szczelina pomiędzy perimetrami

Jakość druku Cię nie zadowala?
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 03 lis 2019, 13:32

Cześć, rozkładam już ręce, od dłuższego czasu drukuję pojemniki (inserty na elementy do gier planszowych) o grubości ścianki pionowej 1,25mm na dyszy 0,6mm. Obiekty kroję slic3rem 1.41 prusa edition próbowałem również na zwykłym 1.3.

Problem polega na tym że czasami przy przegródkach wewnętrznych robi się szczelina pomiędzy perimetrami, w zależności od tego skąd zaczyna drukować daną wartstwę, co widać na załączonym obrazku. Obiekt ma oczywiście stałą grubość ścianki 1.25mm. Wahlowałem już wszystkimi ustawieniami i nie mogę się tego pozbyć, próbowałem również bardziej napinać paski lub rozluźniać i też żadnej różnicy.

Co ciekawe nawet jak robi się szczelina (widać schodek na foto) to nie występuje on na zewnętrznym perimeterze, tam jest nadal równo. Macie jakiś pomysł co może być przyczyną? Soft czy drukarka?

Drukarka to vertex k8400 przerobiona na chińskie e3d.
Załączniki
druk2.JPG
druk1.jpg
Awatar użytkownika
morf
Posty: 1412
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 429

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: morf » 03 lis 2019, 14:01

Obrys obrysem obrysami...
Done is better than perfect.
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 03 lis 2019, 14:19

Od niedawna używam polskiej wersji, przyzwyczaiłem się do określenia perimeter, czy to coś zmienia? Podejrzewam że używanie słowa perimeter zamiast obrys nie jest przyczyną pojawiania się szczelin ;)
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 5919
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 1723

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: rafaljot » 03 lis 2019, 14:47

Rób ściankę1.2 skoro masz dyszę 0.6

PS: mój wzrok też kaleczy słowo "perimeterze". Nie wiem czemu używane słowa miały by być zależne od wersji językowej Slic3ra.
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 03 lis 2019, 14:53

Przeważnie czytam po angielsku i nawet nie zarejestrowałem do tej pory polskiego odpowiednika słowa perimeter.

Próbowałem 1.2mm i mniej i efekt jest taki sam. Slicer zaleca 1.29mm dla dwóch obrysów, a 1.25mm jest wygodniejsze do liczenia.
Załączniki
slicer.JPG
Awatar użytkownika
Dawid.S
Posty: 198
Rejestracja: 13 lut 2019, 19:11
Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn/Inowrocław
x 47

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: Dawid.S » 03 lis 2019, 15:08

Backlash compensation masz włączony w marlinie? Źle skonfigurowany powoduje własnie taki efekt
Akademickie rozważania zawsze bywają korzystne dla studiujących temat :geek:
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 5919
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 1723

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: rafaljot » 03 lis 2019, 15:11

Wywaliłem niedawno Slic3ra i już nie będę instalować ale w Cura jest podobnie. Ścieżka 0.6, Od lewej ścianki 1.2, 1.4, 1.6, 1.8:

Wall Line Count: 1
Czyli na żółto jest wypełnienie, zygzak:
Zrzut ekranu 2019-11-03 o 14.57.41.png

Wall Line Count: 2
Fill Gaps Between Walls: Everywhere
żółta ścieżka różnej szerokości, widać, że program dostosowuje ilość filamentu do szpary między zewnętrznymi obrysami.
Zrzut ekranu 2019-11-03 o 15.10.13.png

Wall Line Count: 2
Fill Gaps Between Walls: Nowhere
Czyli jeśli nie mieści się ścieżka pełnej szerokości, to nie drukuje.
Zrzut ekranu 2019-11-03 o 15.07.59.png


PS: ja mam wersję angielską ale to nie znaczy, że mam pisać "Kiedy printowałem to mi się second layer odstikował bo fan blow za duży zasetupowałem"
morf, Abys
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 03 lis 2019, 15:16

Wygląda na to że mam backlash włączony, ustawić po prostu 0.0?

rafaljot problem nie polega na tym że nie daje wypełnienia tylko na tym że nie trzyma zadanego wymiaru.
Załączniki
backlash.JPG
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 5919
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 1723

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: rafaljot » 03 lis 2019, 15:39

A. Źle zrozumiałem Twój pierwszy post.
Tak . ustaw BACKLASH_CORRECTION=0 . Zobacz też, czy nie masz LIN_ADVANCE ustawionego w przypadkowy sposób. Jeśli tak, to też zmień na 0.0 .
Dobrze też ustawić większy jerk np 20 i przyspieszenie. 2000-3000. Ta drukarka lubi drukować ze stałą prędkością zewnętrzne i wewnętrzne obrysy, wypełnienie najlepiej też.
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 03 lis 2019, 16:32

Zrobiłem wszystkie 3 poprawki, bez zmian.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości