Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Jakość druku Cię nie zadowala?
lesiu155
Posty: 20
Rejestracja: 08 sty 2020, 12:47

Re: Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Postautor: lesiu155 » 09 sty 2020, 12:37

No to czyli powinno być git :) No zobaczymy :) Kurczę, tyle czasu drukowałem ale w sumie wszystko na czuja, teraz jak się sypać zaczęło to człowiek zaczął się interesować :D
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Posty: 6698
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 2276

Re: Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Postautor: FlameRunner » 09 sty 2020, 13:18

Ten niebieski wydruk nadal ma problemy. Głowicę macie niestandardową, a wręcz jedyną w swoim rodzaju i chyba nie warto się z nią męczyć. Skoro drukujecie z PLA i nie grzejecie za mocno wnętrza drukarki, to nie widzę potrzeby stosowania chłodzenia wodnego.

Ekstruder macie duży i ciężki, ale wydaje się być poprawny. Jeśli trzeba drukarkę ogarnąć po taniości, to można by zostawić ekstruder, a do druku z PLA wstawić tanią głowicę z rurką PTFE dochodzącą do dyszy: https://e3d-online.com/lite6-hotend
lesiu155
Posty: 20
Rejestracja: 08 sty 2020, 12:47

Re: Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Postautor: lesiu155 » 09 sty 2020, 15:04

Generalnie jak na tę drukarkę to i tak jest dobrze wydrukowane :)

Co do głowicy to szybciej dostosuję obecne chłodzenie do tego Aqua aniżeli to wszystko wywalę. Nie chce mi się już w to bawić ;) Zamówimy, wymienię, nie wiem jeszcze jak ale skalibruję i mam nadzieję, że będzie lepiej. Jak nie to będzie baza do zbudowania może jeszcze większej :)

Co do rurki - mamy możliwości po prostu istniejący hotend przerobić tak, żeby tam tę rurkę po prostu wstawić.
lesiu155
Posty: 20
Rejestracja: 08 sty 2020, 12:47

Re: Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Postautor: lesiu155 » 22 sty 2020, 15:00

To znowu ja :)

Po ustawieniu stołu i zabawie g-codem jest już duuużo lepiej ale jeszcze jest kilka spraw, o które chciałbym zapytać:

1. Czy jest jakiś slicer, który dostosowuje prędkość do długości ścieżek - drukowałem wczoraj element o dużych gabarytach na 60 mm/s i na krótkich odcinkach niestety ale jest to za szybko i drukuje się kiepsko, filament nie ma czasu opaść i się przykleić tylko dysza go ciągnie ze sobą już gdzie indziej.
2. Czy jest możliwość jakoś zagęszczania supportu i wypełnienia w miarę zbliżania się do "sufitów"? Wiem, że w curze jest coś, co się nazywa Cross 3D przy wypełnieniu ale słabo to działa na dużej prędkości, raz spróbowałem to jedna warstwa się wydrukowała ok ale potem to po prostu spaghetti się zrobiło. Co do supportu to miałem wczoraj tak, że pomimo, iż był nawet gęsty to akurat w połowie między ścianami supportu kończyła się ściana i pierwsza, dolna warstwa kilka mm opadała i słabo to wyglądało.
3. Czy coś takiego jest normalne?:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pierwsza warstwa wygląda bardzo kiepsko oprócz ścian, natomiast już od drugiej ładnie filament wypływa i równiutko kryje...
4. Zdaje się, że mam problem z retrakcją ale nie bardzo sobie z tym radzę - chodzi o to, że przy travelingu na pierwszej warstwie potrafi wypuszczać "bąki" za sobą. Niestety, najładniejsze wydruki mam bodajże przy retrakcji 0.5mm bo jak miałem 1.5 i 50mm/s to dosyć mocno niteczkowało... Equalize filament flow mam enabled i 1 mm^3 retraction extra prime amount aczkolwiek tymi ustawieniami się jeszcze bawię.

Wielkie dzięki za wskazówki :)

Pochwalę się jeszcze moim ostatnim wydrukiem:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie ma już braków na ścianach :)
jzagaja
Posty: 182
Rejestracja: 12 mar 2019, 15:53
x 5

Re: Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Postautor: jzagaja » 19 lut 2020, 14:51

Posiadam starsza 7h7 Reprinter 600 po przerobkach i eksperymentuje z ekstruderami. Stary hotend z chlodzeniem wodnym byl solidny ale zacinal i swoje wysluzyl. Nowy Bondtech QR + V6 radiator + V6 gardziel + Svlocano to byla pomylka - gardziel V6 (3mm) lamala sie miedzy gwintami (kto to wymyslil). Czasami zacinal - uplastyczniony PLA zbieral sie nawet w j-head. Po zrobieniu wlasnego radiatora z teflonu i lacznika na tokarce problem ustal. Teflon stanowi dobra bariere i poslizg zylki ale gwinty z czasem robia sie luzne. Denerwujacy jest ze silnik jest na plycie z ekstruderami i trzeba sie gimnastykowac. Bondtech nie ma mocowania osiowego i musialem zrobic proteze. Poprzednicy maja racje ze czesc chlodna powinna byc krotka i skutecznie chlodzona.

Czy ktos z was ma doswiadczenie w drukowaniu dyszami >1mm z filamentu 3mm?
Załączniki
a40e2b44-46c4-4da6-8dd3-09c883c2664a.jpg
fb51b6c1-1176-499b-be17-a1181977fd88.jpg
619e2be3-02cd-41da-92e4-eb70a2276845.jpg
2932f8a0-9355-4df0-9e48-398f297da3a3.jpg
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 6166
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1355

Re: Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Postautor: dragonn » 14 wrz 2021, 16:20

Proszę wrzucaj zdjęcia na forum viewtopic.php?f=22&t=2109
bo pewnie większość zignoruje ten post bo nie będzie im się chciało otwierać każdego zdjęcia po kolei.
Wrzuć ten sam post jeszcze raz a wywalę tego z linkami :).
Pjoter, Rozarh, lesiu155
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
lesiu155
Posty: 20
Rejestracja: 08 sty 2020, 12:47

Re: Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Postautor: lesiu155 » 15 wrz 2021, 09:59

No to jeszcze raz ;)

Odświeżam temat z drugą drukarką dodatkowo, ale po kolei.

Drukarka ta sama ale po dużym serwisie - z nowym ekstruderem, nowymi napędami i elektroniką:
IMAG0651.jpg

IMAG0619.jpg

IMAG0653.jpg

Problemy - retrakcja i takie "grudy". Ciągle zostawia nitki za sobą, już niezależnie od ustawienia. Używałem z dyszą 0,8mm, zmieniłem na 0,6mm i jest lepiej ale wciąż. Zmieniłem filament z Colorfabbu na DD (oba PLA) i bez różnicy - 2.85 filament. Poniżej wieże retrakcji dla 0,8:
DSC_4052.JPG

DSC_4054.JPG

IMAG0650.jpg

Retrakcja od 0 do 10 mm, prędkość od 25 do 70 mm/s. Generalnie w pewnym momencie już nie widać różnicy przy zwiększaniu czy to dystansu, czy prędkości. Czarny to DD (odkleił się z jednej strony więc trochę nie wyszedł), różowy colorfabb. Poniżej wrzucam wieżę na dyszy 0,6:
DSC_4051.JPG

DSC_4055.JPG

IMAG0649.jpg

Mam nadzieję, że wszystko widać. Wieża dla 0,6 ze skryptem: 5mm od 40 do 70 mm/s z krokiem 5mm/s, ostatnie dwa segmenty to odpowiednio 6 i 7 mm przy 50 mm/s. Dla dyszy 0,8 już nie pamiętam ale krok był co 0,4mm i prędkość co 5 mm/s. Już sam nie wiem co robić - poważnie się zastanawiam nad tym, żeby kupić i wsadzić Titana Aqua. Z drugiej strony - zamówiłem ostatnio oryginalne dysze od e3d i bowdeny do tego gówna na ponad 1000 PLN i trochę szkoda, chociaż jeszcze nie wysłali, to może bym anulował... Tylko to na fakturę zakup więc raczej nie przejdzie ten numer, a ile byłoby odkręcania i zjebów od księgowości to nawet nie chcę myśleć :D Z jeszcze trzeciej strony - mam zamiar zmienić robotę niedługo i powinienem mieć już trochę to daleko w duszy, bo tylko mnie ta robota wkurza... BTW. - nie szuka ktoś pracownika w Wawie z jakąś tam obsługą NXa i drukarek? :D

Ustawienia Cury 4.11:
1.PNG

Teraz drugi temat:
Omni M505 z takim ekstruderem:
https://archiwum.allegro.pl/oferta/ekst ... 64720.html

Kiedyś drukowała, potem jakoś poszła w odstawkę, teraz do niej wróciłem. Tak to wygląda:
IMAG0624.jpg

DSC_4058.JPG

Kwestię montażu ekstrudera przemilczmy, nie ja to robiłem ale mam w planach poprawienie tego tylko najpierw chcę ją przywrócić do życia. Skalibrowałem długość filamentu - 408 kroków na mm co poniekąd się zgadza z tym, co alledrogo podaje, a w co wierzyć nie chciałem bo było chyba ustawione 108? Nie pamiętam, ale osoba, która to ustawiała to mierzyła chyba 1mm czy 10mm, a nie 100. Nie ważne, już jest okej. Zacząłem drukować wieżę retrakcji ale wyszła straszna lipa więc puściłem wieżę temperaturową - po kilku warstwach odpuściłem. No i tak, filament cały czas jest podawany - być może jest już stary ale nie zmieniałbym go tak od razu bo pierwsza warstwa drukuje się ładnie ale już druga i kolejne zdecydowanie gorzej:
DSC_4056.JPG

DSC_4057.JPG

Ustawienia :
IMAG0626.jpg

IMAG0627.jpg

IMAG0628.jpg

IMAG0629.jpg

2.PNG
lesiu155
Posty: 20
Rejestracja: 08 sty 2020, 12:47

Re: Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Postautor: lesiu155 » 23 wrz 2021, 11:17

Dobra, kontynuuję post pod postem - jest progres. Głównym problemem okazał się defekt mechaniczny. Przyszły mi nowe dysze i bowdeny (okazało się, że wysłali do prusy i nie pasuje, ale miałem jeszcze zapas jakichś z allegro0 i się okazało, że w tym, co był założony rurka ptfe się trochę spsuła - zadzior powstał przy dyszy i on głównie siał. Założony nowy bowden i dysza i dawaj wieżę retrakcji. Duużo lepiej ale jeszcze nie idealnie. Ale już olałem temat bo nie było większych progresów więc zostało 60mm/s i 7 mm. Może jeszcze z jedną wydrukuję później. Poszedłem dalej do forumowej kostki kalibracyjnej. Kilka prób lepszych i gorszych ale ciągle coś nie grało z retrakcją. Włączyłem opcję Retraction Extra Prime Amount i wyszło już w miarę okej. Zmierzyłem grubość ścianki i wyszło ~0,64 przy zadanej 0,6 ale co ciekawe - top layers miały szpary między ścieżkami. Z przypadku spotkałem znajomego, poradził zwiększyć szerokość ścieżki do 0,7, a wysokość warstwy 0,3 i to był dobry krok, wyszło dużo lepiej ale grubość ścianki wyszła 0,77. No to zbiłem flow do 90% w Curze - trochę za mało. Podbiłem na drukarce o 2% (czyli de facto wyszło 0,918 względem "bazy") i ścieżka równiutka 0,7mm. Oto efekty już przy pełnej kostce i włączonej opcji Outer Wall Wipe Distance (0,3mm):
IMAG0663.jpg

IMAG0668.jpg

IMAG0666.jpg

IMAG0667.jpg

IMAG0665.jpg

IMAG0664.jpg


Widać, że na górze wciąż są szpary, jakieś niewielkie wtrącenia ale takie dziwne prążki. Co mogę jeszcze tutaj poprawić? Ustawienia Cury jak wyżej oprócz tego, co napisałem w tym poście :)
Awatar użytkownika
Pjoter
Posty: 1466
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO, MK3S
x 646

Re: Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Postautor: Pjoter » 23 wrz 2021, 13:02

Zobacz to i jak wyznaczyć flow bez użycia narzędzi pomiarowych

https://help.prusa3d.com/en/article/ext ... ation_2257
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - sprzedana
Prusa MK3S - odkupiona używana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca na razie w odstawce
lesiu155
Posty: 20
Rejestracja: 08 sty 2020, 12:47

Re: Problem z drukowaniem 7H7 REPrinter

Postautor: lesiu155 » 23 wrz 2021, 13:18

Akurat narzędzia pomiarowe mam pod ręką i to żaden problem - i stąd też moje zdziwienie, że szerokość ścieżki jest już okej, a są szpary między nimi... Czyli de facto zadane 0,7 powinno być rzędu ~0,8, żeby było okej, co raczej nie powinno mieć miejsca, nie? No i te prążki pionowe na ściankach, nie kojarzę, żebym miał takowe wcześniej... Plus takie ubytki przy szwie przy jednym z X chociaż to się domyślam, że to efekt włączonego Prime Amount.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: @GUTEK@ i 13 gości