Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5594
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 1470

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: FlameRunner » 10 sty 2020, 14:29

trike3 pisze:Drukuję głównie uchwyty, drobne elementy zaciski itd.

Możesz podać jakieś konkretne przykłady?
Model, materiał, parametry druku i zdjęcia uszkodzonego wydruku.
Awatar użytkownika
japim
Posty: 87
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Reprapy
x 10
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: japim » 10 sty 2020, 14:33

225 na petg to mało. 240 -250 powinno dać lepszy efekt.
W slicerze możesz też zmienić grubość przejścia z domyślnych 0.4 na 0.3. Wtedy dysza będzie częściej pchodzic, będzie podawać tez mniej materiału w jednostce czasu. To powinno poprawić zespolenie zarówno warstw jak i obrysu z wypełnieniem. Nie musisz zmieniać dyszy do tego.

Te wieszaki muszą być sztywne? Jak nie to polecam TPU. Materiału obrysu przy druku w 235st nie da się rozerwać rękami.
Pozdrawiam,
Przemek

Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 315
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 10 sty 2020, 14:48

Dzięki za pomoc dziś wydrukuję sobie płytkę z w/w ustawieniami i zobaczymy.

Jedno pytanie co to jest ASA od DD , gdzie się go wykorzystuje i jakie parametry wymagane są do druku ??
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5379
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 946

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: dragonn » 10 sty 2020, 14:57

Zacznij od normalnego, dobrego PLA bo nigdy nie ogarniesz drukowania.
ASA jest bardzo podobne do ABS ale ciut bardziej wytrzymałe i bardziej odporne na warunki atmosferyczne.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 315
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 10 sty 2020, 15:07

Tak jak piszesz zacznę od normalnego PLA.
Mam tylko jedno pytanie, na przyszłość w sumie, czy z Anycubic można coś zrobić i poprawić z temperaturami pracy ??
Mam 260 max i 110 temperaturę stołu, czy te parametry są wystarczające do druku trudniejszych materiałów ??
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 2235
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 500

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: McKee » 10 sty 2020, 15:08

trike3 pisze:Zacznijmy od materiału.

Jaki filament kupić, jaki materiał i z jakiej firmy ?

Bardzo proszę o podpowiedź zrobię zakupy i zacznę eliminacje od jakości filamentu.

PLA, Szare, DevilDesign ew. Spectrum, ew Prusament.
Ew. może być jakiś inny kolor ale nie kupuj bialego i na razie nie kupuj innych materiałòw (na to będzie czas potem) dopuki dobrze nie opanujesz PLA.

PS: pojawił się wpis w międzyczasie: tak Anycubic ci wystarczy do innych materiałów też. Do ustabilizowania temperatur możesz zrobić PID-tuning, ale najpierw pokaż jakieś wydruki (zdjecia) i zdjęcia drukarki - ona w zasadzie po wyjęciu z pudełka powinna dobrze drukować.
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 5594
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
x 1470

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: FlameRunner » 10 sty 2020, 15:47

McKee pisze:pokaż jakieś wydruki (zdjecia) i zdjęcia drukarki

To chyba jakaś tajemnica jest. ;)
Abys
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 315
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 10 sty 2020, 16:15

Nie tajemnica dopiero wróciłem z pracy do domu :-D
Wydruk odkleił się przy lekkim dotknięciu palcem.
Na drugim rysunku odklejone 3 nitki obrysu.
Załączniki
IMG_5644.JPG
IMG_5643.JPG
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 315
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 10 sty 2020, 16:26

W tej chwili zdjęty materiał z drukarki.
Załączniki
IMG_5645.JPG
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 315
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 10 sty 2020, 16:44

Wydruk przy szerokości linii 0,3 wg wskazówki kolegi.
Temperatura przy PET 240 i stołu 70 stopni.
Na zdjęciu widać pierwszą warstwę i tak na prawdę mój problem.
Czyli nie łączą się linie wypełnienia z obrsem.
Załączniki
IMG_5646.JPG

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: shortdestiny i 3 gości