Anycubic i3 MEGA - poprawa wytrzymałości wydruków

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 6228
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
Drukarka: FFF, UV LCD
x 1897
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: FlameRunner » 10 sty 2020, 16:48

Żeby nie zostawić żadnych wątpliwości, wyrażę się krótko i brutalnie: to jest wydruk najzwyczajniej w świecie spierdolony.
Nie musisz wymieniać drukarki, nie musisz kupować żadnych specjalistycznych materiałów, a już na pewno nie musisz zmieniać metody druku.
Dla pewności kup dobry filament (ale nic wymyślnego, wybierz zwykły PLA lub PET-G renomowanego producenta) i trzeba będzie się pochylić nad profilem druku, ewentualnie coś naprawić/poprawić w samej drukarce.
dragonn, emartinelli
https://ocelot3d.pl/ | drukarnia 3D
Jest "filamentówka", jest "żywicówka", nawet jakiś skaner 3D się znajdzie – można się pobawić. :)
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 366
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 10 sty 2020, 17:15

Hmmm dobra wiadomość.
Tylko co dalej??
Zamówię PLA od DD, tylko gdzie na początek wpakować łapki ??
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 6228
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
Drukarka: FFF, UV LCD
x 1897
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: FlameRunner » 10 sty 2020, 17:17

Kroczek po kroczku, najpierw wydrukuj z nowego filamentu ten sam model na tej samej drukarce z tymi samymi ustawieniami.
Podstawowa zasada: jedna zmiana na raz.
https://ocelot3d.pl/ | drukarnia 3D
Jest "filamentówka", jest "żywicówka", nawet jakiś skaner 3D się znajdzie – można się pobawić. :)
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 366
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 10 sty 2020, 17:31

Ok. dziękuję za wytyczne, czekam na filament.
Tylko jedno pytanie tutaj wydruk PET, a będzie PLA co tutaj poprawić?
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 2443
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 653

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: McKee » 10 sty 2020, 19:15

Przede wszystkim zwiększ infil overlap - czyli o ile wypełnienie wchodzi na zwykłe ścianki.prawdopodobnie masz zero (tak to wygląda przynajmniej). Powinieneś mieć jakieś 20% (na początek).

Ew. Sprawdź czy nie masz wartości ujemnej ;)
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 366
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 10 sty 2020, 19:28

Mam 0.045 mm
Awatar użytkownika
trike3
Posty: 366
Rejestracja: 14 wrz 2017, 14:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Drukarka: Anycubic I3 Mega
x 3

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: trike3 » 10 sty 2020, 21:35

Wydruk PET 240 stopni, stół 70 stopni.
Zgodnie z zaleceniami szerokość lini ustawiłem na 0,3 przy dyszy 0,4.
Efekt jak widać
Załączniki
IMG_5648.JPG
Awatar użytkownika
McKee
Zasłużony
Posty: 2443
Rejestracja: 20 kwie 2016, 23:00
x 653

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: McKee » 12 sty 2020, 01:13

Z jakimi zaleceniami?
Nikt tego tu chyba nic takiego nie pisał?
Masz problem ze spajalnością warstw - to trzeba zwiększyć szerokość ścieżki a nie ją zmniejszać. Spokojnie możesz nawet 0,5mm ustawić.
Zale ważniejszy jest infill overlap -> ustaw procentowo 20%
I nie rób wielu zmian na raz. Jedna wystarczy.

PS.:znalazłem te 0.3mm - japim pisał - bzdura kompletna.
Motto na dziś: "How may I abuse you?"
Awatar użytkownika
japim
Posty: 322
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Reprapy x 3, E3 x 1
x 63
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: japim » 12 sty 2020, 01:28

Ja proponowałem zmniejszenie szerokości. Ale to było celem zwiększenia wypełnienia i wytrzymałości na poprawnych wydrukach a nie na złych.
Pozdrawiam,
Przemek

Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Awatar użytkownika
FlameRunner
Administrator
Posty: 6228
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Lokalizacja: Olsztyn
Drukarka: FFF, UV LCD
x 1897
Kontaktowanie:

Re: Potrzebna pomoc - poprawa wytrzymałości wydruków

Postautor: FlameRunner » 12 sty 2020, 11:15

Nie rozumiem.
https://ocelot3d.pl/ | drukarnia 3D
Jest "filamentówka", jest "żywicówka", nawet jakiś skaner 3D się znajdzie – można się pobawić. :)

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: sprzetowiec90 i 1 gość