Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Jakość druku Cię nie zadowala?
Riddex
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2019, 17:14

Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Postautor: Riddex » 04 wrz 2019, 17:35

Hej wszystkim!
Niedawno nabyłem 4Max Pro skuszony fajnym wyglądem, brakiem potrzeby składania i obietnicą "działa prosto z pudełka". Dołożyłem więc grosza do niej zamiast kupować endera 5. Drukarka działa, ale niestety nie ustrzegłem się paru bolączek, z którymi nie mogę sobie dać rady. Z drukarkami 3d wiele do czynienia nie miałem, ta jest moją pierwszą. Chodzi więc o niedokładność wydruku i ciągłe nitki PLA, które na nim zostają. Próbowałem drukować na różnych ustawieniach w curze, zmniejszając szybkość, retrakcję, z podporami i bez, zwiększając temperaturę i ciągle nie mogę znaleźć złotego środka. Stąd moje pytanie:
Co może być przyczyną? Kupić inny filament? (do drukarki dorzucili mi 2kg i trochę mi ich szkoda) Coś z ustawieniami druku? Coś z drukarką? Nie wiem sam. Może ktoś poratuje jakimś sprawdzonym profilem drukowania w curze.
Pozdrawiam!
Załączniki
IMG_20190904_172538.jpg
IMG_20190904_172532.jpg
IMG_20190904_172449.jpg
IMG_20190904_172426.jpg
IMG_20190904_172416.jpg
IMG_20190904_172402.jpg
IMG_20190904_172339.jpg
IMG_20190904_172324.jpg
IMG_20190904_172249.jpg
Pierwszy wydruk, filament z pudełka z drukarką.
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Posty: 942
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Gate 1, Photon
x 319

Re: Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Postautor: TDI-CAD » 04 wrz 2019, 17:53

Podaj parametry druku
Riddex
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2019, 17:14

Re: Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Postautor: Riddex » 04 wrz 2019, 20:19

ostatnie sa tej reki wielkiej.

anycubic_4max_high_#2
version = 4
name = High #2
definition = anycubic_4max

[metadata]
type = quality_changes
quality_type = high
setting_version = 8

[values]
material_bed_temperature = 70
support_type = buildplate

[metadata]
type = quality_changes
quality_type = high
setting_version = 8
position = 0

[values]
infill_sparse_density = 15
material_print_temperature = 210
material_print_temperature_layer_0 = 210
speed_print = 50
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 6077
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Drukarka: Epson
x 1797

Re: Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Postautor: FlameRunner » 04 wrz 2019, 21:25

Jakie masz parametry retrakcji?
Jaką masz temperaturę głowicy? O ile dobrze kojarzę, do material_print_temperature może być jeszcze coś dodawane.

Rolkę sprawdzonego filamentu możesz śmiało kupić, przecież się nie zmarnuje, a faktycznie może pomóc w rozwiązaniu problemu.
pomidor
Riddex
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2019, 17:14

Re: Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Postautor: Riddex » 05 wrz 2019, 08:33

Retrakcje ustawiłem na 4.5, temperatura głowicy nie była przezemnie zmieniana, będę w domu to sprawdzę. Jutro dojdzie mi filament od fiberlogy. Potem dokupie jeszcze z devil design i nebula bo przekopujac forum nie znalazłem jasnej wzmianki który jest najlepszy więc różnych spróbuję ale nie tych najtańszych. :)
chce docelowo absem zaczac drukować, w pracy poprzedniej bardzo fajne wydruki wychodzily ale drukarka była i lepsza (m200 zortrax).
Na noc puściłem bardzo długi druk (ponad 15h) jak wrócę to zrobię zdjęcia czy jakoś to wyszło. Przymierzam się do wielkiego smoka (ponad 24h druku!) więc wolałbym już ogarnąć ustawienia by te druki coś sobą prezentowały. :)
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 6077
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Drukarka: Epson
x 1797

Re: Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Postautor: FlameRunner » 05 wrz 2019, 13:16

Dziwnie długa retrakcja, tam przecież ekstruder jest tuż przy głowicy? Tak zupełnie na oko, nie mając do czynienia z tą drukarką, powiedziałbym że rozsądne długości retrakcji dla tego sprzętu to coś w granicach 0,5-2,0 mm, a przy 4,5 mm powinieneś mieć już wyraźne problemy wynikające ze zbyt długiej retrakcji. Proponuję dobrać się do głowicy i ekstrudera i sprawdzić, czy wszystko jest dobrze złożone i nie ma zbędnych luzów.

Druga sprawa to oczywiście temperatura głowicy. Nawet jeśli Cura nic nie dodaje do tych 210°C, to i tak może być już za dużo dla filamentu, z którego korzystasz, on może się dobrze drukować przy na przykład 195°C.

Trzecia sprawa, filament może być zwyczajnie wilgotny. Przez większość roku się tym nie przejmujemy, ale latem to się zdarza nawet ze względnie bezproblemowym pod tym względem PLA. Możesz nagrzać piekarnik do 40°C i do nagrzanego piekarnika włożyć szpulkę na kilka godzin. Jeszcze lepiej jakbyś miał suszarkę do grzybów i owoców.

Czwarta sprawa, to jest drukarka całkiem zabudowana, co do ABS będzie super, ale do druku z PLA proponuję ją jak najbardziej otworzyć: zdemontować lub otworzyć drzwiczki, zdemontować górną pokrywę, a nawet zdemontować boczne ścianki, o ile da się to łatwo zrobić.

Jeśli chodzi o filament, to co ja Ci mogę powiedzieć na forum stworzonym i prowadzonym przez producenta filamentu - Devil Design oraz sklep z filamentami - filasklep.pl? Zapraszam do filasklep.pl po produkty DD! ;)
pomidor
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Posty: 942
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Gate 1, Photon
x 319

Re: Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Postautor: TDI-CAD » 05 wrz 2019, 13:53

Dodatkowo PLA drukujemy bez górnej oslony i z otwartymi drzwiczkami.
Riddex
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2019, 17:14

Re: Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Postautor: Riddex » 06 wrz 2019, 07:29

Oki. Więc tak - standardowo retrakcja była ustawiona na 6(!) mm. Zmniejszyłem. Filament jest kupiony z drukarką, napisane na nim jest 200-230 stopni. Był też świeżo wyjety z chermetycznego opakowania, więc wilgoci się nie spodziewam. Drzwiczki otwarte, pokrywa zdjęta to była jedna z pierwszych rzeczy jakie znalazłem jako solucje. Niestety wielki druk też ma tak nitki jak i parę niedociągnięć. Zamówiłem lepszy filament, dziś przyjdzie to spróbuję czy będzie jakaś poprawa. W weekend może będę miał więcej czasu to sprawdzę czy mechanicznie nie ma luzow itp.
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Posty: 942
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Gate 1, Photon
x 319

Re: Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Postautor: TDI-CAD » 06 wrz 2019, 07:36

Ten chinski to drukowalem w 190C. Polski 205C.
Riddex
Posty: 5
Rejestracja: 04 wrz 2019, 17:14

Re: Anycubic 4Max Pro - Poprawa jakości druku

Postautor: Riddex » 07 wrz 2019, 10:15

Ok Panowie, podziało się niedobrze.
Zgodnie z waszymi sugestiami ustawiłem temperaturę na najniższa zalecaną przez producenta, założyłem nowy, "porządny" filament od fiberlogic, ustawiłem retrakcję dużo niżej tj. na 2mm i wyszedł mega klops.
Config druku:
version = 4
name = High_fiberlogy_v1
definition = anycubic_4max

[values]
material_bed_temperature = 60
support_type = buildplate

[values]
infill_sparse_density = 15
material_final_print_temperature = 200
material_initial_print_temperature = 200
material_print_temperature = 200
material_print_temperature_layer_0 = 200
retraction_amount = 2
retraction speed = 25
speed_print = 50
support_angle = 40

Ktoś ma jakieś sugestie? Czy mi się drukarka zepsuła. ;x
Załączniki
IMG_20190907_100413.jpg
IMG_20190907_094944.jpg

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość