Nowa Tronxy X5SA źle drukuje - "wybrakowane warstwy" oraz nitki mimo długiej retrakcji
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lis 2019, 06:44
- Drukarka: Tronxy X5SA-400
- x 1
Nowa Tronxy X5SA źle drukuje - "wybrakowane warstwy" oraz nitki mimo długiej retrakcji
Cześć, witam wszystkich jako nowy właściciel X5SA-400. Totalny świeżak, bez żadnej wiedzy o druku 3d, więc póki co dużo czytam (i mało rozumiem )
Moja drukarka to model 'bieżący', już po upgrade producenta. Sam niczego w niej póki co nie zmieniałem, a widzę że lista do zmian długa, przy czym trzeba wyłuskać z tego nadmiaru informacji co dotyczy starego modelu a co mojego.
Producent podaje tam kilka rzeczy, które podobno zmienił i przyglądając się 'na oko' - raczej jest ok, chociaż silników czy jakości pasków nie sprawdzę...
A teraz do rzeczy. Złożyłem drukarkę, kalibracja, stół raczej ok (różnica na rogach max 0.15), wysokość głowicy na grubość wizytówki, retrakcja 6mm, 40mm/s, powrót 20mm/s. Plik generowany przez PrusaSlicer, filament dołączony do drukarki (dzisiaj będę miał DD), PLA, temperatury 60 / 210.
I co z tego wyszło? Hovno Wcześniej wydrukowałem mały sześcian, który raczej był ok (chociaż ostatnie warstwy jakby gorszej jakości)...
A statek...
Jak widać - w środku pajęczynka, a dobrych warstw jak na lekarstwo. Szczególnie te na dole rozjechane totalnie.
Wygląda tak, choćby filamentu nie dostawał albo się zapchał. Wiem już, żeby sprawdzić czy rurka wepchana do końca, wydaje mi się, że tak,ale oczywiście jeszcze sprawdzę.
Jakieś rady? Co mogę jeszcze sprawdzić? Filament podawany raczej prawidłowo, jak na sucho testowałem to po wymuszeniu podania 100mm dostałem 98.5, po dodawaniu kolejnych odcinków błąd nadal utrzymywał się w okolicy -1.5%.
Pytania dodatkowe
Z jakich slicerów korzystacie? Kod wygenerowany przez PrusaSlicer nie uruchamia z automatu grzania hotendu! Trzeba coś zmieniać w sekwencjach startowych i końcowych?
Czy drukarka jest wspierana przez OctaPrint? (i czy ten ruszy na RPI 1?)
Ciekawostka
Na niektórych zdjęciach drukarki na ekranie widać ikonę WiFi. Oczywiście już po otrzymaniu sprzętu takiej ikony nie ma, zapewne to z wersji PRO.
Ale gdy szukałem w necie ogólnie informacji co na początek i tak dalej, przypadkiem trafiłem na płytę główną do X5SA.
Płyta jak płyta. Ale szperając dalej znalazłem coś ciekawego...
Różnica? ESP-8266 ESP-01, czyli moduł WiFi kosztujący kilka złotych! Ciekawe co to WiFi daje i czy znajdzie się gdzieś firmware do niego ( i samej drukarki, żeby wspierała WiFi), bo ten moduł także musi być odpowiednio oprogramowany.. OctaPrint raczej nie zastąpi, ale może wtedy z kompa będzie można drukować bezprzewodowo po WiFi lub wrzucać pliki na kartę (w to bardzo wątpię)..
Moja drukarka to model 'bieżący', już po upgrade producenta. Sam niczego w niej póki co nie zmieniałem, a widzę że lista do zmian długa, przy czym trzeba wyłuskać z tego nadmiaru informacji co dotyczy starego modelu a co mojego.
Producent podaje tam kilka rzeczy, które podobno zmienił i przyglądając się 'na oko' - raczej jest ok, chociaż silników czy jakości pasków nie sprawdzę...
