Nierówne warstwy

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
blitzpl1
Posty: 13
Rejestracja: 05 sty 2020, 16:10

Re: Nierówne warstwy

Postautor: blitzpl1 » 12 maja 2020, 19:45

Pozwolę sobie odświeżyć temat - problem nadal aktualny :? .
Załączniki
IMG-3593.JPG
IMG-3592.JPG
Awatar użytkownika
Abys
Posty: 425
Rejestracja: 09 lut 2019, 19:19
Lokalizacja: Szczecin
Drukarka: Ender 3 MKS Gen L V1
x 174

Re: Nierówne warstwy

Postautor: Abys » 12 maja 2020, 20:38

Sprawdź czy filament idzie równo w ekstruderze, czy nie masz luzu na głowicy.
Jakiego filamentu używasz? Sprawdź w kilku miejscach wymiary.
Awatar użytkownika
blitzpl1
Posty: 13
Rejestracja: 05 sty 2020, 16:10

Re: Nierówne warstwy

Postautor: blitzpl1 » 13 maja 2020, 10:25

Filament według mnie idzie równo, głowica przykręcona, jeśli chodzi o filament to głównie używam printme, rosa3d, F3D. Na printme (pomarańczowa kostka ze zdjęcia) ustawiłem średnicę filamentu 1.71. Bez różnicy niestety. Dziwne, męczę się z tym już kilka tygodni :shock: .
Awatar użytkownika
japim
Posty: 272
Rejestracja: 12 lis 2019, 14:15
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: Reprapy x 3, E3 x 1
x 45
Kontaktowanie:

Re: Nierówne warstwy

Postautor: japim » 13 maja 2020, 14:33

A co do tej pory zmieniłeś?

Powiedziałeś, że bije zębatka osi X. Wymieniłeś ją? Paski zębate napięte? Jak struna czy mniej?
Paski na wydruku masz dookoła czy tylko na jednej osi?
Jakie masz ustawienia przyspieszenia i zrywu (accel i jerk) 2500/20? I czy próbowałeś zmieniać wartości?
Próbowałeś drukować dużo szybciej (np 100mm/sek) lub dużo wolniej (20mm/sek)?
Czy masz skarpetę na bloku grzewczym głowicy?
Czy używasz z-hop?
Czy masz włączony auto level?
Czy jak zadajesz ekstruzję to filament z dyszy wypływa równo pionowo czy "idzie bokiem" i podwija się?

Wydrukuj testową kostkę 40x40 w trybie wazy.
Pozdrawiam,
Przemek

Moje projekty 3D: https://www.thingiverse.com/Japim/designs
Aktualne projekty modelarskie: https://www.rcgroups.com/forums/member.php?u=174992
Awatar użytkownika
blitzpl1
Posty: 13
Rejestracja: 05 sty 2020, 16:10

Re: Nierówne warstwy

Postautor: blitzpl1 » 14 maja 2020, 10:35

Do tej pory zmieniłem: wszystkie prowadnice liniowe, wszystkie łożyska na Misumi,silniki XY,zębatki XY, dysza na e3d 0.4. Z paskami próbowałem różnie, luźno, za mocno napięte i skończyło się na coś pomiędzy. Paski na wydruku są dookoła. Przyśpieszenie 500, mam włączone Junction Deviation i ustawione standardowo tak jak było w configu na 0.1mm. Zmieniałem tylko ustawienia akceleracji - przy JD nic nie ruszałem. Nie mam skarpety na bloku.Używam z-hop.Auto level mam póki co wyłączony z tego powodu ,że drukuje na szkle i czujnik go nie wykrywa. Filament z dyszy wychodzi przeważnie równo pionowo ale zdarza się ,że się podwinie (zakładam ,że przez jakieś przyklejone pozostałości po filamencie na dyszy).Prędkości druku i kostka w trybie wazy na zdjęciu poniżej.Pod dobrym kątem ta kostka wygląda równo ale trochę trzeba się naszukać. Ach ta Anet :D
Załączniki
IMG-3598.JPG
IMG-3597.JPG

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość