Cześć.
Jakie są korzyści z ustawiania vref? Powinno być jak najwyższe czy jak najniższe bo znalazłem sprzeczne informacje w Google.
Silniki w zamkniętej obudowie przy 40°C i już trwającym 5h wydruku nagrzały się do ok. 75°C. To dużo?
I jeszcze jedno pytanie.
Jak drukować nylon? Mam nylon od printme pa12. Drukuje na 260°C/105°C na szybie z naniesionym needit liquid w zamkniętej komorze w 40°C. Raftem 1.5cm. Wydruk i tak się mocno podwija. Cóż jeszcze można zrobić żeby nie podwijał?
Vref jakie korzyści
- dragonn
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 6384
- Rejestracja: 12 gru 2016, 21:50
- Lokalizacja: Opole
- Drukarka: LUME
- x 1455
Re: Vref jakie korzyści
xqz pisze:Cześć.
Jakie są korzyści z ustawiania vref? Powinno być jak najwyższe czy jak najniższe bo znalazłem sprzeczne informacje w Google.
Silniki w zamkniętej obudowie przy 40°C i już trwającym 5h wydruku nagrzały się do ok. 75°C. To dużo?
[/attachment]
za pomocą vref ustawiasz ile prądu dostają silniki krokowe, specyfikację ich masz? No i oczywiście im więcej prądu na silnik tym większy moment i tym większą masę można ruszać i szybciej (ale szybkość nie skaluje się liniowo przez tzw. BackEMF, jest pewna maksymalna granica).
Tak że nie powinno się w ogóle mówić że "ustawiam vref" tylko "ustawiam prąd którym zasilany będzie silnik krokowy", vref to sprawa drugorzędna bo zależnie od tego jakie masz stepsticki ta sama wartość prądu odpowiada innej wartości prądu. Z tego powód zawsze opieprzam ludzi którzy podają że ustawili takie i takie vref albo podają żeby takie ustawić jeszcze czasem nawet nie podając jaki stepstick mają....
Co do temperatury silników, moim zdaniem jak na zamknięta komorę to jest jeszcze okej, ale wyżej nie idź 80-90 C to moim zdaniem granica. Ale jak dźwigniesz temperaturę w komorze to pójdzie wyżej, tak że warto pomyśleć o jakimś chłodzeniu silników. Jeszcze jest kwestia dokładności pomiaru tak jak to zrobiłeś, ta metoda nie jest zbyt dokładna jeśli nie kalibrujesz z jakiej powierzchni mierzysz .
A co do Nylonu, po pierwsze - 40C to nie jest dużo w komorze, ale najpierw zamień w needit na zwykłej klej w sztyfcie (najlepiej sprawdza się ten skotch czy jak mu tam jest). To jest jedyne co dobrze trzyma nylon.
- TDI-CAD
- Postów w temacie: 1
- Posty: 1547
- Rejestracja: 19 kwie 2016, 19:27
- Lokalizacja: Wrocław
- Drukarka: K1C, Gate 1 fiber
- x 569
Re: Vref jakie korzyści
Trzeba pamiętać, że ze wzrostem temperatury rośnie rezystancja i spada moment obrotowy. Standardowo drut miedziany ma wytrzymałość lakieru 160C. Silniki mające 80C na obudowie będą miały do 120C na uzwojeniu. Moment obrotowy podawany jest w RT czyli coś ok 20C, czyli coś około 60C na uzwojeniu. Przyrost temperatury na uzwojeniu o około 60C ma znaczny wpływ na moment obrotowy.