A teraz do rzeczy. Złożyłem drukarkę, kalibracja, stół raczej ok (różnica na rogach max 0.15), wysokość głowicy na grubość wizytówki, retrakcja 6mm, 40mm/s, powrót 20mm/s. Plik generowany przez PrusaSlicer, filament dołączony do drukarki (dzisiaj będę miał DD), PLA, temperatury 60 / 210.
I co z tego wyszło? Hovno Wcześniej wydrukowałem mały sześcian, który raczej był ok (chociaż ostatnie warstwy jakby gorszej jakości)...
A statek...
Jak widać - w środku pajęczynka, a dobrych warstw jak na lekarstwo. Szczególnie te na dole rozjechane totalnie.
Wygląda tak, choćby filamentu nie dostawał albo się zapchał. Wiem już, żeby sprawdzić czy rurka wepchana do końca, wydaje mi się, że tak,ale oczywiście jeszcze sprawdzę.
Jakieś rady? Co mogę jeszcze sprawdzić? Filament podawany raczej prawidłowo, jak na sucho testowałem to po wymuszeniu podania 100mm dostałem 98.5, po dodawaniu kolejnych odcinków błąd nadal utrzymywał się w okolicy -1.5%.
Pytania dodatkowe
Z jakich slicerów korzystacie? Kod wygenerowany przez PrusaSlicer nie uruchamia z automatu grzania hotendu! Trzeba coś zmieniać w sekwencjach startowych i końcowych?
Czy drukarka jest wspierana przez OctaPrint? (i czy ten ruszy na RPI 1?)
Ciekawostka
Na niektórych zdjęciach drukarki na ekranie widać ikonę WiFi. Oczywiście już po otrzymaniu sprzętu takiej ikony nie ma, zapewne to z wersji PRO.
Ale gdy szukałem w necie ogólnie informacji co na początek i tak dalej, przypadkiem trafiłem na płytę główną do X5SA.
Płyta jak płyta. Ale szperając dalej znalazłem coś ciekawego...
Różnica? ESP-8266 ESP-01, czyli moduł WiFi kosztujący kilka złotych! Ciekawe co to WiFi daje i czy znajdzie się gdzieś firmware do niego ( i samej drukarki, żeby wspierała WiFi), bo ten moduł także musi być odpowiednio oprogramowany.. OctaPrint raczej nie zastąpi, ale może wtedy z kompa będzie można drukować bezprzewodowo po WiFi lub wrzucać pliki na kartę (w to bardzo wątpię)..
Abys
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 8943
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Tronxy X5S
Ostudzę Twoje zapędy - w dużym skrócie można rzec, że on działa tak jak kosztuje. I nie chodzi o to że to zły moduł; zwyczajnie sensowna praca z drukarką 3D wymaga czegoś więcej.catulus pisze:Różnica? ESP-8266 ESP-01, czyli moduł WiFi kosztujący kilka złotych!
Obsługuje się go komendami AT.
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lis 2019, 06:44
- Drukarka: Tronxy X5SA-400
- x 1
Re: Tronxy X5S
Dlatego jeśli już iść w WiFi to raczej Octaprint zainstalowane na jakimś Raspberry Pi, wtedy jeszcze kamerka podłączona i mamy zdalną kontrolę nad drukarką. Ale ten temat będę ogarniał, jak moje wydruki nie będą wyglądały jak ten powyżej
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 2
- Posty: 8943
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5873
- Kontakt:
Re: Tronxy X5S
Tu skleciłem odpowiedź na to pytaniecatulus pisze:nie będą wyglądały jak ten powyżej
Poczekaj na zamówione DD i dopiero wtedy szukaj pomocy.catulus pisze:filament dołączony do drukarki(...) Hovno
Cura, Slic3r (Prusa Slic3r).catulus pisze:Z jakich slicerów korzystacie?
Simplify3D, Kisslicer. Voxelizer.
I jest jeszcze kilka.
Pewnie nie masz tam stosownego kodu; co też nie znaczy że jest on niezbędny. Często najpierw się przygotowuje drukarkę do pracy a potem puszcza wydruk.catulus pisze:Kod wygenerowany przez PrusaSlicer nie uruchamia z automatu grzania hotendu! Trzeba coś zmieniać w sekwencjach startowych i końcowych?
Kody których szukasz to M104, M109, M140, M190.
W ogóle tu masz jedną z sensowniejszych list gcodów:
http://marlinfw.org/meta/gcode/
OcroPrint wysyła gcody. Nic więcej. 99% drukarek obsługuje ten sam zestaw rozkazów i wszystko jest w miarę ustandaryzowane.catulus pisze:Czy drukarka jest wspierana przez OctaPrint?
catulus
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 paź 2019, 11:25
- Lokalizacja: Częstochowa
- Drukarka: TronXY X5SA
- x 1
Re: Nowa Tronxy X5SA źle drukuje - "wybrakowane warstwy" oraz nitki mimo długiej retrakcji
Ten PLA dodawany do drukarki nie jest tragiczny, a przynajmniej ja taki dostałem (też taki biały). Ja bym spróbował obniżyć temperaturę do 200 stopni albo co jest bardziej prawdopodobne sprawdziłbym czy aby rurka doprowadzająca filament do głowicy jest równo docięta i dokładnie wciśnięta. Miałem podobne efekty po wymianie głowicy, kiedy właśnie niedokładnie docisnąłem rurkę do głowicy.
Co do slicerów ja używam Cura, jedyne co to wyciągnąłem z oryginalnego softu plik profilu drukarki - tak na marginesie oryginalny soft to też Cura tylko trochę zmodyfikowana.
Co do slicerów ja używam Cura, jedyne co to wyciągnąłem z oryginalnego softu plik profilu drukarki - tak na marginesie oryginalny soft to też Cura tylko trochę zmodyfikowana.
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lis 2019, 06:44
- Drukarka: Tronxy X5SA-400
- x 1
Re: Nowa Tronxy X5SA źle drukuje - "wybrakowane warstwy" oraz nitki mimo długiej retrakcji
Wydrukowałem dokładnie ten sam plik, nic nie zmieniałem ustawień, zmieniłem tylko filament na DD
Nadal źle, ale zdecydowanie lepiej niż wcześniej.
Ogólnie patrząc na komin to mam wrażenie że chyba mam paski za luźno, bo okrągły to on nie jest..
Wydrukuje testowo forumowa kostkę, może pierw ustawie retrakcje na 8mm, tak jak było w wątku o tej drukarce... Zmieniać coś jeszcze czy póki co nic więcej?
Nadal źle, ale zdecydowanie lepiej niż wcześniej.
Ogólnie patrząc na komin to mam wrażenie że chyba mam paski za luźno, bo okrągły to on nie jest..
Wydrukuje testowo forumowa kostkę, może pierw ustawie retrakcje na 8mm, tak jak było w wątku o tej drukarce... Zmieniać coś jeszcze czy póki co nic więcej?
- Tuchajbej
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 661
- Rejestracja: 03 wrz 2017, 23:50
- Lokalizacja: Prawie W-wa
- Drukarka: Voron/MK3S
- x 186
Re: Nowa Tronxy X5SA źle drukuje - "wybrakowane warstwy" oraz nitki mimo długiej retrakcji
Ty masz mechaniczny problem z hotendem. Zwiększanie retrakcji nie wiele da.
Musisz rozebrać i zlozyc poprawnie hotend. Zablokować ptfe. Najlepiej okleic tasma żeby się nie rozciagalo.
8mm retrakcji to za duzo na jakimkolwiek setupie.
Na początek możesz też użyć Prusa slicer - jest prostszy w obsłudze i ma niezłe profile. Cura nie jest absolutnie zła. Po prostu myślę że slicer jest prostszy.
