PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
ethanak
Posty: 85
Rejestracja: 28 cze 2018, 19:33
Drukarka: Anet A8
x 1

PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Postautor: ethanak » 21 maja 2020, 17:18

Helo!

Problem następujący: filament F3D PLA+, szyba + NeedIt, stół na 60° pierwsza warstwa, reszta na 40 (tak drukuję ze zwykłego PLA), dysza 200°. Drukuje się bardzo pięknie, tyle że po zakończeniu wydruk jest przyspawany do szyby i nie da się odkleić (po dwóch godzinach leżenia zdjętej szyby na stole udało mi się jakoś odkleić małą wydrukowaną śrubkę bez jej połamania i potłuczenia szyby).

Co robię źle? Ewentualnie czego użyć zamiast NeedIta? Pierwszy raz próbuję PLA+...

Drukarka Anet A8 z przerobioną osią Y, nadmuch Spriya (jeśli to ważne).
Awatar użytkownika
morf
Posty: 1415
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 435

Re: PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Postautor: morf » 21 maja 2020, 17:21

Moze po prostu za bardzo wprasowujesz 1 warstwe w szklo?

Sprobuj zmoczyc wodą, te kleje sa zazwyczaj latwo rozpuszczalne w wodzie.
Lub popsikac tzn zmrozic (jesli masz) sprezonym gazem w puszce (celowo nie nazywam tego sprezone powietrze) majac puszke odwrocona do gory dnem.
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
Pjoter
Posty: 696
Rejestracja: 16 lis 2017, 18:53
Lokalizacja: Gdańsk
Drukarka: HEVO
x 224

Re: PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Postautor: Pjoter » 21 maja 2020, 17:22

Możesz spróbować dać szybę z wydrukiem do zamrażalnika lub lodówki.
Moje wydruki | Thingiverse | PrusaPrinters
Anycubic i3 Mega - sprzedana
HyperCube Evolution #1 - worklog
Ender-2 - rozgrzebana
HyperCube Evolution #2 - szukam na nią miejsca :D
Awatar użytkownika
ethanak
Posty: 85
Rejestracja: 28 cze 2018, 19:33
Drukarka: Anet A8
x 1

Re: PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Postautor: ethanak » 21 maja 2020, 17:45

morf pisze:Moze po prostu za bardzo wprasowujesz 1 warstwe w szklo?

Możliwe - spróbuję podnieść dyszę.

Sprobuj zmoczyc wodą, te kleje sa zazwyczaj latwo rozpuszczalne w wodzie.


To jest dobre do pojedynczego wydruku, a nie jak się ma 15 pierdołek drukowanych na zasadzie "jedna się drukuje a w tym czasie projektuję drugą" :)

Niestety - gazu w puszce nie mam, chociaż to pewnie dobry sposób :(
Awatar użytkownika
rafaljot
Zasłużony
Posty: 5923
Rejestracja: 05 lis 2016, 11:57
Lokalizacja: Kraków
Drukarka: Lume, K8400, HC Evo
x 1726

Re: PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Postautor: rafaljot » 21 maja 2020, 18:05

Coś robisz źle. Wrzuć fotę.
Prusa i3 mk3s bear upgrade
Photon
Lume+
Velleman Vertex K8400x2
HyperCube Evolution ST 250
Anycubik Kossel Plus
Motyl001
Posty: 3
Rejestracja: 15 maja 2020, 21:07

Re: PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Postautor: Motyl001 » 21 maja 2020, 18:08

To w takim razie po co klej? Grzej do końca na 60-57°C. Po wystygnięciu samo odskoczy.
Awatar użytkownika
ethanak
Posty: 85
Rejestracja: 28 cze 2018, 19:33
Drukarka: Anet A8
x 1

Re: PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Postautor: ethanak » 21 maja 2020, 18:34

rafaljot pisze:Coś robisz źle. Wrzuć fotę.

Nie wrzucę bo pierwszy wydruk odszedł prawie cały (tzn. dolne warstwy zostały), a śrubka jest OK :)
Motyl001 pisze:To w takim razie po co klej? Grzej do końca na 60-57°C. Po wystygnięciu samo odskoczy.

W sumie też jakiś pomysł... spróbuję (mam nadzieję że mi się od tego próbowania szpulka nie skończy :) )
Awatar użytkownika
morf
Posty: 1415
Rejestracja: 17 sty 2017, 12:28
Drukarka: Prusa MK3S
x 435

Re: PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Postautor: morf » 21 maja 2020, 18:47

Pokaż jak wygląda twoja 1 warstwa. Wydrukuj kostkę z tylko 1 dolna warstwa albo zrób zdjęcie w trakcie.
Sorry ale bez tego raczej nikt nie wywróży co masz na stole:)
Done is better than perfect.
Awatar użytkownika
Gitev
Posty: 18
Rejestracja: 12 kwie 2020, 10:38
x 4

Re: PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Postautor: Gitev » 21 maja 2020, 19:24

Zamiast Nedit'u użyj szerokiej taśmy kaptonowej. Gdyby taśma była brudna to myjesz zmywaczem do silikonu. Temp. stołu 74 stopnie. Powinno być git.
xqz
Posty: 37
Rejestracja: 28 lis 2019, 00:01

Re: PLA+ - nie mogę oderwać wydruku od szyby

Postautor: xqz » 21 maja 2020, 20:43

Ja przecieram przed drukowaniem szybe izopropanolem i stół grzeje na 50°C. Nigdy mi się druk nie zerwał, po ostudzeniu samo odskakuje a sam wydruk jest idealnie płaski i lustrzany od spodu

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości