Problem z kostką kalibracyjną

Jakość druku Cię nie zadowala?
c8ak6e
Posty: 17
Rejestracja: 07 lis 2020, 22:27

Problem z kostką kalibracyjną

Postautor: c8ak6e » 21 lis 2020, 11:48

Witam.

Wydrukowałem kostkę kalibracyjną i mam kilka wątpliwości.

Dół i góra wyglądają dobrze nawet bardzo dobrze ale z bokami jest coś nie tak. Według mojego wzroku narożniki są prawidłowe ale zaobserwowałem, iż boki są trochę wklęśnięte do środka. Zauważyłem również różnicę w gładkości powierzchni, dotyczy to wysokości, na której na sąsiednim boku jest litera, a wysokości, na której na sąsiednim boku nie ma litery.
Widoczny problem najbardziej widoczny jest na zdjęciach: bok1 i 2.

Nie wiem od czego to zależy. Proszę o pomoc.

Drukuję z DD PET-G BLACK 1,75mm na Ender 3 V2.

Parametry druku:
Layer height - 0,2
Line width - 0,4
Wall thickness - 1,2
Top / bottom thickness - 1,2
Infill - grid, 30%
Printing temperature - 245
Build plate tempeature - 75
Print speed - 50mm/s
Initial layer speed - 20mm/s
Travel speed - 150mm/s
Enable retraction
Retraction distance - 8mm
Retraction speed - 100mm/s
Załączniki
bok_2.jpg
bok_1.jpg
y.jpg
x.jpg
gora.jpg
dol.jpg
jakubperson
Posty: 96
Rejestracja: 19 lis 2019, 20:50
x 12

Re: Problem z kostką kalibracyjną

Postautor: jakubperson » 21 lis 2020, 12:24

Wydaje się, że masz za niski flow (przerwy między ściankami).

Wydrukuj pustą kostkę 20x20x20 z pojedynczą ścianką i bez góry i zobacz jaką grubą będziesz mieć.
Awatar użytkownika
Cosik
Posty: 763
Rejestracja: 09 gru 2017, 10:12
Lokalizacja: Wrocław
Drukarka: HEVO DC, Mikrus
x 224
Kontaktowanie:

Re: Problem z kostką kalibracyjną

Postautor: Cosik » 21 lis 2020, 15:41

A tak swoją drogą "Retraction distance - 8mm" kto Ci aż tyle dał? To jest baaardzo dużo. Następne "Retraction speed - 100mm/s" też jest mocno duże. Problemy z "flow" mogą być takie że minimalnie ślizga Ci się radełko na filamencie. Proponuję również sprawdzić wieżę temperatur dla tego filamentu jeżeli nie drukowałeś jeszcze nic z petu. No i czy masz włączony nawiew?

Dla porównania profil ze slicera od Prusy.
Załączniki
ender_3_pe.jpg
Wolność wariacie w swoim warsztacie...
HEVO DC - wciąż wiele pomysłów na usprawnienia :D
Mikrus - moje szaleństwo -> viewtopic.php?f=10&t=6880
Moje projekty 3D

https://discord.gg/cBYzhm2 -> RepRapy PL
zontar
Posty: 82
Rejestracja: 21 lis 2017, 23:22
x 10

Re: Problem z kostką kalibracyjną

Postautor: zontar » 21 lis 2020, 18:30

Zewnetrzne ściany drukuj z mniejszą prędkością bo rogi zagina, pewnie będziesz musiał zejść do ok 20mm/s
konradsdev1
Posty: 58
Rejestracja: 30 wrz 2020, 16:55
Lokalizacja: Warszawa
Drukarka: LUME+
x 11

Re: Problem z kostką kalibracyjną

Postautor: konradsdev1 » 21 lis 2020, 19:26

c8ak6e jeśli masz możliwość zmiany tego parametru w firmware to ja bym spróbował dobrać odpowiednią wartość dla Junction Deviation. Według mnie na zdjęciach to nie są wklęśnięte boki tylko masz zgrubienia na narożnikach i krawędziach liter.
https://www.thingiverse.com/thing:3463159
Załączniki
_thingy-thumb.jpg
BTT SKR PRO V1.1 @ 240MHz + BTT TFT35
Titan Aero
TMC2209
3DTouch
Marlin 2.0.7
Bulbulator
Posty: 75
Rejestracja: 04 gru 2019, 20:10
Drukarka: Ender 3 pro
x 17

Re: Problem z kostką kalibracyjną

Postautor: Bulbulator » 21 lis 2020, 19:35

Przydałaby się kalibracja Linear advance.
Awatar użytkownika
FlameRunner
Zasłużony
Posty: 6515
Rejestracja: 15 kwie 2016, 21:26
Drukarka: owszem :)
x 2116

Re: Problem z kostką kalibracyjną

Postautor: FlameRunner » 21 lis 2020, 20:00

Defekt widoczny na dwóch pierwszych zdjęciach wynika chyba z ułożenia szwu?

zontar pisze:Zewnetrzne ściany drukuj z mniejszą prędkością bo rogi zagina, pewnie będziesz musiał zejść do ok 20mm/s

Sądząc po nazwach parametrów, slicer to Cura. Cura domyślnie ustawia szybkość druku zewnętrznych obrysów na 50% wartości z pola "printing speed", czyli już teraz prawdopodobnie ma 25 mm/s.

jakubperson pisze:Wydrukuj pustą kostkę 20x20x20 z pojedynczą ścianką i bez góry i zobacz jaką grubą będziesz mieć.

viewtopic.php?t=5494
c8ak6e
Posty: 17
Rejestracja: 07 lis 2020, 22:27

Re: Problem z kostką kalibracyjną

Postautor: c8ak6e » 21 lis 2020, 22:30

Dziękuję za podpowiedzi, tą kostkę drukowałem poprzez program "Creality Cloud - 3D printing community" ze smartfonu.
Wydrukuje jeszcze raz ale poprzez Cura.
Sprawdzę podpowiedzi i się odezwę.
c8ak6e
Posty: 17
Rejestracja: 07 lis 2020, 22:27

Re: Problem z kostką kalibracyjną

Postautor: c8ak6e » 22 lis 2020, 20:32

jakubperson pisze:Wydaje się, że masz za niski flow (przerwy między ściankami).

Wydrukuj pustą kostkę 20x20x20 z pojedynczą ścianką i bez góry i zobacz jaką grubą będziesz mieć.

Wydrukowałem, parametry wydruku były jak na zdjęciu poniżej, grubość ścianki zmierzyłem suwmiarką, wynik to: 0,87mm. To dobrzy czy źle?
Załączniki
ps.jpg
c8ak6e
Posty: 17
Rejestracja: 07 lis 2020, 22:27

Re: Problem z kostką kalibracyjną

Postautor: c8ak6e » 22 lis 2020, 20:34

Cosik pisze:A tak swoją drogą "Retraction distance - 8mm" kto Ci aż tyle dał? To jest baaardzo dużo. Następne "Retraction speed - 100mm/s" też jest mocno duże. Problemy z "flow" mogą być takie że minimalnie ślizga Ci się radełko na filamencie. Proponuję również sprawdzić wieżę temperatur dla tego filamentu jeżeli nie drukowałeś jeszcze nic z petu. No i czy masz włączony nawiew?

Dla porównania profil ze slicera od Prusy.

Tak, nawiew 30%.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: fodzio, Silvered87 i 8 gości