Ubytki na ściankach - Ender 3

Jakość druku Cię nie zadowala?
snkrstx
Posty: 7
Rejestracja: 25 kwie 2020, 16:25

Ubytki na ściankach - Ender 3

Postautor: snkrstx » 25 kwie 2020, 17:04

Hej, męczę się już 4 dni więc to chyba odpowiednia chwila aby się przełamać i zapytać o to na forum. A więc mam problem z drukiem konkretnego modelu, jest to skrzydło od samolotu który ma kiedyś tam w dalekiej przyszłości latać. Ścianki są bardzo wąskie, model jest dość lekki. Najważniejsze aby był szczelny, niestety u mnie nie jest. Pojawiają się dziwne ubytki na ściankach, przedstawione na zdjęciach. Dodatkowo sam przedmiot nie wygląda najlepiej tak jakbym chciał aby wyglądał.

Drukarka: Ender 3 Pro
Slicer: Cura
Temperatura druku: 205-220 stopni (cały czas szukam właściwej z nadzieją na poprawę jakości)
Grzanie stołu: 55 stopni
Filament PLA

Gcode oraz projekt: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

Ustawienia w Cura: https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing

O ile ten nadmiar materiału moge usunac sobie papierkiem sciernym to ubytkow niestety nie uzupełnie, dlatego chciałbym je zniwelować.

94431733_2578293145725652_4445178460008087552_n.jpg

94261903_1588153871342850_8413841469734912000_n.jpg

95017329_894985544352027_1954292978189074432_n.jpg

94443367_229190414956299_5790160933472960512_n.jpg

94622935_2795237177269019_5915664473477087232_n.jpg


Dzięki za ewentualną pomoc
Ostatnio zmieniony 25 kwie 2020, 17:18 przez snkrstx, łącznie zmieniany 1 raz.
mcxmcx
Posty: 1324
Rejestracja: 09 kwie 2017, 21:32
x 105

Re: Ubytki na ściankach - Ender 3

Postautor: mcxmcx » 25 kwie 2020, 17:05

Masz duże braki w ekstruzji, to się nadaje do kalibracji.
snkrstx
Posty: 7
Rejestracja: 25 kwie 2020, 16:25

Re: Ubytki na ściankach - Ender 3

Postautor: snkrstx » 25 kwie 2020, 17:08

Kurcze nie wymieniałem ekstrudera, kalibrowany już był co prawda jakiś czas temu lecz przy żadnym druku oprócz skrzydła problem ten nie występował. No nic może faktycznie spróbuje go kalibrować
(a ostatnim czasy drukowałem dość sporo i wydruki wychodziły bardzo zadowalająco)
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5531
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1019

Re: Ubytki na ściankach - Ender 3

Postautor: dragonn » 25 kwie 2020, 17:10

czy to jest jakiś model stąd https://3dlabprint.com/shop/ ? Czy postępujesz zgodnie z instrukcją i ustawieniami według ich zaleceń?
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
snkrstx
Posty: 7
Rejestracja: 25 kwie 2020, 16:25

Re: Ubytki na ściankach - Ender 3

Postautor: snkrstx » 25 kwie 2020, 17:15

Tak dokładnie jest to projekt z 3dlabprint, postępuje zgodnie z instrukcjami. Niestety tnę w Cura gdzie trochę niejasno te ustawienia są przedstawione, lecz według mnie i tak ustawiłem wszystko zgodnie z zaleceniami.
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5531
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1019

Re: Ubytki na ściankach - Ender 3

Postautor: dragonn » 25 kwie 2020, 17:26

Sprawdź tą kalibrację eksteuder ale dam głowę że to nie to. Próbowałeś podbić temperaturę wydruku? Albo zmniejszyć odległość retrakcji.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
snkrstx
Posty: 7
Rejestracja: 25 kwie 2020, 16:25

Re: Ubytki na ściankach - Ender 3

Postautor: snkrstx » 25 kwie 2020, 17:29

Próbowałem nawet przy 230 stopniach i ciężko dojrzeć się różnicy, aktualnie leci na 205 i zobaczymy co z tego będzie. Z retrakcja faktycznie będę próbował kombinować no bo nic innego mi nie zostało. Chociaż takie pytanie nasunęło się przy okazji, czy może być to wina słabego jakościowo filamentu? Drukuje na colorfill, nie miałem wcześniej z nim problemów lecz jak wiadomo opinie są podzielone.
snkrstx
Posty: 7
Rejestracja: 25 kwie 2020, 16:25

Re: Ubytki na ściankach - Ender 3

Postautor: snkrstx » 25 kwie 2020, 17:32

A z odległością retrakcji było tak, początkowo ustawiona na 4,5mm. Wydruk dość dziurawy. Zjechałem na 3 no i według mnie coś tam się poprawiło lecz nadal w niektórych miejscach zaczęły występować braki. Myślisz aby zjechać jeszcze niżej?
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Posty: 5531
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1019

Re: Ubytki na ściankach - Ender 3

Postautor: dragonn » 25 kwie 2020, 17:34

Moim zdaniem takie wydruki, gdzie są pojedyncze ściany itp. najlepiej drukować na materiałach o naturalnych kolorach, bez barwników. Nie dość że mają najlepsze właściwości mechaniczne to do tego najlepiej się drukują.
I tak, może być to winna filamentu, pamiętaj że normalny wydruk maskuje bardzo dużo niedociągnięć np. jak przy 3 obrysach na początku na najbardziej wewnętrznym zabraknie filamentu to nawet nie zauważysz. A tutaj każde niedociągnięcie po retrakcji jest od razu widoczne.

EDIT

Tak, próbuj niżej. Ja u siebie rzadko wychodzę z retrakcją powyżej 2.5mm. A dodatkowo im mniejszy, wolniejszy wydruk tym mniej faktycznej retrakcji jest potrzebne.
LUME PRO - mody: E3D Lite6 w bowden + Titan, silniki 42BYGHM809
snkrstx
Posty: 7
Rejestracja: 25 kwie 2020, 16:25

Re: Ubytki na ściankach - Ender 3

Postautor: snkrstx » 25 kwie 2020, 17:42

Faktycznie tego nie przemyślałem, niestety nie miałem jeszcze czasu zagłębiać się w filamenty i nie wiem które firmy oferują dobre jakościowo materiały, lecz zaraz siądę i na spokojnie poczytam. No chyba że masz jakąś wskazówkę od Siebie i jesteś w stanie polecić dobrą firmę z dobrym stosunkiem ceny do jakości.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości