Vref jakie korzyści

Jakość druku Cię nie zadowala?
xqz
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 46
Rejestracja: 28 lis 2019, 00:01
x 1

Vref jakie korzyści

Post autor: xqz »

Cześć.

Jakie są korzyści z ustawiania vref? Powinno być jak najwyższe czy jak najniższe bo znalazłem sprzeczne informacje w Google.

Silniki w zamkniętej obudowie przy 40°C i już trwającym 5h wydruku nagrzały się do ok. 75°C. To dużo?
img_thermal_1588025381760.jpg
img_thermal_1588025295940.jpg
img_thermal_1588025308834.jpg
I jeszcze jedno pytanie.
Jak drukować nylon? Mam nylon od printme pa12. Drukuje na 260°C/105°C na szybie z naniesionym needit liquid w zamkniętej komorze w 40°C. Raftem 1.5cm. Wydruk i tak się mocno podwija. Cóż jeszcze można zrobić żeby nie podwijał? :eek:
IMG_20200428_003529.jpg
IMG_20200428_003532.jpg
Awatar użytkownika
dragonn
Zasłużony
Postów w temacie: 1
Posty: 6384
Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
Lokalizacja: Opole
Drukarka: LUME
x 1455

Re: Vref jakie korzyści

Post autor: dragonn »

xqz pisze:Cześć.

Jakie są korzyści z ustawiania vref? Powinno być jak najwyższe czy jak najniższe bo znalazłem sprzeczne informacje w Google.

Silniki w zamkniętej obudowie przy 40°C i już trwającym 5h wydruku nagrzały się do ok. 75°C. To dużo?
[/attachment]
:roll: :roll:
za pomocą vref ustawiasz ile prądu dostają silniki krokowe, specyfikację ich masz? No i oczywiście im więcej prądu na silnik tym większy moment i tym większą masę można ruszać i szybciej (ale szybkość nie skaluje się liniowo przez tzw. BackEMF, jest pewna maksymalna granica).
Tak że nie powinno się w ogóle mówić że "ustawiam vref" tylko "ustawiam prąd którym zasilany będzie silnik krokowy", vref to sprawa drugorzędna bo zależnie od tego jakie masz stepsticki ta sama wartość prądu odpowiada innej wartości prądu. Z tego powód zawsze opieprzam ludzi którzy podają że ustawili takie i takie vref albo podają żeby takie ustawić jeszcze czasem nawet nie podając jaki stepstick mają.... :thumbdown:
Co do temperatury silników, moim zdaniem jak na zamknięta komorę to jest jeszcze okej, ale wyżej nie idź 80-90 C to moim zdaniem granica. Ale jak dźwigniesz temperaturę w komorze to pójdzie wyżej, tak że warto pomyśleć o jakimś chłodzeniu silników. Jeszcze jest kwestia dokładności pomiaru tak jak to zrobiłeś, ta metoda nie jest zbyt dokładna jeśli nie kalibrujesz z jakiej powierzchni mierzysz ;).

A co do Nylonu, po pierwsze - 40C to nie jest dużo w komorze, ale najpierw zamień w needit na zwykłej klej w sztyfcie (najlepiej sprawdza się ten skotch czy jak mu tam jest). To jest jedyne co dobrze trzyma nylon.
Awatar użytkownika
TDI-CAD
Postów w temacie: 1
Posty: 1547
Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
x 569

Re: Vref jakie korzyści

Post autor: TDI-CAD »

Trzeba pamiętać, że ze wzrostem temperatury rośnie rezystancja i spada moment obrotowy. Standardowo drut miedziany ma wytrzymałość lakieru 160C. Silniki mające 80C na obudowie będą miały do 120C na uzwojeniu. Moment obrotowy podawany jest w RT czyli coś ok 20C, czyli coś około 60C na uzwojeniu. Przyrost temperatury na uzwojeniu o około 60C ma znaczny wpływ na moment obrotowy.
xqz
Konto z ograniczeniami
Postów w temacie: 2
Posty: 46
Rejestracja: 28 lis 2019, 00:01
x 1

Re: Vref jakie korzyści

Post autor: xqz »

No to nie będę się bawił tym prądem. Spróbuję za to klej. Dzięki.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kalibracja, problemy”