Tarantula Tevo Pro-Problemy z wydrukami

Jakość druku Cię nie zadowala?
Coatl1987
Posty: 2
Rejestracja: 23 sty 2020, 10:54

Tarantula Tevo Pro-Problemy z wydrukami

Postautor: Coatl1987 » 04 maja 2020, 16:10

Witam wszystkich.

Jest to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość :D

Tak jak w tytule posiadam drukarkę Tevo Tarantula Pro. Drukarkę mam już od kilku miesięcy i powoli dochodzę do ładu z ustawieniami ale mam też kilka problemów z którymi poradzić sobie nijak nie potrafię póki co więc postanowiłem zapytać... Otóż chciałem na własny użytek wydrukować sobie i domownikom maski w związku z zaistniałą sytuacją (COVID-19) ale moje wydruki są dla mnie wysoce niezadowalające, mianowicie...
1. Na powierzchni wydruku pojawiają się kropelki filamentu (wygląda to jak takie małe kuleczki co tworzą się na dresach :D )
95566171_164802171591697_7852069393914658816_n.jpg

95683837_609533042984721_2734027652074569728_n.jpg

2. Pobieram projekt z thingiverse.com i jak wół pisze tam że druk nie wymaga podpór ale mimo wszystko te części które mają "wisieć" są nadlewane i nierówne...
96378821_568270283830285_3547725814940303360_n.jpg

95658609_251212812599559_2392047194732494848_n.jpg

3. Do całości problemów dochodzi jeszcze fakt że jak drukuję z "ramką", tratwą lub tylko "brimem" to płaskie części wydruku na krawędziach potrafią się podwinąć lub w przypadku rzeczonej "ramki" pofalować pomiędzy warstwami...

Teraz troszkę parametrów...
Drukuję na szkle (4mm) w temp. 208 głowica/70 stół (na początku) i 80 przez resztę wydruku. Jeżeli ktoś jest ciekaw "czemu tak dużo"... Takie temperatury jak dotąd pozwalają mi na 95% "udanych" wydruków tj. takich które zostają na stole podczas całego wydruku :p
Slicer: Cura 4.6.0
Projekty: Cudze :D
Filament: PLA (PlastSpaw)

Kilkukrotnie szukałem rozwiązań moich problemów ale zwykle kończyły się "odezwiesz się na priv to ci wyjaśnię" a dotąd nie pisałem na żadnym forum bo chciałem poradzić sobie z tym sam (duma rzecz piękna ale problematyczna :D ).

W związku z powyższym, chowając dumę tam gdzie światła jest mniej, uniżenie proszę o pomoc/ podpowiedzi co zrobić i z góry dziękuję za pomoc wszelką.
jakubperson
Posty: 70
Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
x 7

Re: Tarantula Tevo Pro-Problemy z wydrukami

Postautor: jakubperson » 04 maja 2020, 19:42

Hmy... Te kulki przypominają mi to https://www.youtube.com/watch?v=Hvw3DrVAeTA.
Supporty możesz lekkie dać, nie zaszkodzi :-).
Coatl1987
Bulbulator
Posty: 44
Rejestracja: 04 gru 2019, 20:10
Drukarka: Ender 3 pro
x 16

Re: Tarantula Tevo Pro-Problemy z wydrukami

Postautor: Bulbulator » 04 maja 2020, 20:31

Według mnie te kropki to szew w losowych miejscach.
Awatar użytkownika
Zepco
Posty: 1231
Rejestracja: 25 kwie 2017, 22:23
Lokalizacja: Kielce
Drukarka: PRUSA i3 MK2S
x 204

Re: Tarantula Tevo Pro-Problemy z wydrukami

Postautor: Zepco » 04 maja 2020, 22:13

80 st dla PLA to zdecydowanie za dużo dlatego dół się podwija. 60 st to maks, zwykle 55 wystarczy.
Nawet jak się nie podwinie to pierwsze warstwy będą brzydkie.
Prusa i3 MK2S
Anet A8 - po wydrukach usztywniających (w trakcie profilowania)
3DGence One
Coatl1987
Posty: 2
Rejestracja: 23 sty 2020, 10:54

Re: Tarantula Tevo Pro-Problemy z wydrukami

Postautor: Coatl1987 » 04 maja 2020, 22:34

Supporty możesz lekkie dać, nie zaszkodzi :-).
To można ich grubość jakoś ustawić?! Ja dotąd albo miałem suport albo nie i efekt był taki że z gwintów musiałem mozolnie je wycinać nie bez ofiar w palcach... A za filmik oczywiście dziękuję... :D
80 st dla PLA to zdecydowanie za dużo dlatego dół się podwija. 60 st to maks, zwykle 55 wystarczy.
Nawet jak się nie podwinie to pierwsze warstwy będą brzydkie.
Problem w tym że przy mniejszej temperaturze wydruk się odkleja... Co do pierwszej warstwy to poradziłem sobie zmniejszeniem, o połowę względem całości, prędkości druku na pierwszej warstwie i nawet pomimo, że nie jest to "lity" plastik i widać w nim włókna to jest idealnie gładki... jak szkło :D Problem z podwijaniem się tratwy czy obwódek jest na kilku rożnych temperaturach (nie używam też żadnego środka żeby zwiększyć adhezję) co sprawdziłem doświadczalnie... Próbowałem gradować co 5st stół i wyszło na to że najlepsza przywieralność jest przy pierwszej warstwie na 80st a potem 65-70st... oryginalnie miałem podkładkę adhezyjną ale się zepsuła (nie bez mojej pomocy) więc teraz mam szkło... Generalnie piszą w internetach, że temperatura na szkle powinna być o 10st większa niż bez a to patrząc na ustawienia domyślne pla wychodzi jak w pysk strzelił 65st +/- 5st...
Awatar użytkownika
vux69
Posty: 47
Rejestracja: 22 mar 2020, 17:05
Drukarka: Anycubic 4max pro
x 14

Re: Tarantula Tevo Pro-Problemy z wydrukami

Postautor: vux69 » 04 maja 2020, 23:37

Hey koledzy mają rację, to są szwy (walczę z nimi od jakiegoś czasu z większym czy mniejszym sukcesem), oraz temperatura stołu, borykałem się bardzo długo z podwijającym się wydrukiem aż ustawiłem na 55 stopni i problem sam znikł. Warto pokombinować z temperaturami ekstrudera na pierwszej warstwie i z przepływem filamentu, zauważyłem też że prędkość powrotu po retrakcji też ma na to jakiś wpływ, warto użyć komendy "M206" w kodzie startowym. A jeśli chodzi o szwy jest taka opcja ukrywania ich, wtedy są chyba drukowane w narożnikach tutaj jest link z którego możesz się wiele dowiedzieć na ten temat https://www.th3dstudio.com/knowledgebas ... eshooting/ , "Blobs and Zits". Zwyczajnie nie chce powtarzać tego co jest tam napisane, jedynie dodam że im częstsze zmiany prędkości na obrysach tym więcej tego się pojawi i będzie wyraźniejsze. Ogólnie temat rzeka, masa ustawień ma na to wpływ najlepiej zrobisz jak poświęcisz odrobinę czasu i materiału na testy, testy warto robić na walcu albo czymś podobnym bo na owalnych wydrukach problem jest widoczny najlepiej. Poruszę jeszcze temat podpór, aby wydruki wychodziły ładne w takich zwisach musi być bardzo dobre chłodzenie. Pozdrawiam
Yaros
Posty: 3
Rejestracja: 16 mar 2020, 11:17
x 2

Re: Tarantula Tevo Pro-Problemy z wydrukami

Postautor: Yaros » 05 maja 2020, 00:09

Coatl1987 pisze:Problem w tym że przy mniejszej temperaturze wydruk się odkleja...

Odtłuszczałeś dokładnie szkło przed drukiem? Spróbuj jeszcze ze środkiem adhezyjnym, np. klej UHU w sztyfcie i niższą temperaturą.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości