3D „Ocelot” - druk 3D Olsztyn

I love the smell of ABS in the morning...
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2437
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 422
Kontaktowanie:

Re: alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Postautor: virgin71 » 19 kwie 2019, 13:25

Ja tak napisałem, bo z karty jest beznadzieja
Stefek96
Posty: 16
Rejestracja: 13 mar 2019, 12:18

Re: alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Postautor: Stefek96 » 19 kwie 2019, 16:22

W cura mam 1.75 średnicę filamentu. Widoczność warstw może być spowodowana tym że wybrałem szary filament bo na nim widać najwięcej błędów. Wrzucam więcej zdjęć modelów
Załączniki
57622404_415010515978306_1826805017265307648_n.jpg
58373351_376071646324127_1036750855522484224_n.jpg
57221352_346347562677196_4827769598365401088_n.jpg
Stefek96
Posty: 16
Rejestracja: 13 mar 2019, 12:18

Re: alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Postautor: Stefek96 » 19 kwie 2019, 16:22

Jeśli jest faktycznie tak źle to co powinienem zmienić?
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 2134
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 432

Re: alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Postautor: McKee » 19 kwie 2019, 17:42

1) Zacznij drukować z grubszą warstwą: 0.2mm jest dobrym ustawieniem na początek, bo dużo więcej "wybacza".
2) Czytaj i ucz się. Eksperymentuj. Z każdym wydrukiem zdobywasz doświadczenie. Jak coś zmieniasz to (na początek) jeden parametr i sprawdzaj co się zmieniło. Wyciągaj wnioski.
3) Koniecznie to: https://www.simplify3d.com/support/prin ... leshooting
4) Potem ew to: https://richrap.blogspot.com/2015/01/sl ... ng-3d.html

Jeżeli pkt 1 nie pomoże to lekko zjedź z chłodzeniem.

A odnośnie drukarki: proste kąty, zero luzów i wszystko ma się bez problemów swobodnie przesuwać. Na temat mechaniki było dużo, postów na forum - poczytaj.
Stefek96
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2437
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 422
Kontaktowanie:

Re: alfawise u30 - wybrakowany materiał?

Postautor: virgin71 » 20 kwie 2019, 09:52

Coś masz nie tak. Jest brzydko. To są w ścianki? Paski masz ponaciągane? Szczególnie X? Temperatury na pewno niżej.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości