szczelina pomiędzy perimetrami

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
kapi
Posty: 1007
Rejestracja: 18 sty 2017, 15:37
Lokalizacja: Zabrze
Drukarka: Vertex 8400
x 198

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: kapi » 04 lis 2019, 19:17

rafaljot pisze:Z innych istotnych zmian, to zamieniłem górną część obudowy na stalową, co świetnie usztywniło całą obudowę (@kapi poszedł bardziej ekstrmalnie :D )

no, ja obudowę usztywniłem na zewnątrz :cool2:

te drukowane wzmocnienia niewiele pomogły. też je przerabiałem...
"Don't find fault. Find a remedy." Henry Ford
Stalowe K8400
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 04 lis 2019, 19:35

virgin71 pisze:Wal te szczeliny, zrób na górze zaokrąglenia i się tym nie przejmuj.

tak też robię, ale boczne ścianki mają brzydki schodek.

Zobaczymy ile te paski pożyją, jechałem do tej pory na fabrycznych. Te kupiłem tutaj w firmie technical, czy to chińczyki to nie wiem, ale minimalną średnicę pracy mają 15mm.

Generalnie z tego co widzę, szczelina powstaje w momencie kiedy wózek do tej samej przegrody jedzie w przeciwną stronę niż na warstwie niżsej. Czasami udaje mi się pociąć tak obiekt, że ani jedna szczelina nie występuje, ale jest to bardzo upierdliwe i nie zawsze się udaje żeby puścić szew w jednym miejscu. Wymiary trzyma bardzo dobrze, wypełnienia też jest bez bardzo dobre. Spróbuję wydrukować te wieże, troszkę je powiększę i powinno wyjść dobrze.

Drukowane elementy zrobiłem pancerne i pomogły jak najbardziej bo dzięki temu mogłem mocniej paski naciągnąć.
Załączniki
belts.JPG
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 6320
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 1959

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: rafaljot » 04 lis 2019, 20:47

To może tylko na zdjęciu wyglądają na chińskie.
Jakkolwiek zrób ten test to się może coś wyjaśni
To co piszesz bardzo pasuje to problemu "backlash"
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
Awatar użytkownika
Dawid.S
Posty: 198
Rejestracja: 13 lut 2019, 19:11
Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn/Inowrocław
x 47

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: Dawid.S » 04 lis 2019, 22:12

Na początek wgraj marlina bez zadnych bajerów potem szukaj przyczyny w mechanice. Ja dużo czasu zmarnowałem na napianiu pasków na najróżniejsze sposoby gdzie przyczyną były powłączane na wariata ficzery w firmware
Akademickie rozważania zawsze bywają korzystne dla studiujących temat :geek:
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 04 lis 2019, 22:37

Czystego merlina nie wrzucę, bo nie miałem za dużo zmian, aby uruchomić drukarkę. Zrobię jutro ten test na backlash, ale obstawiam że wyjdzie dobrze.

Przykład w prawej przegrodzie na skośnej ściance (po lewej spiłowałem nierówności).
Ścianki generalnie wychodzą naprawdę ładnie, a tylko tam gdzie slic3r zmienia ścieżkę drukowania są problemy. Np. zewnętrzna ścianka jest dobra w całym modelu, albo ostatnia 1/3 skosu jest ok.
Załączniki
IMG_20191104_211626.jpg
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 05 lis 2019, 01:14

Zrobiłem test, nie drukowałem do końca bo nie było sensu, więc środek który powinien być równy jest w 2/3 wysokości. Obie osie jak widać są równo o 4 "ząbki w dół".

Przy składaniu osiek zauważyłem że liniowe ślizgi (beżowe) mają wyczuwalny luz na ośkach, czy tak było od nowości czy się zużyły?
Załączniki
IMG_20191105_010313.jpg
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy obrysami

Postautor: autopaga » 30 kwie 2020, 17:00

Problem do mnie wrócił. 3 dni przesiedziałem nad testowaniem różnych ustawień i kalibracji drukarki, zmniejszenia kroków itd, ciąłem ten sam obiekt czterema różnymi programami, sprawdzałem na luźnych paskach i na napiętych jak struna, zawsze ten sam efekt.

dysza 0.6, warstwa 0,3mm, grubość ścianki obiektu 1,25mm (drukowałem takich pojemników setki, więc jest to sprawdzony wymiar).

Może macie jakiś pomysł co z tym zrobić. Problemem z jakim się borykam jest szczelina pomiędzy obrysami, która czasem się pojawia w ściankach dzielących pojemnik (to co jest na zdjęciach to sekcja pojemnika, nie drukowałem dna ponieważ nic tam się nie działo). Czasami przerwa pojawia się na całej wysokości ścianki, czasami tylko na kilka warstw, w zależności od pojemnika. Taką przerwę jestem w stanie skasować ustawiając backlash compensation dla osi X i Y na 0,2mm. Natomiast w takim przypadku pojawia się problem widoczny na ostatnim zdjęciu, co ciekawe taka szpara pomiędzy obrysami stopniowo zanika na dłuższym odcinku. Zauważyłem że pojawianie się szpar ma związek z kierunkiem drugu zgodnie z kierunkiem wskazówek lub w przeciwną po jałowym ruchu. Zdarza się nawet że drukowałem dwie kopie tego samego pojemnika z przegrodą i jeden z nich miał szparę w przegrodzie, a drugi nie miał, bo w innym kierunku poruszała się głowica.
IMG_20200429_172743_HDR.jpg

IMG_20200429_172807_HDR.jpg

IMG_20200429_172922_HDR.jpg
Awatar użytkownika
fesou
Posty: 69
Rejestracja: 10 wrz 2019, 10:19
Lokalizacja: Kraków i okolice
Drukarka: Ender 5 (upgr)
x 38

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: fesou » 30 kwie 2020, 21:47

A jak ustawisz grubość scieżki na 0.63?
::Ender 5::BMG::skr V1.3::TMC2208
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 30 kwie 2020, 21:57

Nie ma to znaczenia, sprawdzałem na 0,63 , 0,7 i na auto to samo. Do tej pory miałem auto i wypełnienia 0,8. Grubość ścieżek jest wszędzie dobra, tam gdzie jest szczelina ścianka drukuje się grubsza o ~0,15mm, więc to nie jest kwestia underextrude lub overextrude.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości