szczelina pomiędzy perimetrami

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 2397
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 620

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: McKee » 03 lis 2019, 16:58

Jaką masz ustawioną szerokość ścieżki?
Próbowałeś ustawiać np.: 0,7mm?

Nie wiem czy dobrze rozumiem problem, ale aby 2 ścieżki 0,6mm (razem 1,2mm) wydrukowały ścianę 1,25mm to musi być między nimi 0,05mm szpara. Czysta matematyka.
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 5923
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 1726

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: rafaljot » 03 lis 2019, 17:00

Hmmm, to może kombinujemy w złą stronę.
Drukowałeś to w trybie wazy ?
https://www.thingiverse.com/thing:2371069
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 03 lis 2019, 17:26

rafaljot jakiej wersji cura używasz? Spróbuję pociąć nią aby wyeliminować slic3ra.
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 03 lis 2019, 18:16

Nie w trybie wazy nie da rady takich rzeczy drukować. Szerokość mam na automat. Oczywiście że można drukować szerzej niż dysza, ponieważ drukuję na wysokości warstwy 0.3mm. Dwie warstwy pod tym gdzie jest szczelina ścianka jest ok. Potaram się dokładniej opisać problem nadal na przykładzie poniżej:

Wszystkie trzy przegródki 1,2 i 3 są identycznej grubości. Przez pierwsze 6 warstw wszystko jest ok nie ma szczelin na żadnej przegrodzie i każda ma odpowiednią grubość. Od kolejnych warstw slic3r niestety nie chce zaczynać warstwy od tego samego miejsca mimo że jest ustawienie szew wzdłużny (align) strzałki pokazują w którym to jest miejscu. W tym miejscu zaczynają się problemy, pomimo że obrysy zewnętrzne się zgadzają, dwie przegrody 2 i 3 zaczynają się drukować z przesunięciem o 0,15mm w lewo.

W innych modelach zdarzało mi się że szew wracał po kilku warstwach na to samo miejsce i ścianka z powrotem miała dobrą grubość i nie było szczeliny.
Załączniki
druk1.jpg
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 03 lis 2019, 19:25

Załapałem dopiero o co chodziło z drukowaniem wazy. Obecnie nie mam wentylatorów na głowicy i nie wydrukuję tak małego elementu.

Nie sądzę żeby problemem był backlash. Paski są dobrze napięte, krótkie wymieniałem na poliuretanowe, dodatkowo wzmocniłem konstrukcję drukarki na wzór tego:
https://www.thingiverse.com/thing:966056
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 5923
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 1726

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: rafaljot » 03 lis 2019, 19:34

mam tę drukarkę ;) , tylko trochę więcej modów ;) i na pewno masz luz, pytanie tylko jaki. Wydrukuje się bez nawiewu w trybie wazy. najlepiej z PETG

tu jest inny model testowy, płaski, tego nie lubię:
https://www.thingiverse.com/thing:2040624
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
autopaga
Posty: 36
Rejestracja: 07 gru 2018, 17:45
x 4

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: autopaga » 04 lis 2019, 16:21

Zmobilizowałem się wczoraj i wkońcu po dwóch latach od zakupu wymieniłem długie paski na poli. Nastąpiła niewielka poprawa, paski według mnie są naciągnięte bardzo dobrze, teraz grubość ścianki to 1,35mm więc nadal 0,1mm ucieka. Poziomowałem całą drukarkę i ustawiał wszystkie prowadnice od podstaw. Które paski według Ciebie mogą mieć luz długie czy krótkie?
Załączniki
IMG_20191104_145003.jpg
IMG_20191104_144954.jpg
Awatar użytkownika
virgin71
Zasłużony
Posty: 2623
Rejestracja: 19 kwie 2016, 23:07
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: Ultimaker | U30
x 517
Kontaktowanie:

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: virgin71 » 04 lis 2019, 17:44

Wal te szczeliny, zrób na górze zaokrąglenia i się tym nie przejmuj.
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 5923
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 1726

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: rafaljot » 04 lis 2019, 18:08

Przykro mi ale te paski nie nadają się do drukarki. One są na rolki o większej średnicy, nie mogą się aż tak uginać. Zaraz z nich Ci powyłażą druty. Testowałem u siebie poliuretanowe ale markowe, Megadyn i Gates. Były znacznie bardziej elastyczne od tych białych chińskich, jednak też nie dawały dobrego rezultatu.
takie:
viewtopic.php?f=34&t=591&p=17607&hilit=megadyne#p17607
Ostatecznie postanowiłem zmniejszyć masę głowicy:
viewtopic.php?f=34&t=591&hilit=megadyne&start=210
Zrezygnować z Igusów i wróciłem do zwykłych pasków, zostawiłem poliuretanowe na silnikach:
(poniże test backslash na koniec zmian)
viewtopic.php?f=34&t=591&hilit=megadyne&start=216

Z innych istotnych zmian, to zamieniłem górną część obudowy na stalową, co świetnie usztywniło całą obudowę (@kapi poszedł bardziej ekstrmalnie :D )
Wyciąłem tę ramkę tak by było trochę więcej miejsca w narożnikach, w sumie dostałem trochę większe pole robocze przy okazji.
Usztywnienie silnika Z też w końcu poprawiło równość warstw:
https://www.thingiverse.com/thing:2741415
Karetka , wózki Tam zrobiłem dwie wersje tej karetki na zmodyfikowane wózki - wałki bliżej siebie i oryginalne. Chłodzenie, jak widzisz po Marlinie z PLA, nie chwaląc się za bardzo działa tak jak ma działać ;) :
https://www.thingiverse.com/thing:2899614
kapi
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
Awatar użytkownika
Zbigu
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 15:58
x 76

Re: szczelina pomiędzy perimetrami

Postautor: Zbigu » 04 lis 2019, 18:18

Szukając informacji do swoich celów, trafiłem na ten film: https://youtu.be/-jsBI3OeUJQ
Może w Twoim przypadku jak gdzieś ucieka ci wymiar musisz zastosować podobne ustawienia w Cura. Sprawa dotyczy tzw. Horizontal Expansion.
JA w ogóle na tym się nie znam bo dopiero zamierzam kupić pierwszą swoją drukarkę ale ten parametr pomaga utrzymać idealne wymiary wydruku.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość