To zrób po fragmencie, może nawet mógłbyś ustawić tak to na stole aby drukował się od początku ten problematyczny fragment obiektu - np. w Cura można "wsunąć" obiekt w stół i leci od warstwy jaka jest nad nim jako pierwsza, a zatrzymałbyś ewentualnie na kilku centymetrach aby nie drukować tego do końca.mata-on pisze:Ok, a może być kawałek? Te wydruki mają po 18h
Dziwne poszarpane części
- Adinfo
- Drukarz
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1097
- Rejestracja: 15 lis 2018, 12:54
- Lokalizacja: śląsk
- Drukarka: 2xDelta, MD-16, X1
- x 249
- Kontakt:
Re: Dziwne poszarpane części
Anycubic Delta Linear Plus
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
Prusa i3 Beer 0% Upgrade viewtopic.php?f=34&t=6395&p=106894#p106887
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 3
- Posty: 3204
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1578
Re: Dziwne poszarpane części
mozebyc inny model na ktorym problem sie objawia
Done is better than perfect.
- mata-on
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 9
- Posty: 78
- Rejestracja: 13 sty 2020, 07:42
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Anycubic 4max pro
- x 25
Re: Dziwne poszarpane części
Testy wykazały że na innym materiale jest okej... Tamten projekt na razie jest w zawieszeniu. Dziś drukowałem z tego samego materiału, jest niby lepiej ale zdarzają się artefakty jak poniżej. Braki filamentu, dziurki w niektórych miejscach... Jakieś sugestie, pomysły?
Dla ciekawości DD Red temperatura optymalna 210stopni.
Dla DD Hot Red (o wiele gorzej z niego wychodzi) 200stopni. Pod spodem efekty.
Dla ciekawości DD Red temperatura optymalna 210stopni.
Dla DD Hot Red (o wiele gorzej z niego wychodzi) 200stopni. Pod spodem efekty.
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 2
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 sty 2020, 16:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: Anet A6
- x 1
Re: Dziwne poszarpane części
Nie chcę tu zgrywać specjalisty od druku, bo sam od niedawna się w to bawię, ale miałem niedawno taką sytuację, że czasem miałem straszne dziury w wydruku, aż przypominał gąbkę.
Część wydruku, np. 1cm często wychodziła idealnie, po czym robiły się takie dziury, że efekt wyglądał jak pianka.
Próbowałem zwiększać temperaturę i to trochę pomagało, ale nie do końca. Próbowałem też innych filamentów i czasem pomagało na jakiś czas, po czym znów problem wracał. Ogólnie to bywała poprawa, ale wciąż kręciłem się wokół tego samego problemu.
Nie zauważyłem też żadnych zależności - po prostu losowo raz działało a raz nie. Co ciekawe, to zawsze dobrze wychodziła mi wieża temperatur, ale jej nie ciąłem sam, tylko używałem gotowego gcode'a - więc ustawienia w slicerze mają tu jakiś wpływ.
W końcu wymieniłem dyszę na nową i od tamtej pory było idealnie. Gdy wróciłem na próbę do starej dyszy, powrócił ten sam problem.
A co do filamentów, to sam tego jeszcze nie doświadczyłem, ale wiem już, że przy złym przechowywaniu mogą być problemy, wtedy np. "Czerwony XYZ" i "Niebieski XYZ" będą działać całkiem inaczej - mimo, że nowe są takie same.
Teraz jestem w pracy i nie mam zdjęć moich pianek ale gdyby ktoś potrzebował to mogę później dorzucić.
Część wydruku, np. 1cm często wychodziła idealnie, po czym robiły się takie dziury, że efekt wyglądał jak pianka.
Próbowałem zwiększać temperaturę i to trochę pomagało, ale nie do końca. Próbowałem też innych filamentów i czasem pomagało na jakiś czas, po czym znów problem wracał. Ogólnie to bywała poprawa, ale wciąż kręciłem się wokół tego samego problemu.
Nie zauważyłem też żadnych zależności - po prostu losowo raz działało a raz nie. Co ciekawe, to zawsze dobrze wychodziła mi wieża temperatur, ale jej nie ciąłem sam, tylko używałem gotowego gcode'a - więc ustawienia w slicerze mają tu jakiś wpływ.
W końcu wymieniłem dyszę na nową i od tamtej pory było idealnie. Gdy wróciłem na próbę do starej dyszy, powrócił ten sam problem.
A co do filamentów, to sam tego jeszcze nie doświadczyłem, ale wiem już, że przy złym przechowywaniu mogą być problemy, wtedy np. "Czerwony XYZ" i "Niebieski XYZ" będą działać całkiem inaczej - mimo, że nowe są takie same.
Teraz jestem w pracy i nie mam zdjęć moich pianek ale gdyby ktoś potrzebował to mogę później dorzucić.
mata-on
- morf
- Drukarz
- Postów w temacie: 3
- Posty: 3204
- Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
- Drukarka: Reprapy, Prusa MK3S
- x 1578
Re: Dziwne poszarpane części
Otoż nawet przechowywane tak samo (poprawnie,niepoprawnie) różne kolory filamentów (tego samego typu) nawet od tego samego producenta moga zachowywac sie inaczej.kolenda pisze:
A co do filamentów, to sam tego jeszcze nie doświadczyłem, ale wiem już, że przy złym przechowywaniu mogą być problemy, wtedy np. "Czerwony XYZ" i "Niebieski XYZ" będą działać całkiem inaczej - mimo, że nowe są takie same.
.
Domieszki,barwniki wpływają na zachowanie materialu m.in temperature druku.
ProTip: Bialy czesto jest wredny
Done is better than perfect.
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 8909
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5842
- Kontakt:
Re: Dziwne poszarpane części
Drukuję z Bright Yellow, Red i HotRed (PLA) hurtowo pewne podkładki.mata-on pisze:Dla ciekawości DD Red temperatura optymalna 210stopni.
Dla DD Hot Red (o wiele gorzej z niego wychodzi) 200stopni.
Miewam podobne problemy i są one efektem przyfajczonej (czyt. starej) rurki PTFE w głowicy. Co ciekawe - problem u mnie występuje tylko w Zmorpchach.
I faktycznie jak rozbieram głowicę to rurka jest czarna a głowica w środku uwalona kleistą mazią. Po wyczyszczeniu jednego i wymianie drugiego dalej drukuje poprawnie.
mata-on
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
-
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 2
- Posty: 15
- Rejestracja: 10 sty 2020, 16:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Drukarka: Anet A6
- x 1
Re: Dziwne poszarpane części
Daj znać czy pomogło, dla potomnychmata-on pisze:Zmienię dyszę i zobaczymy czy się poprawi
- Gmeracz
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 1
- Posty: 266
- Rejestracja: 03 lut 2017, 09:56
- Lokalizacja: UK
- Drukarka: ANYCUBIC Kossel Plus
- x 61
- Kontakt:
Re: Dziwne poszarpane części
Sugeruję skupić się najpierw na podawaniu filamentu. Ogólnie drukarka ładnie klei linie, a przerwy mogą wynikać ze złej pracy ekstruzji.
Sprawdź ekstruder, radełko i jego czystość. Wykonaj kalibrację i przeliczenie kroków ekstrudera. Do tego musisz mieć pewność, że rurka ekstrudera nie rusza się w końcówkach. Jeżeli nie masz pewności co do siły sprężyny ekstrudera, możesz pod sprężynę dać małą metalową podkładkę.
Co do głowicy to już wyżej było. Dodam, że połowa moich problemów kiedyś zniknęła, gdy kupiłem porządne dysze:
https://static.e3d-online.com/media/cat ... o/solo.jpg
Chińskie to masowo tłuczone dziadostwo, często w garażo-podobnych manufakturach.
Apropos wież temeratury - sama wieża nie pokaże ci problemów z drukowaniem. Często mały (wąski) element drukuje się dobrze, a problem wyłazi, gdy puścisz coś płaskiego, o większej powierzchni poziomej. Powstają np. fale Dunaju...
Sprawdź ekstruder, radełko i jego czystość. Wykonaj kalibrację i przeliczenie kroków ekstrudera. Do tego musisz mieć pewność, że rurka ekstrudera nie rusza się w końcówkach. Jeżeli nie masz pewności co do siły sprężyny ekstrudera, możesz pod sprężynę dać małą metalową podkładkę.
Co do głowicy to już wyżej było. Dodam, że połowa moich problemów kiedyś zniknęła, gdy kupiłem porządne dysze:
https://static.e3d-online.com/media/cat ... o/solo.jpg
Chińskie to masowo tłuczone dziadostwo, często w garażo-podobnych manufakturach.
Apropos wież temeratury - sama wieża nie pokaże ci problemów z drukowaniem. Często mały (wąski) element drukuje się dobrze, a problem wyłazi, gdy puścisz coś płaskiego, o większej powierzchni poziomej. Powstają np. fale Dunaju...
mata-on
// użytkownik zbanowany permanentnie
- mata-on
- Konto z ograniczeniami
- Postów w temacie: 9
- Posty: 78
- Rejestracja: 13 sty 2020, 07:42
- Lokalizacja: Kraków
- Drukarka: Anycubic 4max pro
- x 25
Re: Dziwne poszarpane części
Dobra jestem po testach... Konkretne wnioski.
1. Miałem gdzieś przytkaną dysze/głowicę, chciałem wymienić filament ostatnio i nie szło go ręką popchać nawet. Radełko rzeźbiło i strzelało filamentem, nie pomagało nawet zwiększenie docisku. Postanowiłem że zmienię cały Hot end. Anycubic daje zapasowy w zestawie z drukarką. Rozebrałem, wyczyściłem radełko i zamontowałem nowy zestaw.
Rurka ptfe była w idealnym stanie. Nawiązując do wymiany filamentu, moim zdaniem najlepiej to zrobić w sposób, że ucinamy kawałek za ekstruderem i pozwalamy mu przelecieć do końca. Jeśli chcemy szarpać energicznie na rozgrzanym popychając wcześniej do dołu ręką może się zdarzyć że tak czy siak coś tam odpadnie i przyblokuje.
2. Czyścik do filamentu obowiązkowy. Wcześniej go nie używałem.
3. Najlepiej kupić oryginalną dysze ale to już panowie wcześniej polecali i pisali. Ja narazie drukuję na tej oryginalnej z drugiego Hot end-u.
4. Radełko skręcone na jak najlżejszy docisk. Filament leci płynnie i w prostopadłej linii do dołu, do stołu drukarki.
Poniżej fotki druku po wymianie.
Warstwa 0.2mm
Temperatura 200 stopni
Prędkość 50mm/s
Ruch jałowy 60mm/s
Są tam jeszcze jakieś małe niedociągnięcia na górze i dole ale to można dopracować już w slicerze i ścieżkach cięcia modelu.
1. Miałem gdzieś przytkaną dysze/głowicę, chciałem wymienić filament ostatnio i nie szło go ręką popchać nawet. Radełko rzeźbiło i strzelało filamentem, nie pomagało nawet zwiększenie docisku. Postanowiłem że zmienię cały Hot end. Anycubic daje zapasowy w zestawie z drukarką. Rozebrałem, wyczyściłem radełko i zamontowałem nowy zestaw.
Rurka ptfe była w idealnym stanie. Nawiązując do wymiany filamentu, moim zdaniem najlepiej to zrobić w sposób, że ucinamy kawałek za ekstruderem i pozwalamy mu przelecieć do końca. Jeśli chcemy szarpać energicznie na rozgrzanym popychając wcześniej do dołu ręką może się zdarzyć że tak czy siak coś tam odpadnie i przyblokuje.
2. Czyścik do filamentu obowiązkowy. Wcześniej go nie używałem.
3. Najlepiej kupić oryginalną dysze ale to już panowie wcześniej polecali i pisali. Ja narazie drukuję na tej oryginalnej z drugiego Hot end-u.
4. Radełko skręcone na jak najlżejszy docisk. Filament leci płynnie i w prostopadłej linii do dołu, do stołu drukarki.
Poniżej fotki druku po wymianie.
Warstwa 0.2mm
Temperatura 200 stopni
Prędkość 50mm/s
Ruch jałowy 60mm/s
Są tam jeszcze jakieś małe niedociągnięcia na górze i dole ale to można dopracować już w slicerze i ścieżkach cięcia modelu.
kolenda