Musisz rozebrać i zlozyc poprawnie hotend. Zablokować ptfe. Najlepiej okleic tasma żeby się nie rozciagalo.
8mm retrakcji to za duzo na jakimkolwiek setupie.
Na początek możesz też użyć Prusa slicer - jest prostszy w obsłudze i ma niezłe profile. Cura nie jest absolutnie zła. Po prostu myślę że slicer jest prostszy.
Voron V2.471 i MK3S
Moje wydruki
Moje wydruki
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 4
- Posty: 4
- Rejestracja: 29 lis 2019, 06:44
- Drukarka: Tronxy X5SA-400
- x 1
Re: Nowa Tronxy X5SA źle drukuje - "wybrakowane warstwy" oraz nitki mimo długiej retrakcji
Głupie pytanie, ale jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi - co to jest PTFE? Rurka doprowadzająca filament?
No chyba nie obejdzie się bez poszukania w necie informacji co i jak, bo póki co dla mnie to czarna magia
Jeśli chodzi o Slicera, to właśnie wybór póki co padł na Prusa Slicer, łopatologiczny, prosty w obsłudze..
No chyba nie obejdzie się bez poszukania w necie informacji co i jak, bo póki co dla mnie to czarna magia
Jeśli chodzi o Slicera, to właśnie wybór póki co padł na Prusa Slicer, łopatologiczny, prosty w obsłudze..
Re: Nowa Tronxy X5SA źle drukuje - "wybrakowane warstwy" oraz nitki mimo długiej retrakcji
to coś takiego https://filasklep.pl/17-rurki-ptfecatulus pisze:Głupie pytanie, ale jakoś nie mogę znaleźć odpowiedzi - co to jest PTFE? Rurka doprowadzająca filament?
No chyba nie obejdzie się bez poszukania w necie informacji co i jak, bo póki co dla mnie to czarna magia
H-bot w ciągłej budowie
- MaxXxi47
- Postów w temacie: 2
- Posty: 396
- Rejestracja: 14 wrz 2017, 23:31
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Drukarka: Tronxy X5S
- x 98
- Kontakt:
Re: Nowa Tronxy X5SA źle drukuje - "wybrakowane warstwy" oraz nitki mimo długiej retrakcji
Najpierw grzeje się stół. Jak osiągnie zadaną temperaturę to potem zaczyna grzać hotend. Tak jest u mnie, myślałem że to normalne bo po co miałby się filament palić w głowicy 5 minut zanim się stół nagrzeje? Czy może chodzi o coś innego z tym nie grzaniem hotendu?
Z przestrzenią między PTFE a dyszą trzeba zawalczyć raz a porządnie tym ->
https://www.banggood.com/Anet-2Pcs-M630 ... rehouse=CN
Nie będzie już wtedy żadnych problemów że rurka nie dochodzi i się filament leje gwintem. Obstawiam że to będzie winowajca (jeśli nie głównym to jednym z) w twoim przypadku.
P.S
Corexy niema sensu poziomować na kartkę. Wystarczy puścić coś dużego na stół i wyregulować w locie. U Ciebie ewidentnie jest za duża przestrzeń pomiędzy dyszą a stołem na początku wydruku.
Z przestrzenią między PTFE a dyszą trzeba zawalczyć raz a porządnie tym ->
https://www.banggood.com/Anet-2Pcs-M630 ... rehouse=CN
Nie będzie już wtedy żadnych problemów że rurka nie dochodzi i się filament leje gwintem. Obstawiam że to będzie winowajca (jeśli nie głównym to jednym z) w twoim przypadku.
P.S
Corexy niema sensu poziomować na kartkę. Wystarczy puścić coś dużego na stół i wyregulować w locie. U Ciebie ewidentnie jest za duża przestrzeń pomiędzy dyszą a stołem na początku wydruku.
DRAGON CUSTOMS