Witam wszystkich.
Jest to mój pierwszy post na forum z racji tego że się stałem świeżym posiadaczem Endera 3 (żadnych upgrejdów). Troche zajęło mi składanie (polecam Tomb of 3D Printed Horrors na YT, ułatwia życie) i dopiero dzisiaj wziąłem się za pierwszy wydruk. Na pierwszy ogień poszła kostka kalibracyjna, na pierwszy rzut oka wygląda poprawnie. Po przyjrzeniu się znalazłem pare drobnych problemów, których pochodzenia nie mogę zidentyfikować (jeszcze z racji tego że zaczynam).
Zastanawiają mnie te "farfocle" które się pojawiają wzdłuż jednej krawędzi (na literce Y też jest to widoczne).
Dodatkowo wzdłuż osi Z pojawiają się w miare regularne linie dookoła kostki - czy może być coś nie tak z moją osią Z ?
Też pojawił się takie zgrubienie, ale podejrzewam że to jakiś fragment który mi się przykleił do głowicy jak probowałem podejść ze źle wypoziomowanym stołem.
Na ostatniej literce widać lekką szparę - czyżby problemy z ruchem stołu ? (oś Y)
Dzięki za wszelkie sugestie.
Parametry druku:
Filament: PLA Devil Design
Slicer: Cura 4.8.0, Profil domyślny
Warstwa 0.1m
Infill 30%, Grid
Temp: 200stC
Bed temp: 60stC
Szybkosc druku 50mm/s
Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej
- dziobu
- Zasłużony
- Postów w temacie: 1
- Posty: 8957
- Rejestracja: 28 gru 2016, 16:38
- Drukarka: ZMorph 2.0(S)
- x 5875
- Kontakt:
Re: Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej
Te farfocle to wygląda jak lekki overflow (podaje za dużo materiału; dysza zgarnia nadmiar jadąc po sąsiedzku i to wypluwa gdy sie da).
Czy poziome pasy powtarzają się na tych samych wysokościach na kolejnych wydrukach?
Czy poziome pasy powtarzają się na tych samych wysokościach na kolejnych wydrukach?
Pozdrawiam
Paweł
Projekty: ELF | AVAT 01 | HotPlate-1
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Paweł
Drukarki: Flsun i3 Plus | Flsun G | Kossel | FF Dreamer | Monoprice MP Mini | Copymaster3D Pro 500 | AIO Robotics ZEUS | Zmorph 2.0 | Climber 7
Też fajne: Wydruki | Moje twory w 3D | Inne
Re: Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej
Zacznij od:
- naciągnięcie pasków na osi X i Y
- wyreguluj mimośrody belki osi Z: wewnętrzne kółka musza być bardzo popuszczone, ledwo co dotykać ramy, bez śruby Z belka musi grawitacyjnie spadać i musisz móc ją "podrzucić" do góry ręką
- silnik osi Z przymocuj do profilu podstawy np. https://www.thingiverse.com/thing:2932344
- w "sprzęgło" śruby Z wrzuć kulkę z łożyska
- wydrukuj porządne chłodzenie z dokupioną turbiną
i jeszcze wiele innych. Jak to zrobisz i nadal będą problemy to wtedy dopiero trzeba szukać przyczyny
- naciągnięcie pasków na osi X i Y
- wyreguluj mimośrody belki osi Z: wewnętrzne kółka musza być bardzo popuszczone, ledwo co dotykać ramy, bez śruby Z belka musi grawitacyjnie spadać i musisz móc ją "podrzucić" do góry ręką
- silnik osi Z przymocuj do profilu podstawy np. https://www.thingiverse.com/thing:2932344
- w "sprzęgło" śruby Z wrzuć kulkę z łożyska
- wydrukuj porządne chłodzenie z dokupioną turbiną
i jeszcze wiele innych. Jak to zrobisz i nadal będą problemy to wtedy dopiero trzeba szukać przyczyny
Re: Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej
Jeszcze nie podchodziłem do drugiego druku, ale znalazłem coś niepokojącego, otóż przesuwając ręcznie stół są wyczuwalne lekkie przeskoki (nie przesuwa się gładko). Okazuje się ze jedna rolka jest lekko uszkodzona (nacięta lekko) i na tym przeskakuje. Tak więc widzę że na początek czeka mnie wymiana rolki.dziobu pisze:Te farfocle to wygląda jak lekki overflow (podaje za dużo materiału; dysza zgarnia nadmiar jadąc po sąsiedzku i to wypluwa gdy sie da).
Czy poziome pasy powtarzają się na tych samych wysokościach na kolejnych wydrukach?
Re: Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej
Dzięki za sugestię !! Większość punktów jest jasna. Czy mógłbyś napisać coś więcej na temat sprzęgła śruby Z, zwłaszcza jeśli chodzi o kulkę ? (może jakiś link masz pod ręką ?)lucash19 pisze:Zacznij od:
- naciągnięcie pasków na osi X i Y
- wyreguluj mimośrody belki osi Z: wewnętrzne kółka musza być bardzo popuszczone, ledwo co dotykać ramy, bez śruby Z belka musi grawitacyjnie spadać i musisz móc ją "podrzucić" do góry ręką
- silnik osi Z przymocuj do profilu podstawy np. https://www.thingiverse.com/thing:2932344
- w "sprzęgło" śruby Z wrzuć kulkę z łożyska
- wydrukuj porządne chłodzenie z dokupioną turbiną
i jeszcze wiele innych. Jak to zrobisz i nadal będą problemy to wtedy dopiero trzeba szukać przyczyny
Dzieki.
Re: Ender 3 - artefakty na kostce kalibracyjnej
Odkręć śrubę osi Z, w sprzęgło wrzuć kulkę stalową o średnicy ok. 7-8 mm, przykręć śrubę z powrotem. Kulkę dostaniesz najtaniej np. w sklepie rowerowym - pytaj o supporty. Za ok 3 zł kupisz.czeczek pisze:Dzięki za sugestię !! Większość punktów jest jasna. Czy mógłbyś napisać coś więcej na temat sprzęgła śruby Z, zwłaszcza jeśli chodzi o kulkę ? (może jakiś link masz pod ręką ?)lucash19 pisze:Zacznij od:
- naciągnięcie pasków na osi X i Y
- wyreguluj mimośrody belki osi Z: wewnętrzne kółka musza być bardzo popuszczone, ledwo co dotykać ramy, bez śruby Z belka musi grawitacyjnie spadać i musisz móc ją "podrzucić" do góry ręką
- silnik osi Z przymocuj do profilu podstawy np. https://www.thingiverse.com/thing:2932344
- w "sprzęgło" śruby Z wrzuć kulkę z łożyska
- wydrukuj porządne chłodzenie z dokupioną turbiną
i jeszcze wiele innych. Jak to zrobisz i nadal będą problemy to wtedy dopiero trzeba szukać przyczyny
Dzieki.