Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Jakość druku Cię nie zadowala?
Awatar użytkownika
sinsk
Posty: 10
Rejestracja: 07 cze 2021, 19:39

Re: Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Postautor: sinsk » 08 cze 2021, 22:19

Zrobiłem kalibrację ekstrudera. U mnie materiału podawał za mało, a nie za dużo ale była to bardzo mała wartość rzędu 4mm. Ale poprawiłem to. Wydrukowałem kostkę testową. Jedna ścianka wyszła 0.8 druga 0.77 przy mierzeniu suwmiarką. Jutro spróbuję wydrukować kolejny litofan. Ale jakoś przeczuwam, że problem się znowu pojawi.
Szymon
Awatar użytkownika
tomek_3100
Posty: 254
Rejestracja: 12 lis 2019, 08:33
Drukarka: Anet A6
x 35

Re: Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Postautor: tomek_3100 » 09 cze 2021, 22:09

Im wyżej, tym gorzej...
Dobre rady koledzy dali...
Ale sprawdź konstrukcję, sztywność stołu, równoległość do osi.
Miminalny luz na rolkach stołu wraz ze wzrostem wysokości się powiększa.
Drukujesz z brimmem? Może daj więcej. Może wydruk się odkleja minimalnie, niezauważalnie i drży przy ruchach stołu.
Mierzenie grubości ścianki pojedynczej to moim zdaniem overkill... Każdy zmierzy inaczej, nawet tą samą kostkę, tą samą Suwmiarką...
Spróbuj druknąć jako zaokrąglony... To przynajmniej teoretycznie zmniejszy szanse odklejania/drżenia
Anet A6---sprzedana:)
CoreXY ---sprzedana:)
Tronxy xy2 pro -- nawet działa:)
CoreXY v2--- w budowie...
Flsun i3- reanimacja
Awatar użytkownika
sinsk
Posty: 10
Rejestracja: 07 cze 2021, 19:39

Re: Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Postautor: sinsk » 10 cze 2021, 13:56

Drukuję zazwyczaj na tratwie, żeby się lepiej stołu trzymało. W sumie odkąd psikam płynem po stole to, aż za bardzo się to trzyma. Drukowałem też półokrągły było lepiej ale też jakość w górnych partiach była gorsza z defektami. Stół sprawdziłem nawet dokręcałem wydaje mi się, że nie ma luzu.
Zauważyłem, że głowica najwcześniej zaczyna zahaczać tam gdzie jest coś drukowane np głowa jakiś konkretniejszy element zdjęcia. W partiach zdjęcia gdzie jest jednolity kolor przejeżdża prawidłowo. im wyżej to gorzej bo już jest na tyle blisko, że drukując elementy zaczyna je szarpać wprawiając wydruk w drganie. I właściwie wtedy już lepiej nie drukować dalej.
Nie wiem czy to możliwe ale mam takie wrażenie. że stół przy szybkich przejazdach się minimalnie unosi. Taki efekt jak się w samochodzie doda gazu to go dźwiga na amorach. Stąd zacząłem przypuszczać, że może sprężyny stołu są do bani i z każą kolejną warstwą problem narasta. Ale to tylko moja hipoteza. Spróbuję na jeszcze mniejszej prędkości i zobaczę czy będzie tego jakiś efekt.
Szymon
Awatar użytkownika
tomek_3100
Posty: 254
Rejestracja: 12 lis 2019, 08:33
Drukarka: Anet A6
x 35

Re: Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Postautor: tomek_3100 » 11 cze 2021, 15:01

Raczej nie masz takich przyspieszeń, żeby sprężyny zapracowały. Zawsze możesz je skręcić o kilka obrotów więcej, żeby sztywność lepsza miały. Nie miałem Endera więc nie wiem jak to tam wygląda. Bardziej prawdopodobne, że rolki od stołu minimalnie się uginają, lub blaszka, której stół się trzyma, przy zmianie kierunku jazdy. No i opór powietrza...(może to śmieszne się wydaje, ale tak jest)
Mały hint:
Zapewne drukujesz obrazy w osi X... ?
Spróbuj obrócić o 90 stopni, wtedy ruchy stołu nie będą "wachlować" wydrukiem.
Anet A6---sprzedana:)
CoreXY ---sprzedana:)
Tronxy xy2 pro -- nawet działa:)
CoreXY v2--- w budowie...
Flsun i3- reanimacja
adambrejniak
Posty: 20
Rejestracja: 03 kwie 2017, 12:09
Lokalizacja: Warszawa
x 3

Re: Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Postautor: adambrejniak » 11 cze 2021, 15:31

Cienki element i zapewne drga na stole. Spróbuj go ustawić po przekątnej, powinno zmniejszyć niedoskonałości
Awatar użytkownika
sinsk
Posty: 10
Rejestracja: 07 cze 2021, 19:39

Re: Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Postautor: sinsk » 11 cze 2021, 17:21

Akurat drukuję w osi Y. Po oglądnięciu dwóch filmików w których radzili tak drukować. np. https://www.youtube.com/watch?v=3teKRhzTORY
Efekty były lepsze niż w Osi X. Ale zapewne to zależy od drukarki pewnie droższy sprzęt radzi sobie lepiej bo ma pewnie sztywniejszą konstrukcje itd. Po skosie też próbowałem raz ale z podobnym rezultatem. Teraz kończy się wydruk, który puściłem rano i chyba jest ok.
Ale w ustawieniach zmniejszyłem Travel speed na 130, print speed na 45, Combing Mode OFF oraz Z Hop when retracted
i dla testu zaznaczyłem Z Hop Only Printed Parts. Jak na razie wygląda przyzwoicie w porównaniu z poprzednimi.
Szymon
Awatar użytkownika
sinsk
Posty: 10
Rejestracja: 07 cze 2021, 19:39

Re: Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Postautor: sinsk » 11 cze 2021, 18:43

Niestety ale historia się powtórzyła. Ponownie głowica zaczęła szarpać po wydruku. Sam wydruk wygląda lepiej. Ale problem wystąpił ponownie i to mniej więcej na tej samej wysokości pomimo zmiany wielu parametrów.
Szymon
Awatar użytkownika
Jarewa
Posty: 185
Rejestracja: 26 sty 2021, 22:16
Lokalizacja: Głogów
x 17

Re: Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Postautor: Jarewa » 11 cze 2021, 19:02

a drukowałeś z flow 80%??
Awatar użytkownika
sinsk
Posty: 10
Rejestracja: 07 cze 2021, 19:39

Re: Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Postautor: sinsk » 12 cze 2021, 20:37

Jarewa pisze:a drukowałeś z flow 80%??

Drukowałem na flow 95%. Teraz spróbowałem na flow 80% tyle że jeszcze użyłem opcji print thin walls. Problem się również pojawił
Po prostu od pewnego momentu głowica zaczyna ciągnąć obrazek i nim delikatnie chybotać. Przy flow 80% tyle się poprawiło, że już tak po nim nie rwała tak ostro. Nie mam już żadnych pomysłów co z tym zrobić.
Szymon
Awatar użytkownika
Rozarh
Posty: 71
Rejestracja: 12 kwie 2021, 10:45
Lokalizacja: opolskie
Drukarka: DIY
x 7

Re: Ender 3 pro im wyżej tym gorzej.

Postautor: Rozarh » 16 cze 2021, 21:25

Ponieważ męczy mnie podobny problem z drukarką własnej konstrukcji nie daję za wygraną.
Właśnie znalazłem coś takiego:
https://blog.prusaprinters.org/pl/kalkulator-reprap_3416/

Zapewne wszyscy to znają ;) ale chodzi tu o sekcję "Optymalna długość osi Z" i jej opis.
Zwłaszcza zdanie: "Oś Z jest zazwyczaj wyłączona podczas braku aktywności" - przy dużej powierzchni zadruku u Ciebie to raczej norma.
Zobacz swoje ustawienia na osi Z i wprowadź dane do kalkulatora. U mnie wyszedł błąd powyżej 10cm w granicy 1mm - to już sporo, bo to się rozkłada na wcześniejsze warstwy.

Chyba zmienię u siebie przekładnię pasową osi Z tak, aby była 1:1, żeby mi ułamkowe kroki nie wychodziły na pełnych warstwach.

Wróć do „Kalibracja, problemy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości